2ling valt uit het raam

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door evamerel1, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    echt niet normaal meer!
    dat ze dat durven zeg
    ik laat mijn kinderen echt niet alleen thuis snachts en overdag ook niet trouwens!
    pff krijgen die ouders er nog wat voor?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik vind het ook een raar tijdstip om niet thuis te zijn. Het is niet een tijdstip dat je de hond even snel uitlaat, een brief post of even snel een boodschap doet (al moet ik zeggen dat ik ook dat niet zou doen). Als ik een nieuwsbericht lees probeer ik altijd zo objectief mogelijk te blijven, maar hier heb ik wel sterk het gevoel dat mama lekker op stap was en de kinderen zichzelf maar moesten redden. Ik hoop van harte dat ik het mis heb en dat de moeder voor een noodgeval weg moest en de kinderen niet wilde storen in hun slaap. Maar dan nog heb ik mijn vraagtekens.

Een ongeluk zit in een klein hoekje maar zelf doe ik zoveel mogelijk om dat soort dingen te vermijden. Kyra slaapt nog in haar ledikant waar ze ook nog niet uitklimt dus ik heb het raam gewoon op de knip dicht. Zodra ze naar een peuterbed overgaat of uit haar ledikant begint te klimmen doe ik de knippen op slot zodat deze niet zomaar opengaan.

3. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mama ging waarschijnlijk stappen....ppfffff.... Hoe kun je van huis zijn terwijl je kids thuis alleen zijn?! Daar voel je je toch niet lekker bij???? (dat is nog zacht uitgedrukt!) *shocking*

En weet je? Die twee jongens waren er om te helpen, maar voor hetzelfde geld was het bijv. een maniak die de kids zo kon ontvoeren...

Ik snap gewoon niet dat je je kinderen die zo jong zijn, gewoon alleen thuis laat......

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    In de nacht een paar uur???? Dat kan niet normaal zijn! Maar ook ik hoop dat ik dat mis heb...

Ik ben écht niet iemand die mn kids alleenthuis laat, zelfs toen Elise naar psz (een straat verderop) ging nam ik telkens Mila mee, beetje aanpassen met slaaptijden en dan gaat dat prima.... Moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren inde korte tijd dat ik van huis ben....... Dus ik kan er gewoon niet bij dat een moeder enkele uren weg is midden in de nacht en haar kids alleen laat, arme meiskes.... Hoop dat ze hier overheen komen...wat zullen ze bang zijn geweest dat mams er niet was....

5. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Wie laat er nou zijn kindjes alleen thuis??? Ja als ze een jaar of 11-12 zijn en je moet snel naar de bakker, geen probleem, maar zo in het midden van de nacht??? Onvoorstelbaar!!!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Ik laat Isabella nog voor geen minuut alleen thuis.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    echt diep triest als je een moeder hebt die waarschijnlijk gewoon uitgaat en dat belangrijker vind dan de veiligheid van haar kinderen. echt onverantwoord om kinderen van deze leeftijd alleen thuis te laten.

ik heb hier de bakker, psz van me dochter en het centrum om de hoek maar geen haar op me hoofd die eventjes weg gaat als er nog een kind thuis zit. als de jongste slaapt en ik moet de oudste wegbrengen maak ik hem wakker. de andere dingen wachten maar en ga pas als zoonlief zijn slaapje heeft gedaan. zou ze echt voor geen goud alleen thuis laten

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat voor moeder ben je dan... Pffff....

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Nou naar blijkt dus een getraumatiseerde moeder die niet heel goed voor haar kinderen kan zorgen. Ik hoop dat deze kindjes goed terecht komen en als ze bij de moeder blijven dat het toezicht erg verscherpt wordt. En anders dat ze in een liefdevol pleeggezin opgenomen worden.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Getraumatiseerd? Waar staat dat?

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ze is mishandeld door vriend/man en/of vader van de kids, dit kan heel traumatiserend zijn.

12. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan niet begrijpen dat je zulke jonge kindjes alleen thuislaat. De achtergrond van dit verhaal is wat vaag. Ik hoop dat er goede hulp komt voor moeder en kindjes en dat er goed wordt gekeken naar mogelijke gevolgen als men gaat bepalen of moeder wel of niet voor haar kindjes kan zorgen.

