Niet naar de wc kunnen...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door valentijntje, 22 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. valentijntje

valentijntje Actief lid

17 apr 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben er eergister achter gekomen dat ik zwanger ben. Het verklaard het 1 en ander. Waaronder.. ik kan niet naar de wc :oops::(.. drink ‘s ochtends een glas met uitgeperste Citroen, eet vezels etc. Maar er komt niks! Darmen lijken helemaal van slag!

Heeft iemand tips?

2. Feline31

Feline31 Bekend lid

11 feb 2017
    927
    588
    93
    Ja! Ik had jarenlang obstipatie problemen. Ben er nu vanaf door elke ochtend een bakje yoghurt met gebroken lijnzaad te eten (2 eetlepels).

Ook kun je koffie op nuchtere maag gaan drinken.

3. valentijntje

valentijntje Actief lid

17 apr 2016
    201
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dankje ik ga het Zometeen meteen kopen! Ja koffie helpt meestal ook wel maar wilde daarmee gaan minderen..

4. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Ik heb goede ervaringen met roosvicee laxo. Zeker twee glazen per dag, flink zoet. Lauw water op nuchtere maag helpt ook.

Sterkte, het is heel irritant heo_O

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb 1 tip voor je, wacht niet te lang met proberen van lactulose. Als de gewone huis tuin en keukenmiddeltjes niet helpen, gewoon even flesje lactulose bij drogist of apotheek halen. Is ongevaarlijk voor de zwangerschap .

6. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Even bij de huisarts langs, die kan je iets voorschrijven movicolon of Lactulose.
    Niet het lekkerste maar het helpt echt! heb het zelf ook gehad, en movicolon deed ik niet met water maar met sinaasappelsap ivm de smaak ;)
    Maar wacht niet te lang! want je krijgt er alleen meer last van, ik heb het ook heel erg gehad de eerste 18 week.

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik doe nu vaak paar pruimen eten die ik koop bij de appie. Zo zakje zachte gedroogde pruimen. Werkt bij mij goed!

8. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Als noodmiddel: een aantal suikervrije dropjes eten. Daar komt het eea wel van los :p.

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zoetstoffen werken laxerend
    Pindakaas
    Sterke koffie
    Druiven of pruimen
    Havermoutpap
    Veeeeel water

10. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Als je de tips van Nina volgt gaat het snel weer goed, mij helpt het perfect.

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Tijdens de zwangerschap lactulose gebruikt. Dat ging goed.

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Gewoon even langs de huisarts gaan. Dat helpt het beste ipv zelf gaan lopen aanmodderen. Je kunt het daarna wel ‘op peil houden’ met op nuchtere maag een glas lauw water drinken en 2 kiwi’s eten.

Deel Deze Pagina