Hoihoi! Toch maar even hier mijn hart luchten.... Ik ben nu 8.3 wk zwanger. Het is mijn 5de zwangerschap . Ik heb 1 gezonde zoon van ruim 1.5 jaar. Ik heb 2x een MK gehad (rond de 6 wk) en 1 keer een MA. Morgen heb ik mijn 1ste echo... Zoooooo spannend. De vorige keer met de MA had ik al geen goed gevoel. Nu op zich wel. Maar zodra de klachtjes weggaan ben ik weer zo onzeker. Ben ook zo bang voor het moment dat ik morgen op de tafel lig.. Brrrrrr! Last van mijn borsten heb ik eigenlijk in geen 1 zwangerschap echt gehad. Wat nu wel weer zo is en wat ik alleen bij mijn zoontje had ( en niet bij de MK en MA) i smeer s=afscheiding en wat obstipatie. Ook ben ik erg moe en soms misselijk. Ik weet wel dat klachtjes niets zeggen maar toch..... Zo zit ik nu dus mezelf moed in te praten..... Herkenbaar voor iemand?? Groetjes Jellie
Ik herken het helemaal hoor! Ik vind het zelf ook zo spannend allemaal en voel me ook best wel eens onzeker, vooral als ik wel eens een beetje buikpijn heb. Waarschijnlijk gewoon het oprekken van de baarmoeder, maar toch. Gelukkig verdwijnt het dan ook wel weer en ik heb geen bloedverlies. Dat stelt me wel heel erg gerust. Dit is mijn allereerste zwangerschap, dus ik weet ook neit zo goed wat normaal is en wat niet. Mijn onzekerheid komt denk ik ook, doordat de één naar de ander in mijn naaste omgeving een miskraam lijkt te krijgen. Waarschijnlijk is het niet meer dan anders, maar nu trek ik het mij extra aan. Ik kan soms bijna niet geloven dat het goed gaat, maar ik weet ook dat ik mijn eigen lichaam moet vertrouwen. Of ik me er nu wel of niet druk over maak, het is gewoon afwachten. Gelukkig heb ik een man die wat nuchterder is. Maar ik zal blij zijn als ik bij de verloskundige de eerste echo heb gehad en alles goed is. Ik denk dat ik dan pas kan gaan genieten. Succes ermee! En blijf op je eigen lichaam vertrouwen!
Ja spannend he, als de eerste echo dichterbij komt! Eerst leef je er naartoe, maar als het dan eenmaal zover is... Ik mag deze week ook voor de eerste echo, begin er nu ook wel tegenop te zien. Heel veel succes!
Ja, inderdaad zodra de echo eraan komt... Raar idee dat het morgen alle kanten op kan gaan. Kan maar zo zijn dat het allemaal in 1x weer voorbij is!! Ik probeer positief te blijven en ga er gewoon voor maar ben echt mega blij als er morgen een goed kloppend hartje te zien is en dat het termijn niet teveel afwijkt.. Op je lichaam vertrouwen dat is belangrijk ja.. Maar ja, als j eeen keer een MA hebt meegemaakt is dat soms erg moeilijk.. Alle klachtjes hebben maar toch geen vruchtje met een kloppend hartje.. Echt loslaten ( begint nu al, hahaha). Jullie ook succes in deze spannende weken!
Ik herken het helemaal hoor!! Dit is ook mijn 4e zwangerschap (in tien jaar dan wel) en ik krijg as vrijdag mijn echo.....
Voor jullie dus ook allemaal spannend! @ Ukuldaatje: jij heel veel succes vrijdag!! Ik laat morgen zeker even weten hoe het was. Moet pas laat in de middag , dus laat het ws sávonds wel horen.. Nog 1 nachtje..... Groetjes!
