2mnd geleden bevallen, nu zo graag een 2e!!!!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door fafje, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Violetriot, Ik zou me niet druk maken om de reacties van andere mensen. Juliie willen voor een 2e kindje gaan, daar heeft niemand iets over te zeggen.;)

Pina, he bah wat vervelend. Tijdens mijn zwangerschap heb ik er ook even last van gehad. Mijn gyn had me toen tabletten voorgeschreven. Ik weet even niet meer hoe ze heten. Uiteindelijk heb ik ze niet gebruikt. Ik mocht er namelijk niet te veel nemen, want dan zouden mijn medicijnen te snel uit mijn lichaam zijn. Toen heb ik maar besloten om ze niet te gebruiken. Ik at veel bruin brood, ik had geen behoefte aan warm eten. Ook nam ik 's ochtends 1 kiwi en een glas lauw water op de nuchtere maag. Gelukkig hielp dat. Misschien een tip?

Liefs

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    #742 Violetriot, 26 jul 2011
    Laatst bewerkt: 26 jul 2011
    hihi ik heb er weer 2 dagen afgekregen, want 6 augustus is Mart een half jaar en dat vond ik een leuke datum om te stoppen, en manlief ook. Zo komen we er wel!

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hihihih gekkie.
    Zo schieten we goed op heh:D

4. ansje1982

ansje1982 Niet meer actief

Hoi dames,

Ook hier is het verlangen naar een 2e kindje enorm!
    Helaas ons geduld op de proef gesteld.

Hier mijn verhaal:
    De bevalling en de kraamweek waren heel heftig. Ik hoor mezelf nog schreeuwen: 'Ik snap niet dat er vrouwen zijn die een tweede willen!' Naarmate het beter met me ging (na een week of 6) begon het ook hier ook alweer te kriebelen.

Wij hadden graag snel weer voor willen (Rowen 6 maanden). Helaas laat mijn gezondheid het nog niet toe. Ik heb een traagwerkende schildklier (ondekt tijdens de vorige zwangerschap) en heb na de bevalling een schildklierontsteking gekregen die uiteindelijke weer overgegaan is in een nog tragere schildklier. Ik weet sinds mei dat ik de ziekte van Hashimoto heb zal altijd medicijnen moeten slikken. Ik ben nu bezig met instellen van de juiste hoeveelheid medicijnen. Dat kost tijd.

Ik heb regelmatig gedacht gewoon eigenwijs te zijn en er toch voor te gaan. Mijn schildklier werkte tijdens de vorige zwangerschap ook niet goed (wisten we niet van te voren) en we hebben een kerngezonde jongen gekregen. Aan de andere kant is de kans klein dat ik nu zwanger word en is er altijd een risico dat het niet goed gaat. Ik zou niet met schuldgevoel kunnen en willen leven.

De vooruitzichten zijn wel postitief. Volgens de internist is er een kansje dat ik over 6 weken goed ingesteld ben!

Soms voel ik me een beetje schuldig dat ik nu alweer zo erg verlang naar een tweede kindje. Ik praat over wachten en geduld..., terwijl sommige vrouwen jaren wachten op een 1e kindje. Herkennen jullie dit ook?

Iedereen succes met de zwangerschapswens voor een 2e kindje!

5. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Ja, dit herken ik. Natuurlijk moet je je gelukkig prijzen dat je een kindje hebt. Maar dat neemt niet weg dat je een grote wens hebt voor een 2e kindje. En dat mag, het is geen raar iets. En de vrouwen die jaren wachten tot ze eindelijk eens zwanger raken, zullen vast wel kunnen begrijpen dat de wens voor een 2e kindje net zo sterk kan zijn. En ja, toch voel ik me soms ook schuldig.;)

Violetriot, haha, zo smokkel je er steeds wat dagen af.;)

Liefs

6. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    even ego reageren hoor: lactulose kreeg ik niet mee bij de Etos ivm zwangerschap ... pfff ! moet na overleg met huisarts :(
    wel microlax genomen hielp iets tenminste.

volg x een langere reactie ;)
    slaap lekker !!!

7. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    nou wat een onzin zeg, zelfs in de bijsluiter staat dat je het bij zwangerschap mag gebruiken..
    microlax lijkt me "erger" omdat dat veel krampen kan veroorzaken..
    Apotheek.nl - Medische informatie - Medicijnen - Lactulose

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik kon me niet meer bedwingen 4 dgn voor nod en heb getest.
    Hij was negatief dus ik ga er al vanuit dat het niet gelukt is.
    Had bij S een knaltest op nod.
    Mijn man weet niet eens dat ik getest heb dan zou hij boos zijn.;)

9. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    OW, muts! haha ik snap je wel hoor. Maar 4 dagen voor nod testte ik nog hartstikke neg. Zelfs op nod had ik een heel licht streepje. Ik zou gewoon zondag nog een keer testen als ik jou was!

10. fafje

fafje Niet meer actief

onswondertje, ik zou nog nergens van uit gaan!!! ik heb alleen de eerste ronde voor nod getest, maar heb besloten dat niet meer te doen..ik vind het fijner nu te wachten tot wanneer ik ongi moet worden...en eventueel dan 1 dag overtijd pas testen! maar ik snap je ongeduld maar aaalllllll te goed! ik heb nu pas om dag 19 mn pregnyl gekregen...pfff dus nu nog 13 dgn wachten! (vanuitgaande dat gister mn eisprong was)

Pina, lauw water dirnken helpt hier idd heel goed...en idfd ook kiwi's/sinasappels

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Tja ik kon me gewoon niet bedwingen:p
    Moet wel zeggen dat ik teleurgesteld was maar niet zo verdrietig als voordat S in aantocht was.

12. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ons wondertje...je hebt nog kans joh!! je zit pas op op 9 dagen na je ei. oh wat leuk. wel de Kruidvat 2v5 testen? test je vrijdag weer?? niet stiekem morgne he ;) :)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dag 10 na mijn ei:D
    Heb van een forumdinnetje daarnet nog 2 doosjes kv 2 v 5 gekregen hihi:D

14. Alita

Alita Niet meer actief

spannend ons wondertje!!
    Ik duim voor jullie....

15. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Dank je wel cindy!

16. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    En OW, hoe voel je je vandaag? Ga je morgen een testje wagen? Spannend hoor!
    Hier nog 9 pillen..heb al gerekend, rond begin september heb ik m'n eerste nod!! :D
    nog heeeeeel fftjes!

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik denk niks hoor.
    Maar wilde hem toch ff in het tuurtopic zetten.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ghmmm neem de foto eens van bovenaf?

19. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ja en dichterbij !!!!

20. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Wij beginnen in Mei en ik kan niet wachten.. ;)
    Ik zou liever eerder willen beginnen, maar het is al een wonder dat ik manlief zover heb gekregen de pil de deur uit te gooien op Mira's 1e verjaardag. Dus ik ga me maar bezighouden met aftellen :p

Deel Deze Pagina