vertrouw mijn eigen lichaam niet meer

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by nienke70, Jun 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    en ik hoop dat 1 van jullie mij duidelijkheid kan verschaffen.

2 jaar geleden ben ik met 24 weken bevallen van mijn kindje wat helaas te vroeg was om te overleven. tijdens deze zwangerschap heb ik constant bloedverlies gehad, weliswaar minimaal en donkerbruin van kleur maar toch 4 maanden lang gevloeid. na de bevalling een curretage gehad, eigenlijk direct weer een normale cyclus van 28 dagen, alleen het bloedverlies duurde vanaf die tijd maar een dag of 2 (voorheen altijd 5 à 6 dagen) en was zo weinig dat het in principe met 1 maandverbandje te doen was. in augustus vorig jaar weer zwanger maar ook dit ging met 8 weken mis en weer gecurreteerd. zelfde verhaal wat betreft mijn menstruaties, cyclus op de kop af 28 dagen en 2 dagen minimaal bloedverlies.

afgelopen donderdag zou ik dus weer mijn menstruatie moeten hebben maar die bleef weg dus een test gedaan met de digitale van clearblue. deze gaf aan, niet zwanger. toch bleef mijn menstruatie uit. gisterochtend bij het afvegen licht rose op het wc papiertje, dacht dat mijn ongi was begonnen maar de verdere dag niets meer. vanmorgen ook weer een beetje rose bij het afvegen en nu weer niks.

als ik er van uit zou gaan dat gisteren mijn mensruatie is begonnen zou ik voor het eerst sinds jaren een cyclus van 32 dagen hebben.

mijn vraag is dus, kan je cyclus zomaar ineens zoveel dagen verschillen?
    is dit wel een menstruatie of misschien toch zwanger? en zou dit alles te maken kunnen hebben met bv. curretage of kan mijn leeftijd (40) er mee te maken kunnen hebben.

wat raad je me aan wanneer ik eventueel nog een keer zou kunnen testen als deze menstruatie niet doorzet?

2. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    waarom is deze topic gesloten? heb nog geen antwoord gehad

3. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Deze topics staan op slot zodat leden er niet in kunnen reageren, maar jij en de verloskundige wel.

Share This Page