foto's embryo... uitleg???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marianne ivf, 12 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Hallo allemaal,

Wie zou mij wat meer uitleg kunnen geven over embryo's.

Mijn zoontje is 5 jaar geleden geboren dmv onze 1ste ivf poging.
    Bij ons in het ziekenhuis krijg je een mooi foto'tje van je emmy als hij teruggeplaats word.
    Op de foto van mijn zoontje zie je duidelijk de celdelingen, en mooie rondingen/rondjes...hij was, zoals ze dat bij ons in het ziekehuis noemen een A kwaliteit embryo.

Inmiddels hebben we weer een ivf poging gehad..deze is helaas mislukt, we hadden hiervan 4 cryo;s over en vorige maand is er een C kwaliteit cryo teruggeplaats ook deze poging is mislukt.
    2 emmy;s waren té slecht ontdooid en dus niet teruggeplaats, maar 1 cryo onze laatste is afgelopen week wel teruggeplaats....
    Dit eskimootje is van een B kwaliteit na ondooien doorgedeeld naar een A....dussss er is hoop!!!!

Maar als ik nu de foto's vergelijk van mijn zoontje en van alle andere terugplaatsingen, springt mijn zoontje er toch wel flink bovenuit..

Ik heb er 2 foto's bijgedaan 1 van mijn zoontje (die is echt super mooi) en de andere is van de cryo emmy die afgelopen week is teruggeplaats.(alle andere embryo;s zagen ongveer hetzelfde eruit als die nu is teruggeplaats)

Nu is mijn vraag....is er iemand die kan vertellen hoeveel cellig de cryo is die nu is teruggeplaats??
    En hoe zou het komen dat alle andere zo 'lelijk' eruit zien terwijl die van mijn zoontje zo mooi duidelijk is???
    Zou dit de kans verminderen???

Ik zit nu al zo lang in het traject ivf, maar ik merk dat ik op dit gebied nog een leek ben whahahha.

Alvast bedankt voor het reageren.

Groetjes marianne

2. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    By the way....

ik heb het in het ziekenhuis natuurlijk wel gevraagd, maar daar zijn ze helemaal niet duidelijk over hoeveel celdelingen de emmy nu is...Ze praten daar alleen over een A,B,of C kwaliteit.

Groetjes marianne

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Volgens mij s de onderste al een morula, dag 4 embryo, klompjes al samengesmolten, waardoor het ontelbaar wordt.

Is alleen maar gunstig!

4. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Hoi Babii,

Ow...oke...ik sta er versteld van whahaha...
    Ik ben hier echt niet in thuis, maar fijn dat je me het even uitlegd!!

Dus als ze goed zijn doorgedeeld zijn het geen rondjes meer maar een grote 'klomp' cel, waarvan je het niet meer kan tellen?

En hoe kan je dan zien of er fragmentatie zit op een embryo??:(

We hebben, als ik het goed begrijp dus nu een klein toppertje??

groetjesss

5. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Nog meer mensen die dit uit kunnen leggen??

Alvast bedankt

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Normaliter krijg je een dag 3 embryo en die is vaak 8 cellig. Nadat hij 8 cellig is, wordt hij 16 cellig, daarna 32 cellig enz enz.

Zodra hij 8 cellig id geweest, gaan de cellen verklompen zeg maar. Dan smelten ze samen en worden ze dus ontelbaar.

Je hebt dus een zeer mooi embryo teruggeplaatst gekregen, en die moet nu verder en verder delen. Ze blastoceren dan dus, versmelten in elkaar:

deling embryo - Google zoeken

Dit is ook een morula

morula - Google zoeken

morula - Google zoeken

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Je hebt altijd een topper als ze terugplaatsen. Het is enkel afwachten. Hij in de buik verder deelt.

Ik heb zelfs blastulas gehad, die staan op het punt van innestelen, maar was er ook niet zwanger van, nu heb ik een 8 cellig embryo gehad (jouw eerste) en ben wel zwanger.

Het is dus een kwestie ban afwachten, maar een topper is het zeker al, elk embryo dat goed ontdooid!

8. snoopy100

snoopy100 Actief lid

12 sep 2011
    237
    42
    28
    Vrouw
    Brabant
    Dat een embryo goed uit een ontdooiing komt is zeker een goed teken! En het belangrijkste is dat er ontwikkeling is na ontdooien en dat is hier zeker het geval. Een 8 cellig embryo kan er goed uitzien na ontdooien, maar als hij een dag later nog steeds 8 cellig is, zit er geen ontwikkeling meer in. Een 4 cellig embryo na ontdooien lijkt er soms slecht uit te zien, maar als dat embryo een dag later 8 cellig is, zit er goede ontwikkeling in. En geeft dat goede kansen. Het blijft afwachten. Succes!

9. Daycey

Daycey Actief lid

7 aug 2012
    370
    3
    18
    Vrouw
    Nootdorp
    Ik heb er nog niet veel verstand van, ivf 1 zit eraan te komen! Toch geven de berichten van de andere meiden een goed gevoel over jouw emmy's!

