Vandaag onverwachts een vroeg echo gehad. Ik ben ergens tussen de 6+6 en 6+4 zwanger gok ik. We zijn 7 september 's avonds voor het laatst intiem geweest (heel stom zonder voorbehoedsmiddel). 2 weken later op 21 september een licht positieve test , echt een heel licht streepje. Een week later echt pas een echt donkere streep,dus de 28ste. Vandaag zou ik aan de hand van de eerste positieve test bijna 7 weken zwamger moeten zijn, maar de verloskundige kwam niet verder dan 5+4 en zag alleen een mooi rond vruchtzakje. Deze echo was uitwendig omdat ze een mooi duidelijk beeld had dus inwendig zou het beeld niet veranderen. Nu heb ik bij onze jongste hetzelfde gehad,alleen zagen ze toen nog een dooierzakje die was nu ook niet te zien, het zag er echt leeg uit. Ze gaf de zwangerschap nog niet op,maar was ook niet positief. Dit was wel de reden waarom ze liever geen vroege echo's doen. Nu zie en lees ik overal dat er op dit termijn al een kloppend hartje te zien was, maar hier dus niets. Ondanks dat ik zelf een positieve ervaring heb met mijn jongste, ga ik er toch vanuit dat het niet goed zit.
Mijn eerste echo was met 5,6 weken. Toen geen kloppend hartje. Nu bijna 15 weken. Ik had overigens bij 4,2w wel een knaltest
Stel dat die zaadjes van 7 september erg lang hebben geleefd en he eisprong dan 13 september was, dan zou je vandaag 6+1 weken zijn. Dan kan de termijn van de verloskundige ook door de meting komen (onnauwkeurig of ivm ligging kindje). Of ben je zeker van je eisprong?
Ja ik heb iets soortgelijks gehad.. zie topics die ik destijds heb geopend. Overigens denk ik nog steeds dat je veel korter zwanger bent dan datgene dat je in ie banner hebt staan. Wij hebben tegelijk positief getest en onze testen kwamen qua kleur aardig overeen. Dat icm een uitwendige echo kan best verklaren waarom er nu nog niet heel veel te zien was. Ik denk dat inwendig er sowieso wel meer te zien is https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wel-eens-ver-teruggezet-eerste-echo.668037/ https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/echobeeld-komt-niet-overeen.668023/
Lijkt alsof er op de echo links onderin het vruchtzakje toch iets van een dooierzakje o.i.d. te zien is?
Dat dacht ik ook maar de vk was echt stellig dat er niets te zien had en dat ze een duidelijk beeld had. Maar als ik ga rekenen en uit ga van zeg maar eiaprong 10 september zou ik nog op de 6+3 moeten zitten ongeveer en dan zou er een week verschil in zitten. Dan nog zou je toch verwachten dat er iets te zien is. Ik duim dat ik volgende week gewoon een mooie echo heb.
Ik heb het ook gehad, bij beide zwangerschappen. Werd in t begin rond de 6 weken steeds een week teruggezet. Ik zag t beide keren somber in maar dit bleken uiteindelijk vitale zwangerschappen te zijn! Heel veel succes met wachten en ik duim voor een goeie echo!
Ik zou zeggen dat je eisprong rond 13 sept was. Dan ben je vandaag 6+1 dag zwanger en is het geen gek echobeeld hoor Ps, onderin zit het vruchtje, dicht tegen de wand aan
Wij zijn 7 september voor het laatst op die manier intiem geweest,dat zou dus betekenen dat er 6 dag een tussen zit. Ergens heb ik 8 september heel veel pijn bij mijn eierstokken gehadwaarvan ik denk dat dat achteraf mijn eisprong geweest kan zijn. Ik Had vrijdag 18 september tot zondag 20 september wat bruinverlies, mijn menstruatie zetten niet door dus die maandag een heel licht positieve test. Pas een week later een bijna knaller dat dan weet wel,dat zou betekenen dat ik 8 a 9 dpo positief getest zou hebben? Ik kom met mijn berekening niet dichterbij dan 6+3. Maar stel dat dat onderin inderdaad het vruchtje is zou op dit termijn een hartje toch niet altijd zichtbaar kunnen zijn? En kan het zijn dat de innesteling toch wat later geweest is, waardoor je dit beeld krijgt? Is er dan toch nog een beetje hoop?
6 dagen tussen sex en de bevruchting (dus eisprong) is best mogelijk hoor Dan heb je idd op 8 dpo voor het eerst positief getest wat ook weer verklaard dat hij zo licht was. En met 6 wkn is een hartje idd niet altijd zichtbaar Wellicht dat ze inwendig toch een wat meer duidelijke echo had gehad
Ze gaf aan dat inwendig ze een niet ander beeld zou hebben. Vind het altijd O lastig, maar weet ook dat jij vaak gelijk hebt. Daar waar ik het cirkeltje omheen gezet heb zou dan het vruchtje zijn? Kan het zijn dat juist op een foto het wel naar voren komt dan? Omdatwe daar echt niets zagen.
Ja klopt, daar zie ik het vruchtje. En tussen inwendig en uitwendig kan wel degelijk een verschil zitten qua beeld
Dank je . Het geeft weer een beetje hoop. Voel me ook zo zwanger, weet ik dat je je dat ook.voelt als het mis is hoor. Maar toch,vandaag gewoon zo misselijk zo erg misselijk ben ik nog niet geweest deze zwangerschap. We duimen dat we volgende week meer gaan zien en het toch goed is. Jammer dat de vk dat dan gemist heeft.
Helaas hier geen positief einde. Het vruchtzakje was in een week tijd maar 0,2 mm gegroeid en er was op een wit stipje na niets te zien. Hetbis nu afwachten wanneer het op gang komt of dat de afspraak bij de gyn toch nodig is. Ik wilde niet wachten dus ze bellen deze week voor een afspraak.