Getraumatiseerd of niet: ik zie hier in de buurt ook moeders die hun baby of baby én dreumes alleen laten als ze een ouder kindje van school halen. Die liggen dan te slapen. Ik kan er niet bij met mijn verstand. En ze laten hun kindjes ook al met 2 jaar zonder toezicht buiten spelen en gaan dan soms ook even weg. Vinden ze heel normaal. Ik niet.

13. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heb 2 van 11 en 13 jaar oud en zelfs als er al een van hun thuis is en ik (nog) niet dan heb ik haast om thuis te komen. Lekker ontspannen op stap kan ik dan echt niet! Zelfs dan kan je er nog niet helemaal van uit gaan dat ze zichzelf in alle situaties redden. Tuurlijk even n uurtje alleen kan dan, maar langer echt niet.
    Laat staan als ik er 2 van 3 jaar oud alleen thuis heb zitten!!!
    Moeders blijkt al eens met jeugdzorg in aanraking te zijn geweest. Ik denk dat ze te voeg weg gegaan zijn....
    Of het is weer mis gegaan en moeders heeft (dit keer) niet aan de bel getrokken...

14. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Djeez, wat erg. Doet me denken aan mijn eigen moeder, die tijdens avonddienst van mijn vader ging badmintonnen en mijn broer en zus alleen liet, met de slaapkamerdeur van mijn zus op slot, zodat ze niets ergs in huis kon doen. Ze moest plassen en besloot dan maar via het raam naar beneden te springen, maar hier er gelukkig niets aan over. Mijn broer zat beneden op de bank tv te kijken en zag opeens zijn zusje naar beneden komen:(
    Moeders is een aantal jaren voorgoed opgenomen in een psychiatrische instelling, ik denk dat deze moeder daar ook thuishoort...

15. 4days

4days Niet meer actief

Heel erg triest dit. Ik dacht als eerste welke randdebiel laat zijn kinderen nou snachts alleen en ook nog met een raam wat ze zelf open krijgen?! Maarja, als deze vrouw inderdaad psychische problemen heeft valt het haar ook niet helemaal te verwijten. Hoop alleen dat deze zaak goed wordt onderzocht, en dat er wordt ingegrepen! de volgende keer loopt het misshcien niet met een sisser af...

16. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    ik zit met me mond wagenwijd open ! ongelooflijk je laat nietje kindjes achter in een huis zonder toezicht. zeker te lui en te krenterig om een fatsoenlijke oppas te regelen !!!!

17. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

2 sep 2009
    1.763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    owh lees nu van psychische problemen? heeft ze dan niet ene die toezicht houd op zn minst voor die kinderen ?

18. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Weet je wat een gek idee is; dat ze ook wel lid kan zijn van dit forum....maar ja dat ter zijde; weet ze iig hoe iedereen hier over denkt!

Ik laat mijn kinderen ook écht nooit alleen thuis! Ik heb dit 1 keer uit nood moeten doen, maar was toen ook binnen 5 minuten terug (en de kids hadden gelukkig niets door:))

Ik ben er trouwens niet zo'n voorstander van dat kinderen bij de ouders worden weggehaald. Ik denk dat een kind dit altijd met zich mee blijft nemen. Ik denk dat de moeder beter goede begeleiding kan krijgen!

19. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Dan ben je als moeder echt niet goed wijs. Als je dan toch perse op stap wilt, breng ze dan uit logeren, of regel een fatsoenlijke oppas.

Ik ben het er ook wel mee eens dat dit ook kan gebeuren als de kindjes boven spelen op hun kamertje, niks mis mee. Maar zorg dan in godsnaam dat het raam niet wagenwijd open kan!

Ik heb onlangs met veel moeite de babyfoon bij de buren afgegeven (aangrenzend 2 onder 1 kap, met huissleutel erbij!), maar het idee dat er verder niemand 'in huis' was vond ik overigens ook niet fijn. We waren binnen het half uur terug dus dat vond ik acceptabel.

Maar echt alleen thuis laten? Never nooit niet!

Deel Deze Pagina