Dit is echt niet normaal, wie laat zijn kind nou alleen thuis? En hoe is het mogelijk dat 2 kinderen van 3 de mogelijkheid hebben om uit een raam te vallen. Hebben die ouders nooit gehoord van een slot op de raam of zo? Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat de jeugdzorg hieraan gaat doen, want als je je kinderen alleen laat dan is er iets goed mis met je. Oke even een blokje om met de hond terwijl je kind slaapt vindt ik wel wat anders. Maar bv even uitgebreid boodschappen te gaan doen of zo, nooit van mijn leven. Toevallig heb ik pas ook iets raars meegemaakt. Mijn man en ik kwamen van een feestje, ons dochtertje was logeren bij mijn ouders dus we konden het een keertje lekker laat maken. Nou het feestje was bij ons in de buurt dus we zijn lopend gegaan. Liepen we rond een uur of 3 terug onze straat in, zagen mijn man ik en nog 2 vrienden meer 2 kindjes buiten staan van 3 en 1 jaar Ze waren papa en mama kwijt. Die oudste was totaal in paniek en had haar zusje uit bed gehaald omdat ze haar niet alleen wilde laten. Ik de kindjes opgevangen samen met die vriendin van ons en mijn en haar man zijn naar binnen gegaan, want hetzelfde geld was er iets ergs gebeurd. Die mensen staan bekend dat ze niet helemaal top zijn. Nou binnen was niemand te bekennen, ik had inmiddels de kindjes mee naar binnen genomen. Ja en dan zit je daar, waar moet je zoeken. Nou ik zei misschien moet je even in de kroeg kijken of ze daar zitten, nou daar zaten ze ook niet. Op een gegeven moment hebben we maar even bij de buren aangebeld of ze iets wisten, ze zeiden dat ze hun wel weg hadden zien lopen maar waar wisten ze niet. Nou dat oudste meisje zat zo te trillen ze was zo bang. We wilde ook niet de politie bellen, dus hebben we maar besloten om te wachten totdat ze thuis kwamen, dat kindje zat helemaal ingedoken op mijn schoot en zei papa en mama laten ons alleen. Nu een uur later kwamen ze ladder zat thuis hoor, ze schrokken zich rot, en vroegen wat wij hier deden. Ik zei iemand op jullie kinderen passen, nou en mijn man was zo boos dat willen jullie niet weten. Ze waren naar een feestje geweest, ze zeiden normaal slapen ze door. Niet te geloven, ik zei ze stonden samen buiten ze waren heel bang en waren hun ouders kwijt. De volgende dag stond ze bij mij aan de deur ze kwam een bloemmetje brengen, en vroeg of ik aub hier geen melding van wilde maken. Ik zei nee dat doe ik niet, maar ik ga wel met je ouders praten, want dit kan echt niet. Dat heb ik gedaan samen met die vriendin van mij. Die moeder was zich rot geschrokken. Ik zei tegen die vrouw, als jullie weg willen regelen jullie een opas, wat mij betreft kom ik als ik kan maar je laat je kinderen nooit meer alleen. Als ik merk dat het nog een keer gebeurd ga ik dus wel een melding maken he. Die moeder houdt nu ook een oogje in het zeil. Sorry voor het lange verhaal maar nu kunnen jullie lezen hoevaak ouders kinderen alleen thuis laten.
Een melding van huiselijk geweld is nog geen mishandeling. Daarnaast hoeft een mishandeling ook nog niet eens een trauma op te leveren. Beetje voorbarig om het daar op af te schuiven. Ja, dat denk ik wel bij meer verhalen over kinderen/ouders... dat ze wel eens hier lid kunnen zijn... Maar boeiend. Laat haar maar lekker weten wat men hier vindt van je kinderen alleen laten.
Sorry, vind ik geen excuus. Kinderen horen er niet de dupe van te worden dat jij je niet goed voelt. Je bent als moeder verantwoordelijk voor de zorg en veiligheid van je kids, wat er ook gebeurd! En als je dan even niet zelf goed voor je kids kan zorgen, dan zoek je hulp!
@ Chantal : ONGELOOFLIJK! Ik had hier dus WEL een melding van gemaakt! Dit kan toch niet...? Die arme kindjes!
