2e zwangerschap/kindje

Discussion in 'Zwangerschap' started by kleinmonster, Nov 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinmonster

kleinmonster Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    1,112
    0
    36
    gelderland
    Wat was er anders bij je 2e of deed je anders? gaat een 2e zwangerschap meer langs je heen of beleef je het net zo als de 1e?

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hoi kleinmonster.

Ik ben zwanger van ons tweede kindje en alles is anders :). Ben er idd een stuk minder mee bezig. Hiermee bedoel ik NIET dat ik er minder van geniet of er minder blij mee ben!!!! Maar heb nu een drukker leven met een meisje van bijna een dus het gaat idd iets meer langs je heen. Nu heb ik ook het "geluk" heel weinig kwaaltjes te hebben :).
    Niet alleen het gevoel, maar ook de zwangerschap zelf verloopt heel anders. Ben nauwelijks misselijk, nauwelijks last van maagzuur (had ik bij m'n dichter heel vroeg al) en groei iets sneller :D.
    Ben ook een stuk minder bezig met wat we allemaal moeten regelen, kopen enz. Veel hebben we natuurlijk al.

3. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Je bent er inderdaad wat minder mee bezig omdat je t gewoon druk hebt.
    Ons zoontje is daarbij ook nog eens erg druk dus heb mijn handen vol meestal :D
    Geniet er net zoveel van hoor alleen nu denk ik vaak, oh weer een week voorbij! De tijd gaat zo snel.
    Deze zwangerschap is voor mij alleen wat minder, heb nu overal last van vergeleken met zoontje. Toen kreeg ik met 30 weken bekkeninstabiliteit maar was nog goed te doen allemaal. Voor de rest perfecte zwangerschap gehad.
    Nu eerste maanden misselijk geweest, moe (nog steeds), erg last van de hormonen, vanaf 12 weken bekkeninstabiliteit, maagzuur, slecht slapen..
    Dus hier is het echt een wereld van verschil :D

4. Rifer

Rifer Actief lid

Apr 9, 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad heel anders. Bij de eerste is alles nieuw, lees je alles moet je alles nog kopen. Maar toch is een tweede weer net zo bijzonder. En kan ik weer soms net zo onzeker zijn als bij de eerste. Maar weer dat getrappel in mijn buik is heerlijk! Kortom weer genieten, alleen moet je er voor jezelf wat meer bij stilstaan omdat de weken inderdaad sneller lijken te gaan. Geniet!

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

klopt!

Het is ook veel zwaarder dan de eerste. Vind ik.
    Ik ben verschrikkelijk moe geweest het eerste trimester en dat was eigenlijk niet te doen met een dreumes erbij. Ik heb haar echt tekort gedaan omdat ik gewoon niet van de bank kon komen en mijn ogen gewoon steeds weg draaiden en ik niets anders kon dan toegeven aan die slaapjes. Die periode viel net in mijn 2 maanden zomervakantie dus ook geen vaste oppas geregeld enz.
    Nu ben ik blij dat oma gewoon komt en ze ook gewoon nog naar het kdv gaat zodat ik wel die tijd van mezelf hebt.
    Geniet idd van die momentjes want de tijd gaat zo ongelofelijk snel voorbij!

6. Rifer

Rifer Actief lid

Apr 9, 2014
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja eens! Het is inderdaad zwaarder. Je oudste vraagt natuurlijk ook zijn/haar aandacht (en terecht hihi) maar als je dan beroerd ben wil je dat eigenlijk helemaal niet. Dat gevoel van te kort schieten voor mijn oudste heb ik ook heel erg gehad! Vond het vreselijk als hij opgehaald werd omdat ik gewoonweg niet voor hem kon zorgen omdat ik zo beroerd was. Echter vind ik het prachtig dat hij mijn shirt omhoog trekt, baby roept en een kusje geeft. Wat hij er van begrijpt vraag ik mij af maar dat zijn wel smeltmomentjes!!

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik vind het ook pittiger hoor dan mijn eerste zwangerschap! Maar idd je hebt al een kleintje die (veel!) aandacht vraagt! Dus dat maakt het natuurlijk lastiger, maar maakt ook dat het sneller gaat vind ik! En ik sta meer stil bij alle verschillende fases van de zwangerschap, bij m'n dochter was ik zo ongeduldig! Nu geniet ik meer bewust van alles :)

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ik ben nog maar pril zwanger van de 2e maar vind het nu al pittiger. Bij mijn 1e zwangerschap heb ik amper kwaaltjes gehad en nooit misselijk geweest. Nu ben ik steeds misselijk, gal spugen, moe en niet lekker en heb nog een baby van 11 maanden waar ik voor moet zorgen. gelukkig helpt mijn man veel.
    Maar vind het geweldig om het avontuur weer mee te mogen maken en kam niet wachten tot ik dat getrappel weer zal voelen.

9. mamaknolleke

Apr 24, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is net 1 geworden en nu ben ik uitgerekend voor 22 november, dus ja, pittig is het zeker wel :) De eerste 8 maanden ging alles prima voor mij, maar nu vind ik het gewoon zwaar.

Het grootste verschil hier is dat ik met de vorige zo goed voorbereid was. Nu is het allemaal wat lakser. Mijn koffertje voor het ziekenhuis staat nog steeds niet klaar, de draagmand van de buggy moet nog ergens uit de garage getoverd worden, de tekst van de geboortekaartjes moet nog naar de drukker gestuurd worden,... We hebben zelfs nog maar sinds vorige week een naam...
    Ik kijk even hard uit naar de komst van dit kindje als bij mijn dochter, maar het lijkt wel of ik er zo relaxed in ben dat de praktische zaken een beetje op hun beloop blijven :cool:

10. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    1,148
    3
    38
    Drenthe
    Ik ben zwanger van de tweede en vind het veel sneller gaan, je bent drukker want je hebt al 1 kleintje. Ik ben nu bijna 20 weken en als ik erbij nadenk dat de komende 20 ook zo snel gaan dan heb ik nog zoveel te doen haha. Ik beleef het allemaal wat rustiger omdat je de pijntjes en de bewegingen herkent. Maar mijn lichaam is ook totaal anders dan bij de eerste. Daarnaast ben je je er van bewust wat ouderschap inhoud en besef je ook meer welke verantwoordelijkheid je hebt.

11. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    Bij mij waren/zijn de kwaaltjes exact hetzelfde als bij de eerste...maar ik ben er ietsje minder mee bezig dan bij de eerste...ik vind het ook snel gaan allemaal! Ik heb ook nog geen tijd om te bevallen haha..
    Het enige nadeel...bij de eerste kon ik op bed liggen wanneer ik wilde ook ivm bi....en dat is nu minder met een peuter van 3,5... Het liggen. En rusten gaat wel opzich...naar een tukkie doen zit er niet in haha...maar vooralsnog vind ik het wel meevallen...het is weleens zwaar maar niet zwaar zwaar..

12. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36

Precies zo hier...daarom heb ik nog ff geen tijd om te bevallen... ;)

Share This Page