Aankomen/afvallen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nixter, 28 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Hoi allemaal,
    Ik ben nu 33 weken zwanger.
    Met 31.5 week heb ik een aantal uren in het zkh gelegen, ivm dat ik de baby niet voelde. Ik moest nog even langer blijven ivm. Vele harde buiken.
    Vorige week bij de gynaecoloog geweest voor controle, en de kleine lijkt ietsje achter te liggen op de groei (niet schrikbarend, ik geloof iets meer dan een week)
    Daarna het advies gekregen om rustig aan te doen.

Tot week 26 was ik 5 kilo aangekomen, daar was ik superblij mee, want ik heb al overgewicht van mezelf, dus dat was erg fijn.

Tussen week 26 en 31 kwam ik ruim een kilo aan.

Maar met week 32 was ik ook weer ruim een halve kilo kwijt.

Op advies dus echt rustig aan gaan doen, overigens vraagt mijn lijf er ook wel echt om hoor, ik heb weinig energie op het moment.

Nu ging ik vanmorgen op de weegschaal, en ben ik in een kleine week ruim 2 kilo aangekomen.
    Eerst dacht ik dat ik daar blij mee zou zijn, gezien de groei van de baby etc. Maar ik merk dat ik het toch wel heel erg veel vind voor die korte tijd.

Vroeg me af of het raar is dat ik hier zo mee zit. Ik was opzich juist blij dat ik niet zoveel aankwam, maar na gedoe met de baby had ik zo iets, dat maar iets meer kilo's, en nu ze er zijn, vind ik het toch wel weer teveel..

Zullen de hormonen vast ook wel zijn ;)

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hoeveel ben je nu totaal aangekomen? Volgens mij valt het reuze mee en nog steeds onder gemiddelde...

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    T is 35 graden in de schaduw en je bent hoogzwanger... Je houdt vast een hoop vocht vast. En je hebt een beetje in te halen hé! Dus als je gewoon normaal eet, is t aankomen ook normaal ;)

Rosje83 vindt dit leuk.
  4. MWW

MWW Bekend lid

20 jul 2012
    543
    560
    93
    NULL
    NULL
    Kijk maar even naar je vingers en je voeten. Dikke kans dat je gewoon wat vocht vasthoudt!
    Zelf bij vorige zwangerschap in week 37 2,5 kg erbij. T was boven de 30 graden. Toen het een week later koeler was (en ik met beentjes omhoog zat en heel veel water en komkommer etc at) bleef ik plassen en was er weer 2 af!

5. Nixter

Nixter Fanatiek lid

14 jul 2016
    1.659
    1.337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Toch hormonen, wat jullie zeggen klinkt allemaal zo logisch, maar was er zelf nog niet opgekomen.
    Volgende week nog maar eens checken ;)

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina