2x achter elkaar ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wollie92, 5 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Hoi allemaal.

Ik ben sinds afgelopen donderdag gestopt met de pil.
    Het zit zo: waar ik normaal de stopweek had heb ik de pil wel nog doorgeslikt en daarna ben ik gestopt. Tijdens het doorslikken werd ik gewoon ongesteld maar dit heb ik altijd, doorslikken werkt bij mij gewoon niet. Alleen nu ben ik dus een paar dagen gestopt en het bloeden van de stopweek was nagenoeg voorbij en nu word ik weer ongesteld, ook goed buikpijn gehad en voel me er licht bij in mijn hoofd, waarschijnlijk omdat ik nu al zo'n 11 dagen aan het bloeden ben

Is het normaal dat je opnieuw ongesteld word terwijl je alleen de stopweek hebt doorgeslikt en daarna gestopt bent? Terwijl je tijdens je stopweek ook al ongesteld werd? En reken ik nou de eerste dag van het doorslikken dan als eerste dag van de menstruatie of vandaag?

2. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Mijn ervaring is dat zodra je stopt met de pil, in welke week dan ook, je altijd een bloeding hebt. Dus ja, is normaal. Ik vond de eerste menstruatie na het stoppen met de pil ook vrij zwaar lichamelijk.

Uiteraard geldt de 'menstruatie' tijdens het doorslikken niet als eerste dag; je hebt daarna immers nog gewoon de pil geslikt dus je kunt niet vruchtbaar zijn. Ik zou de eerste dag van je bloeding nu als dag 1 tellen.

3. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

19 apr 2016
    1.461
    11
    38
    Dankje kitsune, klinkt ook logisch wat je zegt. Heeft het al zin om ovutesten te gebruiken om al te kijken of er een eisprong zal zijn of heeft dat toch geen zin zo kort na het stoppen al

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.053
    113
    De kans dat je direct in de eerste ronde een eisprong krijgt is klein, maar het kan.

Zou er zelf niet voor kiezen om direct bij de eerste ronde met ovulatietesten te gaan werken, dit kan namelijk behoorlijk frustrerend zijn. Ik zou de eerste 2 rondes afwachten en dan gaan temperaturen/ovulatietesten gebruiken.

5. michelleee

michelleee Actief lid

30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    ik had ergens gelezen dat je na het stoppen van de pil beter 2 maanden kan wachten om een goed resultaat te krijgen op een ovulatie test.. of het waar is weet ik niet maar ik laat het je weten :D
    Ik ben namelijk zelf ook aan het uitvogelen voor ovulatie testen.. want wij gaan binnekort (hopelijk) naar een nieuw huis en wil dan gelijk zwanger worden :D

Deel Deze Pagina