2mnd geleden bevallen, nu zo graag een 2e!!!!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door fafje, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook heel herkenbaar.

Na Milan wilde ik 't liefst zo snel mogelijk weer een tweede, vriendlief wilde liever nog even wachten. Na 6 maanden raakte ik per ongeluk zwanger, maar dat eindigde in een miskraam. Toen Milan 15 maanden was, was vriendlief ook klaar voor een tweede en gelukkig was 't toen meteen raak.

Nu zou ik 't liefst ook meteen weer voor een derde gaan (Isabelle is nu 2,5 maand), maar helaas wil vriendlief maar 2 kinderen, dus ik denk niet dat er ooit nog een derde gaat komen.

2. fafje

fafje Niet meer actief

@linda, hey ik lees dat ze beide nog aan de borst drinken..hoe doe je dat!!!?/ vraag me dat zo af heh....hoor ook vaak dat als je zwanger bent je kindje ineens niet meer wilt, doordat de smaak veranderd

3. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Herkenbaar!
    Kleine is nu 4 maanden, en ik zou zo voor een 2e gaan hihi.
    Ben ook al moeten stoppen met de Nuvaring omdat ik er niet meer tegenkan, krijg telkens een infectie als ik het ding erin heb, zwaar irri.
    Mocht er nu onverhoopt een ongelukje gebeuren zou ik het helemaal niet erg vinden:D!
    Maar goed, verstand zegt toch: wacht nog even!
    Ik denk dat ze op mijn werk gek worden haha..
    Ik ben er nu een half jaar uit, mijn collega telt de dagen af dat ik weer terug kom. Als ik terugkom en zeg dat ik weer zwanger ben gaat ze door 't lint ;) Ze zullen op mijn werk ook niet blij zijn als ik terugkom en dan een tijdje later weer met zsverlof ga..

Maar goed, komend jaar wil ik wel weer beginnen, liefst ongeveer hetzelfde als de afgelopen zwangerschap,(rond sept/okt) in de zomer bevallen vond ik heerlijk. Dan nog wat: willen is een eerste, of het ook lukt moeten we allemaal nog bezien, het blijft een wondertje toch telkens.
    En financieel is ook wat om over na te denken, ik ga nu ook minder werken dus eerst eens zien of dat allemaal op te vangen is. Maar er komt zeker een 2e! En dat gaat géén jaren duren ;)

4. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Hier nog één met kriebels:D.
    Ook vrijwel direct na de bevalling al.
    Ik had een hele fijne zwangerschap, een slopende aanloop naar de bevalling (die uiteindelijk heel snel ging en zo mooi was!), lichamelijk zware eerste weken, een hele lieve en makkelijke baby, ik wil weer!!!
    Als het aan mij lag gaan we er weer voor. Mijn vriend is verstandig en wil het allemaal even aankijken hoe het gaat.

Soms bekruipt mij de angst dat de kriebels nooit over zullen gaan...dat wordt een gezellige boel!

Afgelopen weekend de vrouwen van de zwangerschapsyoga weer gezien, ik was de enige die mijn buik miste. Ik werd heel verbaasd aangekeken:p.

@ fafje: Jij geeft ook borstvoeding toch? Was jij al ongesteld geworden voordat je de prikpil kreeg? Ik ben heel benieuwd wanneer mijn cyclus weer op gang gaat komen.

5. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Herkenbaar hoor, die kriebels vlak na je bevalling! Ik was bij Julie het kraambed nog niet uit of ik begon al over een tweede :D. Kwam wel door mijn enorme roze wolk/hormonen, dus we hebben het toen even bij dromen gelaten. We hebben we altijd gehoopt dat het leeftijdsverschil ongeveer 2-2,5 jaar zou zijn. Ik vond het wel heel fijn om ons die eerste tijd alleen op Julie te kunnen richten. Nu ik weer zwanger ben, ben ik toch een stuk vermoeider dan in mijn eerste zwangerschap...

PS baby 2 is nu een paar dagen voor Julie's tweede verjaardag uitgerekend :)

6. fafje

fafje Niet meer actief

hey moonchild, fijn dat het zo goed gaat joh!
    Nouuu na die prikpil heb ik 1,5 week bloeding gehad...bleek een reactie van mn lichaam op die prik...maar het lek wel op een ongi...zal het niet weten dus...
    Als het goed is krijg ik nu geen ongi meer...hooguit kleine bloeding tussendoor...ben benieuwd...

