tijdens keizersnede sterilisatie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nachtzon, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    Ik ben zwanger van ons derder kindje en we zijn er zeker van dat we daarna geen kindje meer willen. Aangezien ik allebei mijn eerste kindjes met Keizersnede ter wereld bracht, is het al heel zeker dat dit kindje ook per keizersnede zal komen.
    Nu hebben wij eraan gedacht van mij evtl te laten steriliseren tijdens de operatie van de KS...
    maar doen ze dat wel? Ik ben 29, denk dus niet dat dat een groot probleem zal zijn, maar ik zou gewoon willen weten of ze dat wel degelijk tijdens de KS knnen doen.

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

jahoor, dat kan.
    Mijn schoonzusje heeft hetzelfde gedaan, alleen weet ik niet zeker of ze daarvoor een nieuwe incisie hebben moeten maken

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mocht ik ooit zwanger worden van een 2de dan wil ik dat graag ook. volgens mij kan het gewoon en gebeurd dat ook gewoon, je hebt immers dan al 3 kids.ze doen het vaak bij jongere vrouwen niet omdat ze misschien nog kunnen bedenken en toch ooit kinderen willen

4. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    pfff ik hoop het iig, zal het 4 jan. eens aan mijn gyn vragen.

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Dat kan inderdaad......

Ik zou het wel op tijd aangeven en dan zal het waarschijnlijk geen probleem zijn .....

6. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    hahahah..
    nou verwacht dat ze er niet happig op zijn!

Mijn moeder vroeg dit ook (sterelisatie bij keizersnede) ..
    haar werd verteld: 'nou mevrouw, dat doen we eigenlijk niet direct na de bevalling, want bladiebla..'

Mijn moeder heel droog:
    ' ik ben 41, en heb nu 6 kinderen... '

' ik ga even overleggen mevrouw!'

En ze is uiteindelijk gestereliseerd hoor ;) maar als ze zelfs in haaar situatie moeilijk doen! ;)

7. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Volgens mij zijn ze er niet zo soepel in hoor, maar wellicht is het per ziekenhuis verschillend. Ks heeft prioriteit en of ze dan zo 1-2-3 'even' een sterilisatie erbij doen? Maar als je het heel graag wil, dan hoop ik voor je dat ze het doen.

8. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    nou, als ze eenmaal mn buik open hebben kan dat toch niet zo moeilijk zijn..
    mijn moeder kon het ook doen, maar ben bang dat het ondertussen beetje anders uitziet...

Deel Deze Pagina