@lov: 3/4 keer per jaar...? Vind ik niet normaal klinken..! Ja olie tegen moeilijke ontlasting heb ik ook al gehoord. Moet je dan gewoon simpele olijf olie doen? En dan door de fles? En hoeveel en hoevaak dan..? Zindelijk worden gaan we hier ook pas mee bezig als de interesse ervoor is. Ik denk ook dat het belangrijk is om dat moment te herkennen. Ik hoop dt dt bij ons volgend zomer is: ook lekker buiten in de blote kont of een zwembroekje! En ik heb ook wel eens gehoord dat het wik helpen om een onderbroekje aan te doen en dan daar overheen een luier (want het is niet ltijd moelijk in de blote kont te lopen). Dan blijft het nat en gaan ze het vies vinden. Maar of het werkt? Misschien voor de hardnekkigen onder ons..! @miis: pff heftig kan het soms zijn he die nachten. Ga je smiddags nog wel eens slapen dan? Ik doe dat eigenlijk elke middag even, ls het lukt qua flesritme.
Misa, ik vind t dus zonde te gaan slapen haha toevallig lagen ze beide vandaag tegelijk in bed.. Bn k maar gaan strijken had een hele berg Hihi Opzich doet kleintje t goed .. Gister laatste voeding om 21/2130 ofzo en pas 0230 kwam hij.. Helaas dus ook weer om 0530! Maarja hb wel kunnen slapen tot 0745.. Hij had wel weer poepluiertje dwars zitten dus dan slaapt ie steeds onrustig wordt steeds wakker van pijnscheutjes .. Maar al met al valt t mee!
Fijn dat hij het goed doet miis! Maar toch blijven alle pijntje ed sneu..! Ja 5 uur achter elkaar slapen is wel goed! vaak rommelen ze eerst een beetje met de tijden voor het wat vaster gaat worden he. Ja dat slapen vind ik ook heeeeel zonde van mijn dag.. En vooral van mijn tijd zonder kids uit bed. Maar ik trek het nog vrij slecht zonder slapen of rusten smiddags, dus ik doe het toch maar! Maar het is wel lastig soms, want de kleinste moet eigenlijk altijd wel een flesje in die tijd of heeft krampjes. Ach ja..! Niemand heeft gezegd dat kinderen handg of makkelijk zijn he..! Maar wel er leuk! Vandaag samen met mijn zoontje weer naar de kapper geweest. Was voor ons beiden nodig. Ik vind een wa langer kapsel voor die jochies erg leuk, maar hij heeft zulk eigenwijs haar...! Gel blijft er gewoon niet goed in zitten dus it het meestal plat. Nu dus maar een stuk korter laten knippen. Het staat heel leuk en ondeugend! Hihi! Met ons meisje gaat het vandaag goed! Bijna geen krampjes. We zijn sinds vanmorgen met infacol begonnen (mijn man stond al zowat op de stoep van de etos voordat ze open gingen..!) haha! Maar of het toeval is of niet, het gaat dus heel goed..! Hopelijk blijft dat zo!
Misa, oh hopelijk blijft dat zo!! Ja goed van j die dutjes hoor als j het kan gewoon doen .. Vandaag kakte ik tussen 17 en 18 in bij d oudste op de bank.. Hij was een spel aan t spelen op de iPad Hihi om de paar min zei hij mama mama en dan een kusje geven Haha Ik vind t toch twijfelachtig de jongste en reflux .. Hij doet er soms een uur over in slaap te blijven .. Ik moet er constant heen .. Laten huilen werkt niet .. En vaak is t dus een oprisping die steeds dwars zit en dan krijgt ie de hik en daar moet ie van huilen en tussendoor valt ie met mijn hulp van gekriebel Of Hand tegen z'n gezicht en speen wel ff in Slaap maar niet voor lang Nahja we zullen zien, om 20u gevoed en hij slaapt nu pas echt .. K lig nu ook in bed benieuwd hoe d nacht zal verlopen! Truste!
Hallo allemaal . Was ik weer .. weet ben lang nie online geweest hier maar moest het een of andere verwerken .. tis best moeilijk dat echt iedereen om me heen zwanger raakt mijn zus dwars door de pil heen . dan nog is 2 goede vriendinnen en zie echt overal zwangere vrouwen wie ook vorig jaar rond de zelfde tijd als mij bevallen zijn . dan is het wel slikken van waarom kan het daar wel bij en bij mij weer niet ... Maar ik weet dat mijn tijd nog gaat komen . en dat andrew een broertje of een zusje zal gaan krijgen alleen wanneer geen idee . we zijn nu al bijna weer een jaar bezig ... dus we wachten af ... en anders maar weer afspraak maken bij gyneacoloog ... wat ik dus nie zo fijn zal vinden ... maar komt vast wel goed is toen ook goed gekomen .. Voor iedereen die ondertussen wel zwanger zijn geraakt Gefeliciteerd . ook ik vind het leuk als andere wel zwanger raken alleen zon dubbel gevoel
Hallo dames, ik moet even mijn verhaal kwijt bijna 9 weken geleden is mijn zoontje geboren met een spoedkeizersnede! Het was een hel van een bevalling maar gelukkig gaat alles nu goed met de kleine man en mij! Toen eenmaal de pijn weg was van de keizersnede kwamen al snel de verlangens naar een tweede kindje.. Met de nacontrole dan ook dit gemeld bij mijn gyn.. Hij zei minstens 6 maanden te wachten.. voor mijn gevoel is dat nog kei lang! Ik moet dan ook als de kleine 12 weken is terug voor een spiraaltje.. maar hier kijk ik zo tegenop.. Af en toe wil ik het gewoon onveilig doen, en dan maar zien wat er gebeurd.. ik weet dat dit heel onverstandig is.. maar de buik is zo'n gemist.. ik wil alles overnieuw ervaren en ik heb altijd gezegd dat ik niet zoveel leeftijdsverschil wil tussen de twee kindjes... Vind het af en toe zo moeilijk...
@Sankrya is ook moeilijk ..... maar idd je tijd komt wel. En waarom ga je niet al langs de gyn....? @MICH18 zeker wachten hoor....je litteken is nog niet hersteld anders loop je risico`s en dat wil je toh niet? Daarbij zou ik even afwachten of het echt zo is of dat je in een roes zit...
Miis, wat naar als je die vermoedens hebt (reflux). Ben je al bij je ha geweest? Volg je gevoel meid en laat je niet afschepen! Maar dat moeilijke in slaap komen en blijven ken ik ook van de jongste. Ik heb geen ervaring met reflux, maar ik ben er altijd bang voor dat ze zoiets hebben en dat ik er 'te laat' achter kom. Ik let dan ook heel erg op allerlei signalen. Hier ook met enige regelmaat de hik, na de fles belletjes blazen, moeilijk in slaap komen en blijven. maar zolang het niet met veel huilen gepaard gaat dan zal he wel meevallen toch? Goed te horen dat je niet laat huilen. Dat heeft bij zo'n kleintje toch echt geen nut. Ze hebben pijn, verdriet, of misschien wel gewoon huidhonger. Dat moeten ze toch niet alleen aankunnen..? @sankrya: wat naar meid.. Helemaal logisch dat je verdrietig wordt van andere zwangeren. Ik ken je hele verhaal niet van de eerste, maar ik zou zeker naar de gyn gaan. Wat is de reden dat je daar zo tegenop ziet? @mich18: ik zou ook echt het advies van de gyn aanhouden. Je wilt toch niet zo'n groot risico lopen. Al kan ik me heel goed voorstellen dat je wens zo groot is dat je het bijna wel wilt doen! Maar een spiraal kan er ook naar een paar maandjes weer uit hoor! Hier heb ik 'm ook maar een half jaar gehad. Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten en even lekker op je kleintje kunt richten. Straks ben je alleen maar bezig met je wens en vergeet je je eerder uitgekomen wens..!
hi! Sankyra, heb je er al met je huisarts over gehad of naar degyn geweest? kan me voorstellen hoe meilijk het is hoor, juist omdat je het al zo vlug weer wilde en dan duurt het inmiddels alweer een jaar....maar je tijd komt echt wel...tis alleen makkelijk praten heh Mich, hoe er ik die drang ook ken, ik zou in jouw geval wachten, lijkt me geen pretje als je nog niet volledig hersteld bent! Misa, nee gelukkig niet echt reflux hoor, en idd ik trek direct aan de bel voor medicatie eventueel. denk ook wel dat ze je dan sneller serieus nemen bij een 2e Over dat slapen, ik denk dat het een huiluurtje is, maar ik ga er gewon steeds heen, tis wel al veel beter...verder is hij erg tevreden, buikslapen hoeft haast niet meer...alleen op zn rug maar dan duurt het soms wat langer.. Nu sinds 3 dgn laat ik hem geen dutjes meer in de box doen. Nacht gaat ok goed, in principe laat ie er eerst 5 uur tussen en dan gaat ie weer over op om de 3 uur....nahja ik vind het best!
stil hier?? hoe gaat het met iedereen? @hier, alles goed! vlgens mij vandaag een regeldagje maar geen krampjes ofzo, zelf inslaap vallen wilt soms nog een tijdje duren maar gaat steeds beter! hij slaapt laatste dgn netjes van 22 tot 3/4 snachts...en daarna weer om de 3 uur! @anticonceptie, ik wilde en spiraaltje zetten, toch even mn huisarts eroiver gebeld, haar ervaring is dat de bv toch vaak wat terugloopt en aangezien ik dat risico voorlopig even niet wil heb ik toch maar cerazette gekozen. Ik haat pillen slikken, maargoed ...toch mn best doen, wekker zetten enz, het lukt me ook vitamine D tabletje elke dag te nemen, dus moeeeet lukken. Wie weet als ik ga combineren of afbouwen neem ik de spiraal wel! @lov, hoe beviel jou die pil? qua ongi ook enz
idd stil........ Hier oudste toch nog wat last van verkoudheid en vieze kriebelhoest....vies weer dus op de bank gehandgen vandaag... Hihi wel makkelijker om mee te stoppen het de pil hahahaha.. IK vondt m wel fijn...ik werd niet meer ongi...fijn!
aha das wel heeeuuull fijn! wij ook bankhangdag! beterschap voor grote zus, wanneer gaat zij nu naar de basis?
30 sept.... Dank je...hangt bij jullie daar niet zo vreemde verkoudheid...je "niet lekker voelen en niet opknappen"....iets..echt gek! Maar goed hahahaha...ja was wel fijn alleen op het laatst toen ik gestopt was met de bv werd ik niet ongi...ook wel vaker getest omdat we onveilig waren...weet je niet meer? Dis hier bleef ik dat hele jaar met bv ongivrij heerlijk eerst 9 maanden zwanger en dan nog eens 1 jaar geen ongi...en dan 2x .. van de eerste en de tweede het zo gehad...
haha ja ik weet dat nog! ik ook eigenlijk, maar moest wel ngi worden om zwanger te raken haha...ben het nu ook al zo gewend, wil echt even niet ongi zijn maar verder geen last van de hormonen ofz? ik ben nooit vatbaar voor heersende dingen ofz, ik hoor zo vaak om me heen mensen die dat zeggen of hebben... ik zou het echt niet weten! haha
Ja hier is iedereen weer ziek behalve ik hahahahaha...ach ja... Hihi weet je het weer....man o man wat erg hahahaha.....hoorde even bij die "gekke testers" hahahaha. Nee ik vondt de pil wel fijn....voor hoever je dat kan vinden van ac want eigenlijk is het allemaak zeik... Ik dacht al laatst eens na wat ik moet gaan doen na de laatste....ik bedoel. Mijn vriend een knup erin hahaha...leuk dat ik geen pil meer hoef te slikken ..... maar wat als ik op vakantie ga en niet ongi wil zijn. Ja dat gaat dus niet meer als jegeen ac gebruikt...... Nu kun je doorslikken he.....straks heb je die luxe niet meer.
Hey Meiden, Hier alles wel oké. Sinds een week of anderhalf is de misselijkheid weer toe geslagen. Opzich is die goed te doen als ik maar iedere keer als het opkomt wat eet. Helaas red ik dat dan niet met een banaan maar moeten het echt minstens 2 boterhammen zijn. Vandaag sta ik dus al op 12(!) boterhammen. Net mijn laatste 2 op. Daarnaast niet nog een snelle jelle, appel, banaan en avond eten op. Voel me net een bouwvakker met deze hoeveelheden... Mijn hemel. Hopelijk is dat ook weer over rond de 13 wkn. Moe ook, vandaag en gisteren gewerkt. dus om 06.15 uit bed. lag gisteren om 20.30 al op de bank te slapen dus ben om 21.15 maar naar boven gegaan en toen vanmorgen de wekker weer om 06.15 ging wilde ik eigenlijk nog verder slapen. haha. Maar er is goed mee te leven dus mij hoor je niet klagen. Woensdag de eerste echo..... Spannend, ik ben zó benieuwd! Cerazette heb ik ook gebruikt, wel maar 2 mnd maar toch. Ik werd in de stopweek ook niet ongesteld en heb verder ook niet echt last gehad van bijwerkingen. Vervelend dat iedereen thuis ziek is Lov, hier ook niks aan het handje. Hopelijk knappen ze allemaal snel op.
