Naar Disneyland Parijs zwanger van tweeling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Keti33, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Hallo, ik ben nu 22 weken zwanger van een tweeling. Maandag hebben wij met de famille een reis gepland naar Disneyland Parijs. Nou was ik gisteren voor een regulere controle bij de gynecoloog bij het maken van echo zag die dat de placenta wat lager lag, maar gaf daarbij aan dat het wellicht aan de volle blaas lag, want op de 20 weken echo lag het wat hoger.

Toen ik hem over de reis naar disney vertelde zei hij dat een tweelingen zwangerschap meer risico’s met zich bracht en daarom adviseert hij om nieg te gaan. Hij gaf aan dat het vele geloop daar toch te zwaar zou kunnen zijn en dat ik wellicht premature weeën zou kunnen krijgen en dat ik dan naar het zh daar moest en dat het geen pretje was. Nou ben ik heel erg bang geworden, wij allemaal. Ik zit er aan te denken om maar thuis te blijven en volgend jaar maar mee te gaan.

Ik zou graag ervaringen van jullie willen weten. Heeft iemand misschien ervaring met tweelingen zwangerschap en t gaan op reis evnt disney? En hoe ging het dan voor jou?

veel liefs keti

2. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Geen ervaring, maar zou een rolstoel huren een optie zijn op toch mee te kunnen? Eventueel in overleg met de gynaecoloog natuurlijk.

Pretparken zijn erg veel lopen en Disney helemaal, vooral als je nog eens van park wisselt. Daarnaast mag je in veel attracties waarschijnlijk niet mee dus zit je ook al snel veel te wachten.

Ik zou er in ieder geval nog even goed over nadenken, best een duur uitje als je je zo moet aanpassen (al weet ik natuurlijk niet of je nog geld terug krijgt/minder betaald als je nu besluit niet mee te gaan).

3. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Rolstoel heb ik de arts ook voorgesteld maar daar zei die eigenlijk hetzelfde over, dat zijn advies niet gaan is. Attracties ingaan vind ik zelf niet belangrijk. Ging daar ook niet vanuit, maar wel wandelen. Ik heb nog een 3,5 jarige en een 1 jarige die ook mee gaan en de arts vond de zorg voor die 2 en de drukte van disney te veel. Vind zo ontzettend jammer om niet te gaan, maar ben ook heel erg aan het twijfelen gezet. Mijn man zou dan nog steeds wel kunnen gaan met onze 3,5 jarige en we hebben nog een ouder kind van 17 en nov wat familie die mee gaat. Had mij zo op verheugd

misschien zijn er dames met soortgelijke ervaring

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Compleet geen ervaring mee, maar ik vraag me af wat voor adviezen je verder hebt gekregen deze zwangerschap? Of het een beetje in lijn ligt zeg maar. Heb je advies gekregen dat je niet mag werken, max zoveel km mag lopen, geen huishouden mag doen, geen gemeenschap mag hebben, heb je veel harde buiken of hebben ze een verkorte baarmoederhals gemeten?
    Als je normaal gesproken gewoon alles nog kan en mag doen zonder veel harde buiken snap ik het advies niet zo goed, aangezien je in een rolstoel kan gaan en je familie hebt om op je andere kids te letten.
    Als je al verplicht thuis zit/bedrust hebt/niks mag doen wegens harde buiken zou ik niet gaan...
    Anderzijds, ook als je je prima voelt, is wel de vraag in hoeverre je nu nog kan genieten van je uitstap, nu je dit advies hebt gekregen, of het nu reëel is of niet...

RachelleNM vindt dit leuk.
  5. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Nee verder geen bijzonderheden qua. Ik doe verder zo veel als ik kan. Geen adviezen om extra rustig aan te doen of bedrust of een verkorte baarmoederhals en volgens mij ook niet te vaak harde buiken. Ik heb voor de duur van de zwangerschap wel een grote buik, maar volgens mij ook normaal met een tweeling. Door de grote buik wel minder mobiel, snel buiten adem en sneller moe, maar verder niets.

maar inderdaad als ik mee ga weet ik niet meer of ik zo van kan gaan genieten na dit advies. Ik zat al te denken als ik mee ga ga ik 1 a max 2 uurtjes mee wandelen en verder in het hotel blijven rusten, maar is dat reëel? Het is zo dubbel. Ben zo erg aan het twijfelen nu.

