Onvruchtbaar??

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Eternalflame, 9 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eternalflame

Eternalflame Niet meer actief

Hallo,

Ik heb heel sterk het gevoel dat ik onvruchtbaar ben.
    Heb het wel een half jaar geprobeerd,maar het is steeds niet gelukt.
    Inmiddels zijn mijn vriend en ik een paar weken uit elkaar,doordat het voor hem te lang duurde voordat ik zwanger zou zijn en nog andere problemen uiteraard.
    Dit is dus helemaal niet gelukt en nu zou ik graag willen weten als ik ook ergens een test kan doen zodat ik de zekerheid heb dat ik wel vruchtbaar ben of niet.Kan je ook ergens een test vinden wat je misschien thuis kan doen?

Heb wel het temperaturen geprobeerd in dat half jaar,maar dat was wel een wisselende temperatuur en heb ook ovulatie testen gebruikt en die gaven bepaalde dagen wel naar mijn gevoel aan dat ik vruchtbaar was.

Dit is een lastige situatie,want ik wil graag weten als ik ook de kans heb om kinderen te krijgen.

Groetjes Esmiralda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Esmiralda,

wat een nare situatie.
    Je kunt na een half jaar proberen niet zeggen dat je onvruchtbaar bent. Het is heel normaal dat je dan nog niet zwanger bent. De meeste paren doen er ene jaar over om zwanger te raken, en ook 2 jaar is nog normaal. Als je ene jaar bezig bent en het is nog niet gelukt, dan kom je in aanmerking voor onderzoek. er zijn geen zelftesten op de markt. Maar het feit dat je ovulatietesten hebt gedaan die positeif waren is heel hoopgevend. Dat betekent dat je in elk geval een eisprong hebt en dat is heel belangrijk. Verder is het gewoon een kwestie van geduld. Veel sterkte ermee. Als je relatie niet goed loopt is het misschien verstandig hier eerst aan te werken voor je verder gaat met zwanger worden. Een kind krijgen om een relatie te redden is meestal niet zo'n goed idee.

Mirjam

Deel Deze Pagina