@Misa ja je lichaam moet er even aan wennen nu...ik had dit ook en daarna een ker goed ongi en toen zwanger...was dan wel na het stoppen met bv en pil maar is bijna hetzelfde he hahah
@Cindy: Nou dat zou mooi zijn als dat hier ook zo gaat! Ik pendel wel eens (alleen voor mijzelf hoor) en de laatste tijd kloppen vrij veel dingen wel. En volgens de pendel zou ik in de eerste helft van 2012 moeten bevallen.. Maar ik twijfel nu wel steeds of dit niet een ongesteldheid is. Want ik was de vorige keer toen ik stopte met de pil ook niet veel ongi. Wel 7 dagen... maar niet veel! Toen jij die keer zwanger raakte na de mirena, ben je er toen ook heel bewust mee bezig geweest? Rond ei klussen e.d.? @Bloemm: sorry ik had er overheen gelezen denk ik. Jammer dat de test negatief was...
Nou ik heb deze mirena gehad voordat ik kinderen kreeg. Toen ik m heb laten verwijderen heb ik ook eerst zo`n bloedig gehad om vervolgens daarna goed ongi te worden. Het is gewoon een reactie denk ik van het verwijderen. Maar als het voor jou normaal is dat je weinig bloedverlies hebt zou het kunnen dat je nu ongi bent...hou het gewoon eens bij en kijk wanneer de volgende ongi komt...tja of er komt geen meer hahaha.. Ik had bij mijn eerste dochter ook maar 1 ronde nodig...tenminste gestopt in nov met de pil en in dec/jan zwanger geraakt. Bij de jongste werd ik in dec zwanger en was in sept gestopt met de bv en pil...dus ook redelijk snel... Bij beide eigenlijk gelijk na de eerste echte ongi...
@Klussen...wij dede het altijd om de dag...tot het einde van de cyclus. Aangezien ik altijd een laat ei heb gehad door het ontpillen ofzo was dat goed dat we altijd doorgingen en niet stopte na dag 14. En zeker was ik echt bezig me zwanger worden...kan ook niet anders en ik heb geen geduld hahaha...dus het "niet bezig zijn ermee" werkt hier nooit hahaha
Jawel.. Ik wil graag een tweede met weinig leeftijdsverschil.. Maar dan was het nu wel heel weinig leeftijdsverschil geweest Haha Het is fijner om straks in 2012 zwanger te zijn. Nu nog even genieten van mijn Mira @Alle meiden die bezig zijn; Succes! Ik duim dat het snel raak is! @Zwangere meiden; Jullie ook succes
Bloemm: Wel toevallig dat je dan op Mira haar verjaardag uitgerekend zou zijn. Stel dat ik nu zwanger zou zijn, zou ik op mijn eigen verjaardag (17-05) uitgerekend zijn. Ook lekker haha. Misa: Ja gaat best hoor, nog steeds niet heel fit.. dus denk ook een verkoudheidje ofzo. Moonchild: Ik moet 13 sept. weer ongesteld worden, en meestal ben ik het dan 2 dagen eerder, dus 11 sept. Succes met je verslag!
@Bloem: Geniet dan nog maar lekker van je dochter en nu even uit zieken! @Stralend: Welkom terug. Fijne vakantie gehad? @Mamavana: Jeetje wat een nare situatie zeg. Heel veel sterkte. @Misa: NOu, als die dan ook moet kloppen dan zal het snel raak moeten zijn. Dan ben ik stiekem ook wel benieuwd wat er voor mij uit een pendel zal komen???? @Cindy: Afbouwen gaat goed, ik merk ook dat hij zelf gewoon voedingen overslaat. Laatst was hij 2,5 uur later voor de borst dus hebben we toen 2 voedingen samen gevoegd en kreeg hij ipv half 4 borst en 7 uur fles om kwart voor 6 de fles. Ging goed en dat leek hij nu vanmorgen ook weer te doen. Moest eigenlijk om 10 uur fles en dan om 2 uur borst. Hij ging alleen om 10 uur naar bed en toen ik om 11.15 naar mijn werk ging sliep hij nog. Dus manlief de opdracht gegeven om hem dan (afhankelijk van hoelaat hij wakker zou worden) eerst een boterham te geven en dan fles, of andersom. Dus hij drinkt eigenlijk nog maar 2 keer bij mij. @Moonchild: Wat voor studie doe je eigenlijk?
@Sukke Is toch ook fijn voor je zo op deze manier meid...hij geeft het zelf aan! Doe ik hier nu ook, ze krijgt aleen nog maar s`morgens en ze wil steeds weiniger...nog even en dan stop ik. Meid je mag trots zijn op jezelf dat je bv heb gegeven en niet schuldig voelen hoor. Je kindje komt niets te kort....
@Cindy: Daar ben ik ook niet bang voor. Ik mis het alleen zo. Vrijdagochtend heeft hij zo heerlijk rustig bij me aan de borst gedronken. Was zo genieten! Maar goed, als ik snel zwanger mag zijn hoef ik niet zo lang te wachten op een volgende bv periode!
