Leeg vruchtzakje. Iemand ervaring?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lacer, 30 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    Hallo,

Gisteren heb ik mijn eerste echo gehad en toen vroeg de gynaecoloog hoever ik dacht te zijn. Ik vertelde hem dat de huisarts dacht dat ik al op 8 weken zat. Toen werd er een echo gemaakt en bleek dat alles wel goed zat behalve er geen embryo te zien was. Helemaal overdonderd ben ik naar huis toegegaan en moet ik a.s maandag weer een echo laten maken om te kijken of er inderdaad echt niks zit.

Nu was ik zo overdonderd dat ik de gynaecoloog totaal ben vergeten te vragen hoever ik nu eigenlijk precies ben. Hij heeft ook niks gemeten en me niks meer verteld. Kan het zijn dat ik misschien toch nog te vroeg ben?

Ik ben dus echt super depressief nu en hou rekening met een miskraam. Maar heeft iemand al eens meegemaakt dat er na de volgende echo toch wat te zien was?

Ik vind dit allemaal zo vreemd, ik voel me zo zwanger. Misselijk, zere borsten, ontzettend veel witte afscheiding .. niks wijst uit naar een miskraam. Ik kan wel weer huilen, het duurt nog zo lang tot het maandag is.

2. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik heb geen ervaring met een lege vruchtzak maar wel dat het vruchtje 2 weken achterliep op de groei. Dit is helaas niet goed afgelopen. Ik wist zeker dat ik 2 weken verder moest zijn. Waarom denkt je huisarts dat je 8 weken bent? Kan het zijn dat je toch minder ver bent? Kan me voorstellen dat maandag nu heel ver weg lijkt, sterkte!

3. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw

Heb ondertussen weer een telefonisch gesprek gehad met de gynaecoloog en die vertelde me dat ik zowiezo over de 6 weken hoor te zijn. Heb er geen goed gevoel meer bij.. zo jammer dit

4. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Oh wat naar dat is niet wat je wilde horen :( heel veel sterkte!

5. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Zie mijn banner :) nu 11 weken zwanger

6. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Hier helaas geen goede ervaring.. inderdaad ook rond 8 weken een echo gehad, geen vruchtje te zien in de vruchtzak. Toen werd ons ook gezegd dat we misschien te vroeg waren, maar zeker rekening moesten houden met een leeg vruchtzakje, dus een miskraam. Daarna de langste week van mijn leven gehad tot een volgende echo, waarop direct te zien was dat het echt leeg was. Zo raar is dat, zo onwerkelijk. Je voelt je zo zwanger, maar je bent het dus niet (meer). Toen drie keuzes gekregen: afwachten tot de mk vanzelf op gang zou komen, pillen gebruiken om het op te wekken, of curretage. Probeer hier vast over na te denken, anders valt het heel rauw op je dak.

Desalniettemin hoop en duim ik heel hard voor je dat je toch gewoon te vroeg was, en dat er maandag toch een vruchtje te zien is! Sterkte met wachten!

7. K00

K00 Niet meer actief

Shit...

Wij hadden ook een leeg vruchtzakje bij de echo bij 8 weken.. was al gestopt rond de 5e week... had ook gewoon hcg in mijn lijf... super kut, maar ik wist precies hoelang ik zwanger was dus was gewoon niet goed..

Wanneer testte je positief?

8. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw
    27 juli.

9. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw

Hoeveel weken was je toen?

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier ook een tweeling eentje leeg eentje met alleen een stipje. Helaas beiden verloren

11. K00

K00 Niet meer actief

Weet je wanneer je ei was? En je laatste menstruatie?

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een vruchtje ontstaat bij een zwangerschapsduur van 5 weken. Als je al op 27 juli positief getest hebt, dan ben ik bang dat het niet goed zit. Succes & sterkte!

13. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ik was toen achteraf 5w3d, we dachten 6. Ik heb extreem vroeg positief getest, met 3w3d. 2 wk later wel iets te zien.. wellicht toch paar dagen minder ver bij jou?

14. Lacer

Lacer Lid

23 jul 2018
    78
    97
    18
    Vrouw

Laatste menstruatie begon op 3 juli. op 12 juli had ik toevallig een inwendige echo gekregen vanwege mijn medische geschiedenis en toen vertelde de oncoloog dat er een eitje stond te springen dus ik verwacht tussen de 12 en 15 juli... toen ik op 27 juli testte was het streepje zo goed als onzichtbaar. Maar wel positief. Pas 4 dagen erna was die duidelijker.

15. K00

K00 Niet meer actief

Ik ben geen dokter maar dan ben ik bang dat het mis is... dan had je echt al verder moeten zijn...

16. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    #16 LadyBird90, 5 sep 2018
    Laatst bewerkt: 5 sep 2018
    @Lacer Hoe is het met je?

Edit: ik lees nu je nieuwe topic.. nog steeds weinig duidelijkheid dus :( sterkte met wachten...

17. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hier ook ervaring met een lege vruchtzak, helaas ook niet goed afgelopen en curretage gehad. Kwam niet zelf eruit. Sterkte komende dagen!

Deel Deze Pagina