Bevallingsrapport?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Minyaweth, 4 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden,

Ik heb een vraag, en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    Ik hoor vaak dat mensen een bevallingsrapport hebben. Nu heb ik er helemaal niet een, en ik zou dat toch wel érg leuk vinden.
    Kan ik zoiets opvragen ofzo? Ook een jaar ná de bevalling?

Zou het graag eens door willen lezen :)

Liefs Minya

2. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je verloskundige zal tijdens de bevalling wel aantekeningen gemaakt hebben en ik neem aan dat je die kunt opvragen als je ze niet direct na de bevalling hebt gekregen. Idem bij een ziekenhuisbevalling.

3. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik kreeg dat mee uit het ziekenhuis toen ik naar huis ging.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Kreeg ik ook mee, stelde weinig voor hoor. Zou niet eens meer weten trouwens wat we er mee gedaan hebben.

5. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Het zit als het goed is in je dossier (bij vk of in het ziekenhuis) dus opvragen moet kunnen!
    (ik heb het eens zitten lezen toen ik 6 maanden na de geboorte voor iets anders in het ziekenhuis was en met mijn dossier naar bureau opname werd gestuurd, waar ik erg lang moest wachten. Ik heb zelf ook een exemplaar, maar die zit ergens in een doos, en lees ik natuurlijk niet dagelijks. Ik werd daar ter plekke weer helemaal emotioneel van. Tis wel heel bijzonder om nog eens terug te lezen, en zeker ook om te hebben!)

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik denk wel dat het op te vragen is! Je dossier wordt 10 jaar bewaard bij de VK.

Ik heb dat rapport ingeplakt in het baby album van Ymke. Leuk toch!

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ik heb hem aangevraagt bij het ziekenhuis duurde even voordat ik heb had maar ben er heel blij mee.
    Je ziet precies wanneer wat gebeurde dus ik vind het heel leuk om hem te hebben en ook heel fijn want ik was wat dingen kwijt en nu kan ik het zo terug lezen :D

8. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    wat staat er zoal in dan?

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ik heb hem ook direct meegekregen uit het ziekenhuis ter informatie voor de kraamzorg.
    Bij mij staan er gegevens in van de bevalling, KZ,pomp,tang of natuurlijk, eventueel toegediende medicatie, totale duur uitdrijving, gewicht placenta, eventuele nabloedingen, hechtingen ja/nee. En van de kleine stond er het geboortegewicht, lengte, geboortedatum en tijdstip, eventueel toegediende medicatie. Naam gynaecoloog + ass. gynaecoloog en verpleegkundige die aanwezig waren bij de bevalling.
    Ik moest een dagje blijven dus er stond ook vermeld hoeveel hij was afgevallen, hoeveel en hoevaak hij had gedronken, geplast en gepoept.

Deel Deze Pagina