Help, wat is dit ?????

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AstridDi, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Gisterenmiddag rond een uur of 3 werd ik ineens rillerig, duizelig en licht in mijn hoofd.
    Met het avondeten heb ik alleen mijn groente gegeten omdat ik in de rest geen zin had.
    Gisterenavond laat was het gevoel weg.

Maar vannacht rond half 4 werd ik wakker omdat ik duizelig was.
    Na weer in slaap te zijn gedommeld werd ik om half 5 weer wakker van duizeligheid en om 6 uur (vlak voor mijn wekker ging) weer.
    Op de wc is boodschap 1 en 2 gedaan (voor de goede orde).

Nadat ik mezelf eindelijk na een half uur had aangekleed (en de duizeligheid bleef) werd ik zo duizelig dat ik ervan moest overgeven.
    Tijdens het overgeven kwam er van "onderen" ook weer van alles uit, maar ook vocht.
    Naar mijn idee had ik toch echt alles uitgeplast, maarja, wellicht heeft er nog wat gezeten in mijn blaas en is er door de druk uitgekomen.

De uk heeft vanochtend ook nog niet bewogen (zover ik kan voelen).

Ik ben toch maar (zo enorm eigenwijs als ik ben) naar mijn werk gegaan (uiteraard met schone kleren aan) en de duizeligheid is nog steeds aanwezig.

Wat zou dit nou zijn ???????????

2. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Wat vervelend!
    Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.
    Is het een idee om deze vraag aan de verloskundige voor te leggen?
    Heb je verder geen vocht meer verloren?
    Succes!

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Nee, geen vocht meer verloren. De duizeligheid is nu ook niet continue aanwezig, maar komt met vlagen, met tussenpozes van ong. 10 min.
    Het voelt wel een beetje alsof ik zweef :(

4. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Heb je de verloskundige al gebelt?

Vriendin van me werd ook wel eens duizelig omdat de kleine tegen een ader aan lag of hem dicht duwde met zn voetje.

Wat het vocht is ik heb echt geen idee, ik zou toch even bellen hun kunnen je gerust stellen of een echo laten maken om je nog meer gerust te stellen.

5. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    astrid als ik jou was zou ik de vk bellen om je bloeddruk op te meten en even te luisteren.

Het vocht lijkt mij urine gebeurd bij mij ook als ik spuug ook al ben je naar de wc geweest.

Je kan proberen of het beter gaat als je wat zouts eet maar het zou ook zomaar een beknelde zenuw kunnen zijn.

Ben zelf vaak duizelig door rug en nek klachten en het is dan net of je dronken ben.

6. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik loop onder behandeling bij de gyn, dus dan zou ik daar naartoe moeten bellen.

Mijn bloeddruk is vorige week nog gemeten en was toen 140-60 (daarvoor altijd 110-60).

Ik heb om 11 uur nog een vergadering, maar ga daarna maar ff bellen.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad even bellen. Misschien dat je onderdruk nog lager is (was al niet erg hoog) en dat veroorzaakt ook duizeligheid en overgeven. Ik laat de boel ook lopen tijdens het overgeven, omdat de baby op mijn blaas drukt. Het gaat vanzelf :). Extra controleren lijkt me sowieso altijd goed. Hele veel succes ermee en hopenlijk is het snel over!

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    idd even bellen! Klinkt al lage bloeddruk! Je ha kan eventueel ook je bloeddruk opmeten als je niet naar het ziekenhuis kune

9. Tese

Tese Niet meer actief

Je onderdruk is al niet hoog dus misschien komt het van je bloeddruk! Probeer voor nu wat zouts te eten en inderdaad zo even de gyn bellen. Heel vervelend voor je!

10. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Inderdaad, probeer wat meer zout te eten en bel straks even de gyn.

11. imen333

imen333 Actief lid

5 nov 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    probeer even te bellen naar de vk meid,is je ijzergehalte wel op pijl ? is ook erg belanrijk !

12. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Even een update:

Toch de gyn maar gebeld en ik moest woensdagmiddag gelijk langskomen. Ondanks dat ik veel klachten van HELLP had, was mijn bloeddruk gewoon normaal (130/60).
    Maar omdat dat dus onrust veroorzaakte, werd ik direct opgenomen op de kraamafdeling.
    Hier hebben ze mijn hele bloed en urine onderzocht en heb ik zelfs een glucosetest gehad.
    Volgens alle testen was ik kerngezond.
    Ook was mijn bloeddruk 110/65 en gisteren 115/55.
    Geen reden om aan te nemen dat het om HELLP gaat.

Waarom ik zo duizelig was (en ook veel hoofdpijn had) weten ze niet.
    Gelukkig was het gisterenmiddag laat al flink verminderd, dus mocht ik naar huis.

Het blijft dus een raadsel ............

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Jeetje, wat een verhaal! In ieder geval veel sterkte gewenst.

Voel jij je nu weer wat beter? Jouw klachten (verminderde eetlust, duizelig, overgeven, ec) kunnen meerdere dingen betekenen.
    Ik dacht ook aan een lage bloeddruk, of misschien je glucosewaarde die niet goed is. Maar aangezien in het ziekenhuis dat niet werd geconstateerd zal het dat dus ook niet zijn.

Ik moest ook denken aan de keer dat ik de buikgriep kreeg. Kreeg ook rillingen en voelde me in mijn hoofd raar. Eetlust was weg en uiteindelijk moest ik spugen (alleen dan de hele nacht) en daarbij kwam de eerste keer ook van alles mee zeg maar.
    Maar misschien had jij last van een minder erge versie van de buikgriep?

Nou nogmaals veel sterkte! En houd jezelf goed in de gaten! :)

14. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Jeetje mina houdt jezelf goed in de gaten en de volgende x (hopelijk niet!!!) maar dan gelijk bellen hè!

Deel Deze Pagina