Hallo allemaal @Mich18 . ik zou maar naar het advies van de gyn luisteren ik zelf heb ook een spoedkeizersnee gehad en wou meteen diezelfde dag alweer zwanger worden , maar 6 maand heb je echt nodig om je buikspieren ook weer op order te krijgen en andere dingen ... ik zelf heb geen 6 maand gewacht .... wat je misschien al gelezen heb .. maakt het niet uit of ik anticonseptie gebruik of niet .. ben tot heden met onveilig nie weer zwanger geraakt van de 2e ,. ons werd ook aan geraden na de 6 maand er meteen weer voor te gaan ... succes iig met die 6 maand voltooien etc .. maar als je tegen spiraaltje op zit .. is die ballonnen dan niet was bied ook bescherming aan. ........ En antwoord voor de rest ... waarom wij nog niet naar de gyn zijn geweest komt omdat ik en mijn vriend het eerst om de dag wouden proberen maar weer niks ... ben dit keer bij dag 26 ongi geworden ... en vloei veel erger als anders ... denk dat ik binnen kort toch maar is afspraak maak met de HA.. en me vriend gewoon mee neem hij wil tenslotte ook nog een 2e... heb dit keer ook erg buik pijn bij de ongi ik weet dat het daar bij hoort want toen ik 13 was had ik dat ook altijd .... het komt allemaal wel goed .. en nieuwe ronde nieuwe kansen ... zullen we maar zeggen ... mijn hoop geef ik niet op .. ik weet dat het mogelijk is om uit ons zelf zwanger te raken .. dus hoop ik dat het dit x ook uit ons zelf gaat lukken inplaats van mmm Bij de eerste stonden we op de wachtlijst ... voor I.U.I. maar net voor die behandelingen waren we uit ons zelf zwanger leukste verjaardags kado ooit een positieve test ... alleen lag ik met week 35 al in zh omdat ik vruchtwater lekte en wegens infectie gevaar moest ik blijven tot wk 37 hebben ze gewacht tot hij kwam .. maar neej had hulp nodig .. zijn we ingeleid .. na 20 uur weeen hebben we een spoedkeizersnee gehad .. waarbij ik zo iets heb pfff volgende x mogen ze daar wel meteen mee aankomen .. maar al met al .. heb 20 uur weeen gedaan tot 10 cm ontsluiting en en toen bleek meneertje prins heerlijk in een stuit te liggen en omdat de conditie van hem achteruit ging .. moesten we spoed keizersnee waar ik geen spijt van heb .. zag overal wel tegen op maar heb toen alles op me af laten komen .. en toen moesten we 6 maand wachten ... wij hebben zo iets van 4 maand gewacht en toen weer voor een 2e gegaan ... en tot heden nog niet zwanger maar denk dat ik eerdaags wel weer een bezoekje doe aan de ha om verwijskaart te vragen naar de gyn ...
@Sukke?? cerazette heeft geen stopweek??? Maar lekker misselijk dus hihi...hoort erbij he blah blah blah hahahahaha.... Hoe gaat het nu noh op je werk? Ja gister had ze veel last van hoesten....bah! Het gaat maar niet weg....erg vreemd.... @sankrya jeetje heftige bevalling he! Maar jullie gaan er nu voor of?? Die snap ik even niet...heb ook geen zin om terug te lezen wat je hierover had gezegd hahaha @All nou hier gaat het wel....de oudste gister zoveel gehoest..zo zielig! Echt zo`n vieze vastzittende hoest waar j bijna in stikt...en dat is zo eng bij je kinderen.... Maar goed...het gaat wel weer vandaag heeft ze weer eens goed geslapen! Deze weekis de laatste week op de psz voor haar...hoop dat zemorgen gewoon kan gaan eigenlijk...maar het gaat gewoon goed met har dus ik laat haar gewoon gaan als alles zo doorgaat...
Niet? Haha! Blond? Nee niet eens. HA heeft me gewoon gezegd dat ik een stopweek zou hebben!!!!! Haha. Ja, idd hoort erbij je hoort mij verder ook niet! Spannend Sankyra, zou gewoon de ha bellen idd. Helemaal met jullie geschiedenis. Spannend hoor Lov, de laatste week psz. Straks nar school, grote meid!