Hoi, Wij hebben onze droom-baby-kamer gevonden op marktplaats. Helaas zijn door het vervoeren van de meubeltjes wat randjes etc beschadigd Het is geverfd hout en nu zie je dus de orginele kleur van het hout erdoorheen. Bij de Gamma zeiden ze dat we het beter niet opnieuw konden gaan verfen omdat dit niet mooi zou worden en ze gaven ons een 'lak/beits' mee. Dit werkt dus voor geen meter en we zoeken dus naar tips hoe we deze meubeltjes weer een beetje kunnen herstellen!? Ik zal even een foto van 1 van de beschadigingen op het meubeltje in mijn album plaatsen. Ik hoop dat er mensen zijn met goede tips!?!?
Wat jammer dat het is beschadigd! Inderdaad schuren en opnieuw lakken of beitsen....dan wordt het het mooist. Als je dit gaat doen, eerst goedschuren, heel goed zorgen dat het dan schoon is, en dan pas lakken of beitsen. Je kan dit beter meerdere malen herhalen dan dat je in 1 keer een dikke laag lak erover doet.
Oke thnx voor de tip. En moeten we dan álle meubels helemaal opnieuw schuren? (Naja, dan heb ik de komende vakantie in ieder geval iets te doen ) We lazen ergens ook iets over een soort van meubelwas? Dat kon je erop smeren ofzo? En het beschadigen was echt een dikke domper. We hadden alles vastgebonden met touwen en in oude dekens gewikkeld en toch heeft het de autorit van bijna 2 uur niet overleefd.
Komt dit topic even goed uit! Poezemans heeft net zijn maagje geleegd op ons cremewitte kleedje... Gahatverrrr! Maar mag dus meteen aan de slag met de tips
wat je ook kan doen, maar moet je van houden (ziemijn album verschil theekastje voor en na) je kunt het ook goed schuren en daarna schilderen met een krijtverf (van 101 woonideeen, of panting the past)..dan krijg je een matte verflaag, met een ouderwetse look. wij doen dat met al onze 2e hands baby (en woonkamer)meubels.
Hmm.. Nee, we vinden juist de kleur van dit hout heel mooi. En zouden dit dus graag zo laten. Ik zie er alleen nogal tegenop om al die meubels helemaal te moeten schuren.. Is dit echt de enige oplossing? Het zijn namelijk maar kleine beschadigingen..
je hebt ook van die herstelstiften. ik zag ze laatst bij de action. Moet je wel de juiste kleur hebben... En anders die kleine plekjes ontvetten en met een lookalike kleurtje aanstippen (verf)... Lastig... Kijk wel even goed of de rest van de verf wel goed houdt, want t klinkt een beetje alsof ze de vorige laag niet goed hebben opgeschuurd/ontvet, en dan is helemaal opnieuw schilderen de beste optie! succes
als je exact de zelfde kleur kan vinden ....kun je ook alleen het onderdeel verfen wat beschadigt is ....
Het ziet er uit als kleine beschadigingen, dat wordt er denk ik niet mooier op met verf. ´t Wordt dan ook zo bobbelig bij de randjes. Ik zou even flink balen en daarna het kamertje zo laten. Aangekleed en met accesoires zie je die kleine beschadigingen al stukken minder. En 1x met je horloge/ring/iets anders er tegenaan en je hebt hetzelfde, zeker bij de commode. Balen hoor!
Het is idd wel zonde dat het beschadigd is... Ik heb ook 2e hands meubeltjes gekocht.. Alles was wit en je zag nog houten stukken.. zal zo even kijken of ik een foto heb.. Ik heb alles geschuurd... in de grond gezet.. en ze een mooie nieuwe wit/creme kleur gegeven.. ze heel sjiek geworden.. al zeg ik het zelf!
In de was zetten, heeft denk ik niet zoveel zin in dit geval. Waarschijnlijk is het het mooist om het te schuren en opnieuw te verven. Maar ik heb ook wel eens een flinke beschadeging in het bed gehad en dat gewoon met een wattenstaafje met verf die ik toevallig nog had en aardig in de richting van de kleur kwam, aangestipt. Viel daarna stukken minder op.
Hey Xena: Mooi geworden hoor, wauw! Ik ben gisteren even met de meubeltjes bezig geweest. Heb ze eerst maar eens opgepoetst met was, dit zag er al stukken beter uit. Dankzij de klamboe zie je de beschadiging bij het bedje niet: opgelost! De grote kast heeft geen beschadiging, nu alleen dus nog de commode. Het is net de rand aan de voorkant die beschadigd is dus zitten ik eraan te denken om gewoon met een wattenstaafje de kleine plekjes een beetje te 'verfen'.. Ben benieuwd. Super bedankt voor jullie tips, en van het eindresultaat komt nog wel een foto in mijn album te staan!