De VK vertelde me van de geboorteTENS. Wie heeft hier ervaring mee en is dit positief of negatief? Hier informatie wat het is: Weeënpijn voor, tijdens en ook na de bevalling kan worden verlicht op een moderne, natuurlijke en lichaamsvriendelijke manier zonder medicijnen en zonder risico voor moeder en kind. GeboorteTENS is een apparaatje dat pijnprikkels zoals weeënpijn of chronische pijn zodanig beïnvloedt dat de intensiteit van de pijn minder wordt. TENS staat voor Transcutane Elektro Neuro Stimulatie. Als je weeën hebt, stuurt je lichaam pijnsignalen naar je hersenen. Het apparaatje blokkeert deze prikkels via lichte elektrische pulsen. De GeboorteTENS is een op batterijen werkend doosje ter grootte van een walkman. Bij de bevalling plak je aan weerskanten van je ruggenwervel vier elektroden (extra large om een zo groot mogelijk gebied te bestrijken) waardoor het apparaatje de pijnprikkels uit het bekken en de baarmoederstreek opvangt. De tinteling in de zone rondom de electroden stel je in op een voor jou prettig niveau. Voor het opvangen van de weeën is een speciale handschakelaar bijgeleverd. Deze maakt het mogelijk om 2 niveau's van stimulatie in te stellen. 1 voor tijdens de weeën en 1 voor tussen de weeën door. Door een druk op de knop kun je tussen de twee niveau's wisselen wanneer een wee begint, cq weer voorbij is.
boordevol: ik ben ook benieuwd naar ervaringen. Leek me wel een mooi apparaat en via mijn verzekring kan ik hem gratis lenen. Dus houd even in de gaten hoe de ervaringen zijn.
Hai Marleentje, ik krijg hem dus ook volledig vergoed maar moet wel snel beslissen of ik hem wil. Ben bijna uitgerekend maar het kan ook elk moment beginnen en hoorde er helaas pas vandaag van. Vooral bij een thuisbevalling lijkt het me ideaal dat je het gevoel hebt enigzins controle te hebben en een vorm van pijnbestrijding.