Mijn dokter zegt dat het er 1 is maar mijn andere kinderen zag ik dit niet op de vroege echo's . Vriendin van mij zegt zijn er twee maar dat zal toch niet de gyn weet toch wel wat hij zegt?
Eerlijk gezegd ziet het er wel uit alsof er 2 vruchtzakjes zijn. Heb dit nog nooit op m'n eigen echo's gehad, zag dit enkel bij tweeling zwangerschappen.... Je zou zeggen dat een arts het toch weet..
Slijm is niet zwart maar wit op de echo (heb zelf veel echo's gehad waarbij het bms werd opgemeten en dat zag er altijd als wit uit ipv zwart). Zwart is vloeibaar vocht, zoals vruchtwater en bloed. Het kan dus zowel een vruchtzak als een bloedklontje zijn lijkt mij. Even de volgende echo afwachten. Vaak zie je met 5 weken nog 2 zakjes, maar blijkt er later (met bijv. 7 weken) 1 vruchtzak te zijn opgenomen door het lichaam. Als er geen echo met 5 wkn was gemaakt, had je dat nooit geweten (vanishing twin genaamd). Mag ik vragen waarom je al een echo hebt gehad met 5 weken??
ik zou toch ook zeggen 2 vruchtzakjes, maar net als wat rogijulli zegt zou het zomaar kunnen dat het lichaam het opneemt, jeetje wel spannend hoor wanneer mag je weer voor een echo
Ik mag 23 november weer. Ik bedoel vind jet weel apart dat de gyn zegt dat het slijm is aar dat bolletje uitgekomen is heb het 3 maal gevraagd. En iedereen zegt twee. Maar vanish twin nog nooit van gehoord
Ik vind het er niet uitzien als een vruchtzakje ( vooral niet kwa vorm ) Maar heeft hij geen echo ingezoomd ? Want dan kan je namelijk goe zien hoe of wat ... Beide keren bij mij Tweelingen zag je toen duidelijk dat het er 2 waren
Ja hij zegt dat het bolletje de zwangerschap is en dat ernaast is waar de zwangerschap in heeft gezeten ofzo het restetende slijm
Een zwangerschap komt niet uit je baarmoeder ergens uit maar uit je eistokken/eileiders enz enz en een cel deelt zich enz enz ga zo maar door ... Dus nee slijm lijkt me niet er geval . Ik heb een bloedstolsel dicht bij vruchtzakje en doet me daaraan denken
Hey thea bedankt voor het meedenken weet je het is puur de onzekerheid van wat het nou is . En slijm tja geen idee ben geen arts maar goed miss een bloedstolsel wat jij zegt maar wel vervelend dat de gynecoloog dan zegt dat het slijm of vocht is.
Ik had ook zo iets met 6weken, maar het was volgens de vk ook een 1ling en het is er momenteel nogaltijd 1. Ik heb ook altijd gedacht dat het een vanishing twin was, maar ik zal het nooit helemaal weten. Wel spannend voor je volgende echo nu! Succes!
Ik heb hier wel een vanishing twin gehad!. Met 5 weken duidelijk 2 vruchtzakjes gezien en 1 vruchtzakje is inderdaad opgenomen en nu 11 weken zwanger van 1 kindje die het super goed doet.
Wat spannend, hier vorige echo ook mogelijk 2 vruchtzakjes gezien maar 1 ervan was leeg (of het is bloed). 23 november zal je meer duidelijkheid hebben...maar dat is nog wel even wachten.
Dit lijkt op een van mijn echo's in het begin. Het boonvormige zwarte vlekje was toen het vruchtzakje en het zwarte bolletje was bij mij een hematoom (bloeduitstorting) op de baarmoederwand. Ik zou het houden bij wat je gyn zegt. Die zal het wel beter weten.
Dankjewel voor alle antwoordden zolang het niks ernstigs is houden we het maar daar op 23 november hopelijk meer duidelijkheid
Inderdaad erg vroeg voor een echo en er dan iets 'zinnigs' over te zeggen. Ik ben momenteel zwanger van een 1-eiige tweeling en onze eerste echo was bij 7 weken en dat zag er wel al heel anders uit dan dit. Het zal nog even afwachten worden denk ik, succes!