Vanochtend een positieve zwangerschapstest. Symptomen zijn anders dan bij de 1e zwangerschap, dus nu echt een onzeker gevoel. 1e zwangerschap: - Enorme honger - Pijnlijke borsten - Toegenomen reukzin - Buikpijn - Verder niks 2e zwangerschap - toegenomen reukzin - buikpijn - Vrijwel geen last van borsten (af en toe wat prikkelend) - Niet meer honger dan normaal - Vaker moeten plassen - duizelig In mijn omgeving veel miskramen en zelfs een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Heb al contact opgenomen met de verloskundige aangezien ik ook op vakantie ga over 1 week. Heb ook meerdere testen gedaan. Ene duidelijk een streep, andere veel lichter.. Bij de eerste zwangerschap had ik gelijk een dikke vette streep in beeld. Had verwacht dat bij een tweede het "minder" spannend zou zijn allemaal, maar niks is minder waar.
Mijn 1e zw was ook heel anders dan de 2e zw! Bij de 1e tot 16 weken dagelijks aan het overgeven en mn 2e zw helemaal niks. En toch heb ik nu 2 gezonde kindjes. De 1e tijd is gewoon heel spannend, probeer afleiding te zoeken! En gefeliciteerd natuurlijk!
Bij mij is het ook heel anders. Bij de eerste knaltest op NOD, nu pas 3 dagen daarna. Bij de eerste pijnlijke borsten, moeheid en als ik niet op tijd at wat weeig gevoel in mijn maag. Nu misselijk, erg moe en totaal geen pijnlijke borsten. Ik word er af en toe ook wel onzeker van hoor!
Hier merk ik ook duidelijk verschil Bij de eerste meteen een hele duidelijke test Maar nu bij de 2e zijn ze nog vrij licht. Ik merkte wel meteen dat ik zelf anders was.. Kon niet precies zeggen waarom.. Maar voelde mij anders.. (toen kwam de positieve test)
Ik ben 4 keer zwanger geweest en ze waren allemaal verschillend... Tussen 1 en 2 zat ook een wereld van verschil bij mij, de meest in oog springende kwalen bij eerste had ik bij tweede juist helemaal niet (maar wel weer andere ). Derde en vierde waren dan weer een beetje mix van voorgaande kwalen in een andere verhouding , met af en toe iets nieuws erbij ... Eerste: extreem moe, veel slapen, geen eetlust, sterk reageren op reuk, erg pijnlijke borsten, veel menstruatiekrampen (tot 8 wkn). Tweede: slapeloosheid, emotioneel erg labiel (janken!), misselijk, constant honger, obstipatie en hoofdpijn. Derde (mk): erg moe, slapeloosheid, obstipatie, opgeblazen buik, extreem pijnlijke borsten, veel hoofdpijn, kokhalzen. Vierde: bandenpijn, bekkenpijn, extreem misselijk en spugen, geen enkele eetlust, duizelig, menstruatiekrampen.
Ooh ja herkenbaar. Compleet verschillend, zelf nu nog. Eerste zwangerschap extreem moe, en draaierig (bijna flauw vallen en dat heb ik toen de hele zwangerschap gehad. Na de 12 weken vooral nog qteeds extreem moe en super geconstipeerd... Met men MK continu lichtjes misselijk Deze zwangerschap op en af misselijk, beetje moe, maar dat is geminderd naarmate ik de 12 weken gepasseerd was. Totaal niet duizelig. Niet geconstipeerd. Maar wel mega dikke voeten ondertussen