Eiwit in urine aangetroffen...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mevrnathalie, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

May 20, 2009
    1,494
    0
    0
    Beste verloskundige,

Door de harde buiken moest ik me urine laten testen bij de huisarts op een eventuele blaasontsteking. Dit is het niet. Wel is er eiwit in mijn urine aangetroffen, de huisarts zei: 1+ eiwit. Ik moest dit doorgeven aan mijn verloskundige. Zo gezegd zo gedaan. De assistent belde terug na overleg met de verloskundige. Voor nu hoef ik me geen zorgen te maken, mijn bloeddruk was gister goed bij de controle 121/73. Verder wel last van harde buiken. Moet wel opletten dat ik geen andere symptomen krijg, zoals hoofdpijn, duizelingen, sterretjes zien. Maar geen zorgen maken wordt er gezegd...toch doe ik dat nu...als ik op internet zoek, zie ik hellp syndroom / zwangerschapsvergiftiging voorbij komen... Er werd wel gezegd dat het nu extra in de gaten gehouden word. Ik moet echter pas 8 maart weer terug naar de verloskundige voor controle, dut duurt nog 3 weken. De baby is verder goed beweeglijk en op de 20 weken echo zag alles er goed uit. Is het terecht dat ik me zorgen maak of ben ik overbezorgd??

2. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

May 20, 2009
    1,494
    0
    0
    Jammer nog geen reactie, ik wacht rustig af...

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

1+ eiwit komt vaker voor, en komt meestal door afscheiding. Als je bloeddruk goed is en je hebt verder geen klachten is er niets aan de hand. Zodra je klachten krijgt of je twijfelt hierover moet je je verloskundige bellen. Vindt je het onprettig dat je tot 8 maart moet wachten, dan bel je voor een eerdere afspraak. Het is niet nodig om eerder gezien te worden, maar als je je ongerust maakt mag je het wel vragen natuurlijk.

Mirjam

Share This Page