Hoi borstvpedingsgoeroes, Ik heb sinds vannacht een hele pijnlijke rechterborst. Het is niet mijn tepel maar echt de bovenkant van mijn borst. Het voelt pijnlijk aan en als ik er op druk is het helemaal niet te harden. Ik heb geen harde plek maar mijn borst is in zijn geheel wel wat gezwollen. Mijn huisarts kan ik niet bereiken?) en ik ben nu op mijn werk maar maak me toch wel een beetje zorgen. Ik heb net op de site van het BV forum gekeken en voor zover ik het aan de hand daarvan kan beoordelen is het geen borstontsteking. Mogelijk een verstopt melkkanaaltje? Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik kolf vandaag zowieso wat vaker zodat ze goed leeg zijn. Zijn er nog andere dingen die ik nu (op mijn werk) kan doen?? Alvast bedankt! Groetjes Michelle
Ja, maak voor je kolft die plek heel goed warm. Bijvoorbeeld door even een koffiemok met heet water om te spoelen en dan over je kleding op de pijnlijke plek te rollen. Of als je er aan kunt komen een warm compres, of een warme douche.
ja, wat bij mij hielp eerst borsten opwarmen voor kolven, tijdens kolven goed je borsten masseren met 2 vingers naast elkaar, na het kolven had ik ijspac's (natte maandverbandjes in een plasticzakje uit de vriezer) er op, maa rik had dan wel ook borstontsteking, maar ik denk dat je het zowiso wel kan proberen, het kan alleen maar goed doen suc6!
Goed warmhouden inderdaad. Ik heb dat ook een paar keer gehad, ook geen harde plek, maar wel pijn. De volgende dag was het altijd voorbij. Ik zat dan wel de hele avond met een warme kruik ertegen.
Bedankt meiden. Voor nu kan ik helaas niet beschikken over warme kruiken, compressen etc. Ik ben rond 21:30 thuis en dan ga ik daar zeker mee aan de slag. Het lijkt wel of mijn borsten megavol zitten maar als ik kolf is het zelfs iets minder dan normaal.. Ik hoop dat het morgen minder is en dat ik er vannacht een beetje mee kan slapen..
het kan zijn dat je minder melk uit je borst kolft, omdat er dus een kliertje verstopt zit, teminste zo heb ik het ook een xtje gehad. ik heb zelfs nog dat de borst waar ik borstontsteking aan gehad heb, daar kolf ik altijd minder uit.. weet niet of dat een soort van overblijfsel daar aan is ofso, maar het is in iedergeval wel zo hahaha suc6 vanavond!
Autsj... Dat had ik een maandje terug ook. Zat (denk ik) zowat tegen een borstontsteking aan. Liep er iets te lang mee door. Wat ik had gedaan (ook na tips) warm maken, kolven/aanleggen en dan masseren vanaf iets voorbij die plek richting tepel. Dat hielp bij mij.
Meiden hier even een update: Ik heb hier ongeveer een hele dag en nacht goed last van gehad. Thuis de kleine vaak aangelegd en goed warm gemaakt en gemasseerd en na nog een dagje wat pijntjes gehad te hebben is het nu helemaal over. Nogmaals bedankt voor jullie adviezen! Groetjes Michelle