Ik kan me jullie gevoel ook heel goed inbeelden... In juli een curretage gehad met 13.5 weken... Nu erg onzeker... Mijn misselijkheid is op en af, en mijn borsten zijn niet steeds even stevig, en zo maakt alles me onzeker... Gisteren even rose afscheiding maar was eenmalig... Volgende week maandag pas naar de verloskundige, ben zo onzeker... Voelt wel hee, anders dan de miskraam maar toch na de afscheiding ben ik zo onzeker... Suc6 met je echo Catheleine
JAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het hartje klopt stevig en de termijn klopt!!!! Ben vandaag 8.3 weken zwanger en dus 4 juni uitgelteld! Was zooo zenuwachtig en moest zo huilen toen ze zei ( na 1 sec) dat het hartje mooi stevig klopte en het er goed uitzag!!!! Meiden , ik duim verder voor jullie!!!! Groetjes een mega blije Jellie!
Ahhh wat fijn joh.... Heerlijk gevoel is dat he... Ik had in week 5 snachts erge buikpijn.. Met 6wkn 5dgn echo gehad en het hartje klopte ... Dat weekende weer buikpijn Week 7 week een keer snachts. En Vrijdag avond had ik weer buikpijn snachts.. Ook heel onzeker ondanks dat we het hartje gehoord hebben Heb hiervoor 2 vmk gehad.. met 5 weken ongeveer allebei.., Ben blij als wij de 13 weken voorbij zijn.. Al zegt het niets... Meid geniet er lekker van ...
Wat toppie een mooie hartslag, gefeliciteerd meis... Ik hoop zo volgende week ook een echo te krijgen... Hoewel het niks zegt over het verloop van de verdere zwangerschap. Het lijkt me toch wel prettig te weten als het er in ieder geval goed uit ziet en op de goede plaats zit... Geniet ze meiden liefs mij
Oh jeetje ik herken dit maar al te erg. Hier ook 8,5 week en super onzeker. Na MK tweeling mei vorig jaar syndroom van Asherman opgelopen en nu weer zwanger. Drie keer bloedverlies gehad (week 5&6) zonder krampen maar toch...... op de een of andere manier zo onzeker. Volgens VK geen reden toe maar goed dat zeiden ze vorige keer ook. Dus nu stoer een echo gepland met ca. 9 weken maar ik tel nu de dagen af. Donderdagochtend mag ik dan eindelijk.
Haihai ! @ Catheleine: het klopt dat een echo niets zegt over het vervolg van je zwangerschap maar bij ruim 8 weken ,een goed kloppend hartje en een termijn die klopt wordt de kans op een MK minstens gehalveerd.. Dat zei mijn VK gisteren. Ik ben nu de termijnen van mijn 2 MK en 1 MA voorbij.. Heb helemaal geen bloedverlies oid gehad . Ik mocht nu gaan genieten zei de vk. Tuurlijk weet ik dat een goede echo nu geen garanties geeft maar dat heb je de hele zwangerschap verder niet. Voor mij ( vele met mij, denk ook wel voor jou) is dit een 1ste heeel belangrijke stap naar weer een beetje vertrouwen krijgen in je lijf en in je zwangerschap! Ik hoop ook zo dat jij een mooie echo krijgt! Heb wel meegelezen in je eigen tpoic , de vorige keer dat het (helaas) misging. Het is ook jou zo gegund! @ Bramtim, meid heeel veel succes donderdagmorgen! Jij hebt dus ook veel meegemaakt afgelopen jaar! Ik duim voor je!! Groetjes Jellie
Het is ongelooflijk maar zie banner. Alles zag er super super uit en kans dat het mis gaat is klein. LAten we het hopen
Ja echt super!! En zo bizar ook. Zou het dan toch nog lukken?? Echoscopiste was echt lief en ik wist gewoon niet wat ik moest zeggen toen ik een ukkie zag. Had gehoopt dit tegen te komen maar goed na de ervaring van vorige keer pfffffffff. Wij gaan genieten hier!! (al moeten we nog wel een beetje veel wennen)