@miffy, joh fijn zeg dat het precies zo uitkomt ...zegmaar hoe jullie het haddne gewild..:D...
    Lijkt mij ook hoor dat de zw pittiger zal zijn!...

7. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hai

zo herkenbaar

toen ik op het laatst van de zwangerschap was moest hij er echt uit, was het zooo moe en was zo nieuwsgierig
    en in het begin erggg misselijk geweest tot aan 20 weken

maar na de bevalling wou ik echt een 2e
    we hebben gekozen om toch te wachten en onze volle aandacht eerst aan ons zoontje te geven

bpvendien ben ik opnieuw begonnen met studeren (voor 3 jaar) en dus komt het eigenlijk niet uit, ook op financieel gebied is dit een stap terug

maar wat kriebelt het soms ... :)

aah
    nog even geduld
    een extra diploma en een goede job
    tegen dan gaat ons zoontje naar de peuterklas en is er alle tijd voor een 2e

moest er toch eentje eerder komen dan zouden we daar helemaal niet tegnop zien, al zout wat onhandig uitkomen, maar tzou zooooooo welkom zijn :D

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    hier had ik ook al vrij snel last van kriebels maar dat was ongeveer na 4 maand na de bevalling. niet gelijk uit het kraam bed. ik had wel een super zwangerschap en die wou ik ook heel snel wel weer mee maken maar die bevalling niet. terwijl ik een giga snelle bevalling heb gehad en maar 2 hechtinkjes.
    maar toen j 9 maand was zijn we begonnen voor een 2e spruitje. inmiddels zijn we 4 maand verder en zijn we nog niet zwanger. we lopen weer bij het zieknhuis om een ei op te sporen en hopen snel zwanger te mogen zijn van ons 2e wondertje!

9. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    wil ook weer graag zwanger zijn, enkel nog geen 2e nu hihi :D geniet nog volop van mn kleine schat , en hij komt ook nog snachts dus ben nog steeds doodmoe (slaap al slecht van febr, toen 5mnd zwanger) daar nog een zws nog bovenop kan ik echt nog niet aan!

wat nog iemand zei over dat verlangen dat mss nooit weg gaat, heb ik ook! stel na een 2e nog kriebels (willen er wss maar 2, hooguit 3) stel na nr 3 nog zin in zws & baby, wat dan? :$ Hopen dat je kinderen snel zelf aan kindjes beginnen? :D vriend zei vorige week 'zouden we niet toch 3 kindjes nemen, anders zijn we op 24/25 al klaar, dat is zo vroeg al!' hihi :) Mja weet niet of dat tegenwoordig nog haalbaar is, financieel, moeten ook nog veel renoveren in ons huis. Ach, mss nog een nakomertje om van te genieten zoals ze zeggen ;) Een zws als de vorige, zo wil ik er nog wel 30!! Heerlijk!!! Enkel bevalling was erg zwaar...

10. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ja eerst zei ik altijd 2 kindjes, maar nu denk ik al, acht 3 zou ook leuk zijn?
    Wat als je na de 3e nog niet uitgezwangerd bent ;)
    4 is ook leuk?! Mijn man kijkt me met grote ogen aan...
    We komen zelf uit grote gezinnen (ik 3 zussen en mijn man 4 broers) dus het is misschien erfelijk?? :)
    Zwschap en bevalling waren beide supermakkelijk, soms ben ik dan wel huiverig dat het tegen gaat vallen mocht ik ooit weer zwanger raken, hebben jullie dat niet (bij wie het allemaal nogal makkelijk is gegaan)

@Sunlight, hoop dat jullie wens snel uit mag komen!

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ik had dit ook na mijn eerste bevalling, maar het nam een beetje af maar niet helemaal!! Onze oudste was in sept 1 jaar geworden en in november ben ik gestopt met de pil....maar korter op elkaar zou ik nu niet meer doen hoor! Het is al pittig genoeg zo...een derde willen wij ook nog wel in principe maar voor de komende tijd zitten we goed hahahaha..

Ach we zullen zien het gaat zoals het gaat, komt de tijd dat we denken, zullen we nog een keer dan stop ik gewoon weer gelijk met de pil!!

