De hele dag hongergevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke20, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Allemaal,

Zoals het onderwerp al laat zien, heb ik de hele dag een hongergevoel. Ik eet volgens mij wel voldoende, maar binnen een kwartier, maximaal een half uur heb ik het gevoel dat ik weer moet eten. Nu eet ik dan vaak gewoon nog een boterham of een bakje yoghurt, maar ik heb echt het idee dat ik de hele dag niets anders doe dan eten. Ik eet ook mijn fruit wel, maar dat helpt ook niet echt. Hebben jullie een idee?

Groetjes Mariska

2. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    af en toe misschien een groot glas water/thee/sap als je een hongergevoel voelt opkomen? En als dat niet helpt zou ik er idd maar gewoon op proberen te letten dat je in iedergeval een soort van gezond probeert te snacken. Bruin brood, rijstewafels, crackers, groente en fruit. Volgens mij kan je van dat soort dingen niet snel teveel eten hoor. Of een grote pan waterige soep maken en als je dan honger krijgt daar telkens een bakje uit nemen. Vult snel.
    Succes!

3. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik had dat bij mijn eerste ook. Had gewoon zo'n doos crackertjes....of cracottes of zoiets

Bouillon hielp ook nog wel, maar daar kreeg ik dan weer heel veel dorst van!

Overigens had ik dan ook wel dat ik erg snel weer vol zat...alles werkte gewoon wat sneller leek het wel!

Succes!

4. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja hoor bekend, ik kan wel de hele dag eten.. Niet zozeer omdat ik echt een hongergevoel heb maar omdat ik alles lekker vind, en veel :oops:
    Maar ik probeer wel gezond te snoepen, al die kilos moeten erna wel weer eraf ;)

5. Only me

Only me Niet meer actief

Ik heb dat ook, maar ik neem dan een kopje bouillon van Knorr of een light Cup a Soupje. Of een geroosterde witte boterham. Probeer niet teveel te eten, dat is ook weer niet goed, maar fruit kan over het algemeen geen kwaad :D

6. zusje87

zusje87 Lid

11 jun 2008
    20
    0
    0
    Ulrum
    Ik heb ook veel honger maar daarbij ook veel dorst. Doordat ik veel drink gaat het hongergevoel ook eerder weg.
    Steeds in kleine porties eten helpt ook.

En... Het hongergevoel is altijd nog beter dan de hele dag door misselijk zijn... Of heb je daar ook last van?

7. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ja, heb ik ook.. Niet na een kwartier, maar wel binnen het uur. Ik eet dan niet meteen iets. Probeer twee uur er tussen te houden. Daarnaast ook gezond te eten.. dus boterham, liga, peperkoek, yoghurt, een glas optimel inderdaad.
    Tussen de middag echt 4 snee-en met melk fzo. Als ik te veel eet (bijv snoepen of zwaarder eten) merk ik dat mijn stoelgang weer minder wordt, dus daar stoei ik een beetje mee.

8. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    pffff ik heb er oo zon last van...soms vervelend. want ik heb dan wel honger, maar geen trek, krijg er dan niks in! erg vervelend...

9. vergiet

vergiet Lid

7 aug 2008
    55
    0
    0
    Ik kan me aansluiten, de hele dag door een hongerig gevoel. Mij is aangeraden vooral donker brood te eten, met iets magers erop, dat vult snel en wat langer en is nog gezond ook. Maar ik heb ook wel eens zin in iets anders dan alleen maar brood.
    Ik wordt s'nachts vaak 1 of 2 keer wakker van de honger. Heel vervelend

Succes verder

10. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ja hoor, hier ook. Ik was er tussen 9 en 11 weken vanaf maar nu weer hetzelfde. Ik eet ook dingetjes als cracottes, soepje, bruine boterham met vleesbeleg, appel etc. Soms maak ik van yoghurt, banaan en kiwi een shake om zuivel op peil te houden en drinkt lekker makkelijk weg.

Ik ben bang dat je inderdaad gewoon moet toegeven maar wel met gezonde dingen. Niet gaan snoepen, dan komen de kilo's die je straks minder makkelijk weer verliest :)

Het is echt zo'n HONGER gevoel hè... alsof je de hele dag nog niets op hebt, en dat steeds binnen 20 minuten, ongelofelijk wat er in je lijf allemaal gebeurt. Ik zeg steeds tegen de kleine dat het niet de bedoeling is dat mama een reus wordt en hij / zij een kleuter :D

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

eerst lette ik wel op hoeveel ik at, de laatste twee weken eet ik eigenlijk waar ik zin in heb :oops: wel zoveel mogelijk gezond, dat wel!
    heb echt de indruk dat ik toch wel aankom, ook al let ik erop. de vk zei onlangs nog tegen me dat het best kan zijn dat wanneer je niet toegeeft aan je eetlust en op water en brood gaat, je evenveel aankomt omdat je lichaam op spaarstand gaat. en ik ben inderdaad niet echt aangekomen de laatste twee weken, een halve kilo ofzo. terwijl in mijn hele zwangerschap al wel 13 kilo ben aangekomen.

Deel Deze Pagina