Hoi allemaal, Ik ben voor het eerst begonnen met temperaturen. Ik temp elke dag zelfde tijd voor ik op sta met een infrarood thermometer. Weet iemand of het wel of niet goed is als je temp na je eisprong onder de coverline komt? Gister kwam hij er ver onder en vandaag op de coverline. Heb er niet zo’n goed gevoel bij. Iemand daar verstand van?
Op basis van dit kaartje zou ik zeggen dat je eisprong nog niet is geweest. Maar ik denk eigenlijk dat dit een heel onbetrouwbaar kaartje is want ik schat zo in dat een infraroodthermometer niet rectaal meet ? En dat is onvoldoende betrouwbaar voor het opsporen van een eisprong. Zoals je ziet piekt je temperatuur ontzettend. Ik zou je aanraden om gewoon rectaal te meten met een digitale thermometer.
Bedankt voor je reactie. Mocht het deze maand niet raak zijn dan toch maar een andere thermometer aanschaffen.
Infrarrod is een prima methode om koorts mee te meten maar zeer onbetrouwbaar voor de tempmethode en dat is te zie in je tempkaart want hij piekt alle kanten op. Mij advies.. nu stoppen met tempen en (indien nodig) volgende maand met den normale thermometer rectaal gaan meten . Nu doorgaan met tempen heeft weinig zin want je zal geen betrouwbare eisprong gaan ontdekken helaas .
Ps , gezien de lengtes in je onderschrift en de sljmwaarneming in je kaartje geb je je ei pas na dag 20 gehad en niet waar het kruis nu staat . Deze info nu voorkomt dat je op basis van het kruis wellicht denkt overtijd te zijn terwijl je dat nog niet bent
Dankjewel voor je reactie en het mee kijken. Heb er zelf nog weinig ervaring mee. Gelukkig klussen we gewoon door voor de zekerheid