12. giraf

giraf Niet meer actief

Heel erg herkenbaar!

Ook hier vanaf dag 1 een wens voor een 2e, en ik moet zeggen het gevoel neemt alleen maar toe!
    Wat jij schrijft is precies wat ik geschreven zou kunnen hebben:
    Makkelijke zwangerschap en bevalling (tot nu toe) makkelijk en lief kindje..

Over de 1e hebben we ruim een jaar gedaan, vandaar dat we nu ook niet meer aan voorbehoedsmiddelen doen. Misschien duurt het wel weer een jaar voordat ik zwanger mag worden, en misschien is het deze ronde al raak...

13. fafje

fafje Niet meer actief

@sunlight, dat je maar snel een eitje kan vinden, zal duimen!!

@giraf, ook voor jou duim ik...hopelijk is het snel raak :D!!

@cindy, hey cin dan was je eigenlijk na 1 ronde alweer zwanger toch??

14. Alita

Alita Niet meer actief

@fafje ja ik ben ik november gestopt...een keer goed ongi geweest, ervoor even wat bruinverlies een keer, en gelijk zwanger!! Was de eerste keer ook zo....dus hier zijn we erg vruchtbaar hahaha

15. fafje

fafje Niet meer actief

wat gooeeed zeg! fijn dat de pil helemaal geen invloed had op je vruchtbaarheid!..k heb nu de prikpil, maar ga mn normale cyclus even afwachten tot ik weer met anticonceptie begin...hoor zoveel horrorverhalen vn die prikpil...heb er maar spijt van!

16. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    Dit gevoel had ik ook heel sterk! Maar het gaat weg! ik wacht zeker nog 3 jaar tot de eerste naar school gaat! ik wil genieten van me mannetje! En ik vind het met 1 baby soms zwaar zat!

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    je lichaam heeft echt de tijd nodig, minstens 6 maanden om een nieuwe zwangerschap succesvol te volbrengen...is gewoon beter voor je lichaam...en je kindje nu, dat heeft ook alle aandacht nodig! zo snel weer zwanger en een kleine uk, dat is behoorlijk zwaar, ook al voel je je fit!en het is toch ook heerlijk om nog even te genieten van je kindje voor er weer eentje bij komt? ik snap het wel, heb het zelf tijdens m'n zwangerschap gezegd dat ik voor het jaar wel weer wilde maar na een prima zwangerschap en niet zo leuke bevalling, wil ik eerst ff op adem komen...maar als het verlangen groot is, na 6 maanden is het echt wel verantwoord...eerder zegt men van niet...let wel: na een bevalling schijn je erg snel zwanger te raken!!

18. fafje

fafje Niet meer actief

is helemaal waar hoor...wil ook minimaal als kleintje 6 mnd "proberen" ....ervan uitgaan dat het eerste ronde (niet) raak is, tja dat heb je altijd...maar wie weet duurt het nog wat langer, dat zal de tijd leren...:D...

19. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik wilde zowel na mijn eerste als na mijn 2e meteen weer! We hebben hier ook geen anticonceptie gebruikt tussendoor, er zit anderhalf jaar tussen de 2 meisjes. Mijn jongste is nu 6 maanden en ik ben in afwachting van een cyclus. Zou het liefst alweer zwanger zijn!

Ik heb 2 hele fijne zwangerschappen gehad en 2 makkelijke kindjes, denk dat dat wel meehelpt. Ik was ook na beide bevallingen snel weer fysiek helemaal de oude. Het is denk ik een ander verhaal als het je een stuk zwaarder is gevallen allemaal.

20. Hadassa

Hadassa Fanatiek lid

6 jun 2009
    3.926
    422
    83
    Ik kom uit een gezin van 8 kinderen, dus ben heel wat gewend! Heb nu 2 kindjes, dochter van 9 en zoontje van 10 weken. Niet gekozen voor dat leeftijdsverschil, maar zwanger worden was voor mij niet makkelijk. Nu wil ik toch ook wel weer erg graag voor een derde gaan, heb het idee trouwens dat ik opnieuw ben begonnen. Dochter is al zo groot en het is zo genieten met deze twee....! Super! Zou het zo leuk vinden als mijn zoontje wel op kan groeien met een brusje van eigen leeftijdscategorie....

Of die kriebels overgaan.... ik weet het niet hoor haha!

Deel Deze Pagina