Hoi meiden! Ik ben weer terug van weggeweest. Heb afgelopen april een miskraam gehad waardoor ik veel minder actief was op zp. Gisteravond hebben mijn vriend en ik getest na 3 dagen overtijd te zijn, en ben dus weer zwanger, zo intens gelukkig!! Nu ben ik aan het kijken voor een andere zorgverzekering. Eentje waarbij je niet voor verassingen komt te staan. Daar zou ik graag het kraampakket bij willen, kraamzorg, en ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie. Heb trouwens ook geen idee hoe het zit met echo's, word dit allemaal vergoed of moet je hier ook op letten? Grr, zoveel verzekeringen dat we elkaar misschien kunnen helpen met zoeken Tips zijn zeer welkom
Geboortezorg zit voor een grootdeel in de basisverzekering. Alle noodzakelijke echo's ook, denk aan de termijn echo of 20 weken echo. Wil je een echo voor de "fun" dan dekt de basisverzekering dit niet. Kraamzorg is ook opgenomen in de basisverzekering. Er geldt wel een wettelijke eigenbijdrage van 4,30 per uur. Een aanvullende verzekering kan dit dekken Bevalling medisch noodzakelijk ook basisverzekering Bevalling niet-medisch ook basisverzekering, maar er geldt een wettelijke eigenbijdrage a +/- 300,- Een aanvullende verzekering kan dit dekken Kraampakket wordt vergoed vanuit de meeste aanvullende verzekeringen. Verloskundige zorg is vrijgesteld van het eigen risico, maar eventuele lab onderzoeken dus niet.
Vaak zijn dit standaard dingen in de wat uitgebreidere pakketten. Wil je bijvoorbeeld een zwangerschapscursus zoals Hypnobirthing vergoed krijgen moet je daar speciaal naar kijken. Lactatiekundige is ook wel fijn en eventueel borstvoedingscursus.
Ik ga in 2017 naar Kiemer (nu Anderzorg). Met AV-Best word de ziekenhuisbevalling en de kraamzorg voor 100% vergoed. Dus ook de eigen bijdragen die daarvoor gelden. Ik ga 72 meer premie betalen over het gehele jaar (6 per maand), dus ik heb het er al uit doordat de eigen bijdrage van de kraamzorg vergoed word. Dat komt voor 49 uur uit op 210,70. Als je daarbij nog de eigen bijdrage voor de ziekenhuisbevalling zonder medische indactie optelt, kom je boven de 500 uit in totaal wat ineens betaald moet worden. Dus veel voordeliger om over te sluiten. Dit zal ons laatste kindje zijn, dus eind volgend jaar kijk ik wel weer naar een andere zorgverzekeraar.
Bij CZ Gezinnen wordt alles vergoed. Ook als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt (kraamzorg ook geen eigen bijdrage)Ik heb cz basisverzekering en er is ongeveer 7700 vergoed. Behalve de eigen bijdrage van kraamzorg.
Bedankt voor jullie duidelijke antwoorden, hier heb ik zeker wat aan! Ik zal me eens gaan orienteren wat het beste bij me past. Thanks dames!