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.488
    113
    Ik zou luisteren naar het advies van je arts en niet gaan.
    Een dag Disney is al zwaar, met een peuter en een dreumes nog zwaarder, en dan ook nog eens zwanger van 2! Dat is echt teveel vragen van je lichaam.

Vaak is het ook zo dat je pas aan het einde van de dag pas voelt of je teveel hebt gedaan, althans, ik heb dat vaak wel. Lijkt me niet verstandig om onnodig risico te nemen.

7. wepie

wepie Actief lid

2 nov 2014
    216
    99
    28
    Ik zou op advies van de arts thuis blijven. Hier weeën gekregen met 24 weken en later met 27 weken en uiteindelijk met 27+5 weken bevallen van onze jongens. Wonder boven wonder doen ze het goed nu op aantal gezondheidszorgen na maar zou echt alles doen om te voorkomen dat het maar iets kan opwekken. Je wilt dat ze zolang mogelijk blijven zitten!

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.664
    27.309
    113
    Vrouw
    Ik zou vooral denken: zonde van al het geld.... Je kan amper zelf ergens in, hooguit een draaimolen en je betaald wel veel entreegeld. Jaar later kan ook nog ;)

9. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Ja we hebben besloten om inderdaad het advies van de arts op te volgen en dat ik en ons 1 jarige dan niet mee gaan. We gaan volgend jaar wel weer. Wellicht gebeurt er niks maar willen geen onnodige risico’s nemen. Gelukkig kunnen mijn man en onze twee meiden nog steeds heen samen met de rest van de famille. Blijft een beetje zuur maar veiligheid van de tweeling en mezelf gaat nu even voor. Iedereen ontzettend bedankt voor jullie reacties

Ysabella, KleineLai en Novi vinden dit leuk.
  10. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    wat heftig zeg, maar fijn om te horen dat het goed gekomen is. Had je verder een goede zwangerschap zonder complicaties? Zijn de weeën ineens begonnen?

11. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik zou het advies van je gyn opvolgen, hoe jammer ook.
    Je weet niet hoe druk het is, wat het weer wordt en hoe je je dan voelt... En je gaat ook niet ff gauw terug naar huis als het niet gaat. Zou al helemaal vervelend zijn.

12. wepie

wepie Actief lid

2 nov 2014
    216
    99
    28
    Jaa de weeën kwamen vanuit het niets. Had wel last van bekkeninstabiliteit maar verder geen klachten. Was wel even schrikken toen gelukkig hebben ze het nog 48 uur kunnen remmen zodat de longrijping zijn werk kon doen.

13. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Goed besluit denk ik!
    Je zou het jezelf nooit vergeven als t misgaat (en wat zou dat met je andere kindjed doen). Disneyland loopt niet weg :)

Keti33 vindt dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.126
    12.104
    113
    Goed besluit, ik ben onverwacht bevallen met 24,3 en 24,6 weken van mijn tweeling en ik deed al rustig aan. Als ik 2 weken daarvoor een pretpark had bezocht, had ik het mijzelf nooit vergeven en als dit in het buitenland was gebeurt, was de paniek nog groter geweest.

wat goed dat de gyneacoloog hier advies in heeft gegeven. Daar mag je heel blij mee zijn. Succes deze zwangerschap!

Keti33 vindt dit leuk.
  15. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Precies. Dat zei de gynaecoloog ook.

16. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    Ja zeker schikken lijkt mij dat. Super dat het nu achter de rug is en dat het goed gaat met je jongens❤️

17. Keti33

Keti33 Lid

17 aug 2015
    24
    9
    3
    @ Sarah28 en @Dubbelgeluk dat is ook de reden achter mijn/ons besluit. Mocht er wat gebeuren zou ik mezelf nooit vergeven en het zou ook een nare ervaring zijn voor de rest van de familie al helemaal voor de kinderen.

Ik heb nu ook 100% vrede met mijn besluit.

Ysabella, LolaLisa en Cjms vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina