Hete kruik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laradejong, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laradejong

Laradejong Nieuw lid

25 sep 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hierbij een vraag over het gebruik van een kruik. Misschien een rare vraag, maar omdat niet zomaar zwanger kon worden en er heel veel tijd en problemen overheen zijn gegaan maak ik me nu snel zorgen...
    Ik ben 5 en een halve week zwanger en slaap graag met een kruik. Nu ben ik een aantal keer met een hete kruik tegen mijn buik of rug in slaap gevallen en dan een paar uur erna wakker geworden omdat ik het bloedheet had. Nu maak ik mij zorgen omdat ik heb gehoord dat hoge temperaturen door bijvoorbeeld sauna en heet bad vermeden moeten worden. Kan dit soort kruikgebruik kwaad? Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Dankjulliewel!

2. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Hmm.. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik gebruik soms wel een pittenzak, maar had er nog niet over nagedacht of dat kwaad kan! Zou je misschien iets van een hoes erom heen kunnen doen of een handdoek? Dan heb je wel de warmte maar niet dat hele hete. Of misschien een elektrisch deken om je bed om te warmen en daarna uit zetten? Zijn zomaar wat ideetjes :)

3. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Ik heb dit ook vaak gedaan vooral toen ik al verder was in de zwangerschap. Nooit iets bij gedacht. Anders eerst volgende keer de vk vragen?

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Volgens mij kan het geen kwaad hoor. In een sauna zijn de temperaturen vaak echt extreem hoog en je hele lichaam komt in een andere modus. Je gaat zweten etc. Er wordt dan gezegd dat je lichaam kan denken dat het koorts heeft. Zolang je niet ligt te zweten en te ijlen onder je deken kan het denk ik echt geen kwaad:)

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik heb dit in het begin van mijn zwangerschap heel veel gedaan. Had veel last van krampen en had gelezen dat een warme kruik verder geen kwaad kon en juist bevorderlijk kon werken bij een goede innesteling.
    Ik deed niet met heel heet water trouwens.

6. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Lekker doen, de warmte van de kruik is niet zo warm als een sauna en een heet bad is over heel je lichaam. De sauna mag overigens wel (alleen niet tot 12 weken) wanneer je een ervaren sauna-ganger bent. Het is niet handig om ermee te beginnen tijdens je zwangerschap.

Ik sliep ook vaak met een kruik omdat ik het ijskoud had en ging in een bad van 38/39graden. Zelfs heb ik er geen problemen aan ondervonden .

7. Laradejong

Laradejong Nieuw lid

25 sep 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de geruststellende woorden! Ik heb het inderdaad ook vaak zo koud, dat ik wel een kruik móet:). Ik zal het nog even vragen zodra ik in het ziekenhuis ben..

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Als je last van je buik hebt geeft de vlk ook de tip een lekkere warme kruik! Dus lijkt mij kunnen.

9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Die hete kruik is maar lokale warmte in vergelijking met heet bad of sauna waarbij je lichaam in zijn geheel wordt opgewarmd.

Rest van lichaam kan de warmte goed kwijt.

Kan daarom geen kwaad lijkt me. Heb zelf ook gedaan tijdens de zwangerschap

10. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Ik gebruik elke avond een hete kruik en leg die onder me buik. Vorige zwangerschap ook. Nooit wat mee fout gegaan ;)

11. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Zowel de vk als de fysio gaven mij de tip om een warme kruik mee naar bed te nemen tegen mijn rug- en bekkenpijn. Maar ik ben wel wat verder dan jij...

Deel Deze Pagina