Wel/niet zwanger

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MvanG, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvanG

MvanG Lid

21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Beste Allemaal,,

Mijn dochter is inmiddels bijna 10 maanden. Een goede maand geleden ben ik met de pil gestopt omdat we graag een tweede kindje wilden.
    Bij mijn dochter was ik gelijk de eerste maand zwanger ! Nooit verwacht...maar geweldig nieuws natuurlijk.
    Nu ben ik dus inmiddels weer gestopt met de pil.
    Inmiddels 6 dagen overtijd, maar ik test negatief. Ben nog niet na het stoppen met de pil ongesteld geweest.
    Nu twijfel ik heel erg. Ben ik nu wel of niet zwanger... Want waarom ben ik anders nog niet ongesteld ? Heb ook totaal geen klachten die wijze op een aankomende ongesteldheid. Heb ook niet echt klachten die wijze op een zwangerschap.
    Kan ik toch zwanger zijn maar niet genoeg hormoon in mn urine hebben voor een positieve test.
    En wanneer ga je dan naar een huisarts ?? Hoever overtijd bedoel ik.
    Inmiddels heb ik terug zetten denken aan mn laatste menstruatie en vandaar uit gerekend wat mn vruchtare dagen waren. Aangezien mn man vaak in het buitenland is weet ik heel goed dat we toevallig die dagen meerdere keren sex hebben gehad.
    Wat zou nou mn kans zijn op een zwangerschap ? Ik bedoel, Ik ben wel overtijd, toevallig gisteren misselijk, maar test toch negatief. Ben normaal altijd ( zonder pil gebruik) op tijd geweest met mn cyclus. Na mn vorige zwangerschap ook een aantal maanden BV gegeven en dus geen pil gebruikt, ook toen altijd precies kloppende cyclus.
    Ik twijfel nu zo..

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    In principe is een negatieve test gewoon negatief, dus niet zwanger. Maar goed, het uitblijven van een ongi is ook niet helemaal normaal... Heb je wel een onttrekkingsbloeding gehad? Ik zou nog rustig 1 of 2 weken wachten, en dan even langs de HA. Waarschijnlijk ben je gewoon niet zwanger en laat je ongi even op zich wachten. Is heel normaal na pilgebruik!

3. MvanG

MvanG Lid

21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Hallo,,

Bedankt voor je reactie.
    Nee geen ontrekkingsbloeding gehad. Bij mn vorige zwangerschap ook niet.
    Bij vorige zwangerschap pas na 1,5 week overtijd gestest.
    Kan het zijn dat je wel zwanger bent maar teweing hormoon in je urine hebt voor een positieve test. Hoor wel een verhalen van mensen die al 6 weken overtijd zijn en negatief testen...

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Oh, als je het eerder hebt gehad, misschien nog even een nieuw testje doen over een paar dagen? Je weet nooit! Als je over 2 weken nou nog geen positieve test hebt en nog geen ongi, zou ik wel eens bij de HA aan de bel trekken en ook vertellen hoe je bij je eerste pas laat positief testte. Misschien maken ze dan even een echo voor de zekerheid, en ze hebben volgens mij dan wel een middeltje om een ongi op te wekken!

5. MvanG

MvanG Lid

21 nov 2011
    41
    0
    0
    Thuis mama
    Oke bedankt...

Nou, maar afwachten dan.... en dat duurt lang ! haha

Deel Deze Pagina