Ovulatietest negatief, toch een eisprong?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by pindatjuh, Aug 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

Jul 3, 2013
    364
    60
    28
    Female
    Flevoland
    Hallo meiden,

Ik ben sinds afgelopen maandag bezig met ovulatietesten (z&k), dit is onze 5e ronde. De vorige ronde heb ik ook ovulatietesten gebruikt en kwam erachter dat ik een erg korte piek heb. Vanaf woensdag, toen testte ik 2 keer per dag, zijn de testen wat donkerder geworden, maar niet positief.
    Vandaag was ik aan het werk en ik ging bijna door de grond van de pijn in mijn buik die verder doortrok naar beneden... Vorige ronde kan ik me daar ook wat van herinneren, maar dat was 's avonds en ben ik gewoon naar bed gegaan, de volgende ochtend was het over. Momenteel heb ik wat last van een raar gevoel in mijn buik, een soort napijn.
    Nu was mijn vraag: Moet je perse een positieve ovulatietest hebben om een eisprong te hebben? Mijn ovulatietesten werden wel donkerder, maar ze knalde er niet vanaf.
    Net heb ik weer een testje gedaan en deze is weer een stuk lichter. Wij zijn sinds dinsdag om de dag aan het klussen en ik wilde de ovulatietesten alleen gebruiken om te kijken of ik mijn eisprong zou hebben, maar nu ik geen positieve ovulatietest heb word ik toch een beetje onzeker...

Liefs, pindatjuh

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je één keer per dag test, is het inderdaad mogelijk dat je de LH-piek mist. Deze kan soms best kort zijn en precies tussen twee tests in vallen.

3. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

Jul 3, 2013
    364
    60
    28
    Female
    Flevoland
    Bedankt voor je antwoord.
    Vanaf woensdag testte ik 2 keer per dag...

4. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik had hetzelfde! Ik voelde van alles in mijn buik.. En volgens ,ik cyclus zou m'n eisprong er moeten aankomen. Ook met ovulatietesten gekeken, en hij was op de dag van de 'pijn' donkerder, maar niet knal.. En de dag erna was het streepje weer zo goed als weg.. Dus denk echt dat mijn eisprong toen geweest is..

5. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

Jul 3, 2013
    364
    60
    28
    Female
    Flevoland
    Bedankt voor je berichtje! Dat geeft hoop :D
    Ik weet nou alleen niet of ik mijzelf op het wachtbankje kan zetten. Ik test wel nog even door tot dinsdag, just to be sure ;)

6. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Zo zag het er bij mij uit... heb denk ik maar een hele korte piek.
    maar dit is pas ronde 1, dus weet het ook niet!! Pff lastig he dat afwachten!

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Toen wij voor de eerste gingen ben ik niets tegengekomen wat ook maar op een streep leek. En toch raak die ronde. Dus het kan wel.

8. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

Jul 13, 2013
    3,106
    2,347
    113
    NULL
    NULL
    Ohh dat is helemaal een geruststelling Moaatje!

9. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

Jul 3, 2013
    364
    60
    28
    Female
    Flevoland
    Rian89: ja die ziet er inderdaad ook nog niet zo donker uit!
    Moaatje: dat klinkt inderdaad goed! We zijn hier wel sinds dinsdag om de dag aan het klussen, dus ben benieuwd...

10. pindatjuh

pindatjuh Actief lid

Jul 3, 2013
    364
    60
    28
    Female
    Flevoland
    De positieve test laat nog even op zich wachten, maar hij is onderweg! Wel later als verwacht, maar ben blij dat ik doorgetest heb!

11. Noralie87

Noralie87 VIP lid

Jun 11, 2013
    7,110
    4,702
    113
    Female
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Ik zit nu op dag 23 en heb dus ook nog geen knaltest, wel wat duidelijkere streepjes maar niet net zo donker als de teststreep.
    Ik ga ook gewoon doortesten, totdat ik een knaller heb of mijn menstruatie weer begint...

Share This Page