Wat is de reden dat mensen vaak 2 (of meer) namen kiezen? Omdat t mooi staat? Omdat t kind dan later nog kan kiezen als ie zn naam niet mooi vind of zo? Wat is jullie reden?
In ons geval is de reden dat ze met haar tweede naam vernoemd wordt naar haar oma, die helaas niet heel lang meer bij ons zal zijn.. Bovendien vind ik 2 of meer voorletters gewoon mooier staan.
Voor ons is de betekenis van de naam heel belangrijk, het is voor ons een soort belofte die je je kindje meegeeft voor z'n hele leven. Daarom wilden wij graag twee namen, om die belofte compleet te maken. De derde naam was om te vernoemen naar mijn mans vader die jaren geleden is overleden.
Omdat ik het leuk vind. Er zijn zoveel mooie namen, zonde om er maar één te kunnen kiezen. En ik vind het ook mooier klinken.
Wij kiezen voor een tweede naam omdat we dat leuk vinden. Ons kind en eventueel kinderen die we nog meer krijgen, krijgen de tweede naam Ingvar; in Scandinavië een naam voor zowel een jongen als meisje en het is een samentrekking van mijn naam (Inge) en mijn mans naam (Ivar). Dat vinden wij symbolisch mooi aangezien onze kinderen een samentrekking zijn van DNA van ons beide
Ik vind het gewoon stoer staan, al die initialen. Heb zelf nl 'maar' 1 naam en wil mijn kind 3 namen geven hahahah.
In verband met vernoeming. Verder is het zo, dat ik rk opgevoed ben- m'n man gelooft niet. Onze kindjes zijn niet gedoopt ofzo. Wat ik eigenlijk wel wilde. Maar een 2e naam geeft voor mijn gevoel ook een soort 'doopnaam' .
Hier geen diepe betekenis, ik vind het gewoon leuk. Zelf heb ik maar 1 naam en dat vond ik altijd jammer, dus heb ik mijn zoon wel een tweede naam gegeven
Onze zoon heeft drie namen gekregen, om de betekenis ervan. Zo is hij vernoemd naar mijn overleden broertje en hebbén we een mix van onze vaders namen gemaakt.
Om de mooie betekenis, zo inderdaad een wens over het kindje mee te geven..Maar hier vooral ook omdat er dan toch en naam van de stam van mijn man bij zit, dat is in zijn cultuur traditie.
Een tweede naam vind ik mooi staan. Een derde naam vind ik persoonlijk dan weer overdreven. Maar ieder zijn ding.
Ik kan het je niet zeggen, wij vonden een tweede naam onzin, dus onze meiden heten alleen Voornaam Achternaam. Heb zelf wel twee namen, maar vind het zo overbodig, alleen bij gelegenheden moet perse die tweede naam genoemd worden, nee voor mij hoeft t niet Ik kan me wel voorstellen dat als je niet tussen twee namen kan kiezen, dat je ze allebei geeft.
Bij ons omdat ons eerste kindje is overleden, een vernoeming naar hem in de tweede naam dus. Hij zelf heeft/had maar 1 naam, ik zag toen der tijd geen reden voor een tweede naam ..