Er niet mee bezig zijn is voor mij de vorige keer ook niet mogelijk geweest hoor! Maar ik denk wel een deel van het 'probleem'... Want het moment dat we een afspraak hadden bij de gyn en het erbij zouden laten tot die tijd, raakte ik zwanger..! Maar deze keer voelt anders (tot nu toe). Ik heb mijn spiraal er om twee redenen uit laten halen. Ik heb veel bijwerkingen en we willen graag een tweede. Maar ik twijfel soms nog steeds een beetje: is dit het goede moment, toch niet nog even wachten, ben ik er wel aan toe? En aan de andere kant heb ik behoorlijke drang. Dus ik hoop dat ik op deze manier er wat 'ongedwongener' in kan stappen. Snappie? Maar voor hoelang het duurt..! haha! @Bloemmm: beterschap! @Sukke: ben je bezig met afbouwen ivm de wens voor een tweede kindje?
ja het is gewoon erg intiem en mooi he Maar idd straka mag je weer en ik vond zelf de pauze ertussen best fijn
@Misa juist mooi om het nu gewoon zo te laten en te zien wanneer het gebeurt? Of hebben jullie echt de mmm nodig?
Misa, die twijfels heb je denk ik altijd wel...maar gewoon voor gaan en dan zie je wel waar het schip strand toch...ik bedoel, als je toch een kindje wil, dan komt het allemaal goed! Over bv, heb met Mart bijna 2 maand gekolfd, kreeg hem niet aan de borst. Maar dit was met een enkele kolf en duurde zo lang, ik hield het niet meer vol. Als ik snel weer zwanger mag raken en weer ga kolven koop ik een dubbelzijdige electrische kolf en dan wil ik het langer volhouden, liefst minstends 6 maanden..en dan geef ik denk ik ook wat bv uit de fles/beker aan Mart of is dat heel gek? Melk heb ik genoeg iig..
hoi dames heb net via Facebook!! mogen vernemen dat het iets beter gaat met mama maar ja dat was de vorige keren ook en dan ineens terug bergaf pffff ik haat de situatie krampen zijn over dus dat is al positief
@Cindy: wij hebben geen mmm nodig gehad. Dus hopen niet dat het nu wel nodig zal zijn. Ga ik ook niet vanuit hoor. Het heeft wel een jaartje geduurd de eerste keer, maar ik denk dat dat dus ook deels door het druk maken kwam. Of het kan weet ik niet, maar het was wel erg toevallig dat ik na het 'opgeven/staken' ineens wel zwanger raakte. Zijn jullie wel al echt bezig? @Violetriot: ik denk ook dat het twijfelen heel normaal is. Je weet wel wat 1 kindje is, maar niet wat het betekend om er 2 te hebben. En nu is alles goed. We zijn gelukkig, gezond en hebben een makkelijk kindje. Een tweede er snel achteraan is waarschijnlijk best heftig, en wat als we nu wel een moeilijker kindje krijgen? En uberhaubt: kunnen we het allemaal wel aan een tweede? Nou ja, heel warrig misschien, maar dat was even een greep uit mijn gedachten! En als laatste: ik denk dat ik twee kinderen genoeg vind (vooral financieel). Dat betekent dat dit mijn laatste keer zal zijn...? Aarggh! Dus vandaar dat ik het nog wel even kan laten gebeuren nu (denk ik). Puur door de spanning/twijfelmomenten. @mamavanA: dat klinkt goed. Maar ja, blijkbaar heb je de ervaring dat dat niets hoeft te betekenen.. Sterkte! Fijn dat de krampen over zijn.
@Misa: Ja. Ik heb nog steeds geen ongi gehad en gezien mijn geschiedenis verwacht ik die ook niet. Had dat voor mijn zwangerschap namelijk ook niet en toen dmv clomid zwanger geraakt. Dat medicijn mag niet icm bv dus afbouwen, even afwachten wat mijn lichaam doet en dan waarschijnlijk weer clomid. @Cindy: Ja, ik merk nu idd ook wel dat ik op één of andere manier iets meer rust krijg. Al heb ik het voeden NOOIT als lastig oid ervaren. @Vio: Ik heb idd ook een dubbele electrische. In een minuutje of 20 ben ik ong klaar. Denk niet dat het heel gek is om Mart dan af en toe een bekertje te geven maar dat kan denk ik wel pas later gezien de samenstelling van de bv. De eerste weken is die namelijk heel anders van samenstelling, het past zich namelijk aan aan de leeftijd van je kind. Maar wie weet gaat het bij de tweede als een trein en hoef je in het begin helemaal niet te kolven. @mamavana: Blijft spannend dus... Wel fijn dat de krampen over zijn.
@ Sukke, maar sommige mensen tandemen ook he, met een baby en een brusje, dus dan moet een bekertje melk ook kunnen denk ik. Vooral in het begin had ik zoooo veel over en ik wil natuurlijk ook een vriezervoorraad..ach we zien wel. Ik denk niet dat ik een 2de gelijk aan de borst krijg. En eigenlijk wil ik me veel moeite en stress besparen door gelijk te gaan kolven. Heb grote borsten en vlakke tepels en het aanhappen is in de kraamweek maar een paar keer goed gelukt, na veel moeite. K ga liever kolven, en dan wellicht dat nr2 dan ooit nog aan de borst komt. Wil die stress niet meer in het begin.. (hoor mij dan, eerst maar eens zwanger worden he..)
@Misa nee we zijn niet bezig..ik zit hier voor de fun in het topic hahahaha.... Ik hoop dat het dan nu eerder zal zijn dat je zwanger raakt want 1 jaar lijkt me lang zeg.. @Suke nee is ook niet lastig maar het is wel een hele onderneming bv geven dus ik snap je...hier eet ze steeds weiniger s`morgens dus het is bijna voorbij..