@ chantal26 , ik had hier dus ook expres een melding van gemaakt en ook direct de politie gebeld Dat kunnen zich toch geen goede ouders noemen dat ze hun nek niet genoeg vol hebben van de drank ze gewoon gaan zuipen in de kroeg terwijl hun kleintjes in bed liggen , gadverdamme daar word ik echt kotsmisselijk van en ik denk ook echt dat ik me niet had kunnen beheersen ..... Die kindertjes kunnen zichzelf niet beschermen dus moeten wij het voor ze doen in zo'n geval !!! Denk maar niet dat ze het nu niet meer doen , zo'n volk kijkt echt niet op of aan van een gesprek met moeders , die doen het zo weer , bah ..... On-topic , arme kindertjes , zou het onbegrijpelijk vinden als die kinderen weer terug in huis worden geplaatst en wat je ook is overkomen als moeder zijnde dat is allemaal geen excuus om je kinderen alleen s'nachts thuis te laten , nog niet voor een noodgeval want dan maakte ik haar wakker en ging ze gewoon mee ...
Ik denk dat mensen die zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel hebben, zich ook niet de moeite nemen om op een forum over zwangerschap/baby's gaan kijken... Anders had ze vast vroeg of laat ergens gelezen dat het niet de bedoeling is je peutertjes alleen thuis te laten snachts. Chantal, ik had dus direct de politie gebeld! Op zich denk ik wel dat ze genoeg zijn geschrokken om het niet meer te doen. Maar dan nog... :x Alleen al het feit dat ze met een bloemetje komen vragen of je er geen melding van wilt maken, bahbah!
Ik heb nergens gezegd dat dit een excuus zou zijn maar het kan wel degelijk traumatiserend zijn. Verder heb ik nergens een oordeel over geveld.....en dat doe ik ook niet. Ik ken de verdere situatie niet.
#%^&^(R%##^^*%~!!!!! Ik kan hier zo kwaad om worden! hoe durf je je kleine kindjes alleen thuis te laten!! grrrrrrr ze had mn buurvrouw moeten zijn.
Pff wat een verhaal zeg! Tsjee wat moeten die kindjes bang zijn geweest, lees het en krijg echt ontzettende medelijden met ze Goed dat je ze zo lief hebt opgevangen. En ik zou ook echt een oogje in het zijl houden hoor! Ik vind het ook niet kunnen dat er ouders zijn die dit soort dingen doen, kinderen op bed en zelf op stap gaan o.i.d. Ik ben zelf alleenstaande moeder en ben altijd thuis als mijn zoon op bed ligt. en als ik op stap ga dan passen mijn ouders altijd op. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem alleen te laten liggen 's nachts.
Misschien was ze lekker aan het stappen! Bah! Niet normaal,3jarige kindjes alleen thuis laten! Ik durf niet eens het vuilnis buiten te zetten in de avond als hij in bed ligt. En ik heb voor de extra veiligheid slotjes in de handvaten gedaan,zodat hij ghem niet open krijgt.
Ik denk dat het in sommige gevallen echt wel beter is dat een kind bij de ouders(s) wordt weggehaald. Mijn vader heeft mij bij mijn moeder weggehaald en dat was een goede zet. Ik weet zeker dat ik er meer aan had overgehouden als ik bij mijn moeder was gebleven. Zij liet me trouwens ook wel eens alleen thuis. 's Avonds, kreeg ik mijn avondeten voor mijn neus en ging ze boodschappen doen, was koopavond (zei ze). Was toen ik 4 jaar was. Ik was gelukkig best braaf en ging niet verder dan stiekem koekjes en kersenbonbons eten...
Dat heb ik gelukkig nooit gedaan, ik weet niet eens eigenlijk of de voordeur op slot zat. In kersenbonbons zit alcohol, ook niet echt gezond voor een kind van 4, maar goed. Mijn moeder kon er in ieder geval helemaal niets aan doen (schizofreen), dus veroordelen is altijd zo makkelijk als je de achtergrond niet kent.... Het is wel zaak dat de omgeving er iets aan doet (familie, kinderbescherming enzo). Maar helaas gaat (ging?) dat niet altijd zo makkelijk, ik weet dat het in mijn geval (maar dat is wel 25 jaar geleden) het niet zo makkelijk ging. Mijn vader heeft mij op een gegeven moment gewoon weggehaald en gelukkig is daar nooit echt moeilijk over gedaan.