Heel veel succes!

10. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Hallo Dames..

Bedankt hoor voor de duidelijke uitleg!!

Ik zit nu inmiddels op wachtdag 6...dus heb nog even te gaan....vandaag echt even een dip dagje gehad...bij alles maar dan ook bij alles moest ik vandaag mijn energie verzamelen om maar iets gedaan te krijgen pfff ik had de hele dag wel kunnen slapen..
    Mijn man wil graag wachten tot donderdag 23 aug dan is de ofiiciele testdag...maar dit is zoooooooo ontzettend moeilijk!!
    Tot nu toe heb ik die dag nooit gehaald whhaha ik teste altijd 1 of 2 dagen eerder...
    Mijn man is heel erg bang dat de test eerst positief is en dan toch ineens weer negatief is(dit was nm de laatste x ook)
    Ook kan hij heel moeilijk blij zijn als het toch zou zijn gelukt..ivm de bbz die ik in afgelopen jan/dec heb gehad.

Maar goed... ik loop te hard van stapel en moet eerst nog maar eens een week wachten.

groetjess

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  12. Hoe is het nu Marianne? Je mag bijna testen!

13. linbabylin

linbabylin Bekend lid

28 aug 2010
    807
    0
    16
    friesland
    ja ik ben ook wel benieuwd!

En ik wist dit ook niet, weer wat geleerd!

14. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    hallo Dames,

Super bedankt allemaal voor de duidelijke uitleg...
    Hier gaat het goed...heel goed mag ik wel zeggen want ik heb vorige week (en,ja ik weet dat het veeeeeels te vroeg is) op wd 7 om precies te zijn een test gedaan...en deze was al duidelijk positief!!!

We zijn wel heel erg bang vooral omdat we zo bang zijn dat het deze x hetzelfde gaat als in dec/jan toen ik de buitenbaarmoederlijke zwangerschap had....we zijn eigenlijk voor alles bang wat er maar fout kan gaan brrrrr..:(

maar we proberen het positief te bekijken...officieel zit ik nu op wd 13 en mag ik a.s donderdag de uitslag doorbellen...dus nog ff volhouden whahaha.

Ik heb geen zwangerschaps kwaaltjes....het eingste wat wel erg opvalt is dat ik veel darmkrampen heb en flink vaak voor de grote boodschap naar de toilet moet....dit was voorheen altijd maar eens in de 2 á 3 dagen en nu minimaal 2x per dag...dus een flink verschil.
    verder nergens geen last van geen gevoelige borsten, geen rare reuk of misselijkheid...helemaal niets:(

Dit is echt het tegenovergestelde van toen ik zwanger was bij mijn zoontje en bij de bbz...;)

Groetjesss marianne

15. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    wat ik me nu ineens afvraag....

Hoe lang ben ik nu dan zwanger???
    Tellen ze met een cryo zwangerschap ook altijd vanaf de eerste dag van je mensruatie???
    Of gaat de telling anders???

Ben je met een morula langer zwanger als met een 8 cellierige embryo??

Wie kan het me vertellen?

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Stel, je hebt een cryo gekregen van 4 dagen oud, dan is vier dagen daarvoor je eisprong geweest. Twee weken voor je eisprong is dan je fictieve 1e cyclusdag, ongeacht of dit ook echt zo is geweest. Je rekent vanaf die dag.
    Snap ie um?

17. marianne ivf

marianne ivf Actief lid

25 jul 2006
    184
    30
    28
    Dat is het hem juist...ik weet niet hoe oud de cryo was....
    Dit zeggen ze niet in het ziekenhuis waar wij lopen..
    Hier zeggen ze alleen maar welke kwaliteit en that's it.

Bedakt voor je reactie!
    groetjesss

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Alvast gefeliciteerd! :)

Als je op wd 14 de uitslag doorbelt, kun je toch gewoon vragen hoe oud het embryo was?? En zij rekenen ook uit wanneer je uitgerekende datum is. Bij mij is flink gerekend. Mijn gynaecoloog voor het fertiliteitstraject kwam op een andere datum, dan de arts bij wie we een gesprek hadden over prenatale diagnostiek. Maar het scheelde maar 2 dagen, dus ik heb het zo gelaten.

Je kan het hier zelf berekenen als je weet of het een blastocyste was of niet. (website Freya, speciaal voor IVF etc.)
    Bereken uitgerekende datum en zwangerschapsduur

19. Ah, wat goed zeg, gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat het vreselijk eng is.. Hopelijk wordt je snel gerust gesteld met een mooie echo!

20. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik vind het een pracht emmy om te zien hoor! Hij is heel mooi gelijkmatig en weinig tot geen fragmentatie, dit zit in de circel om je emmy heen en zijn die zwarte stipjes. Hoe minder zwarte stipjes hoe beter de embryo......maar dit zegt allemaal helemaal niks. Wat Babii zegt ze heeft een TP van een blasto gehad (meeste kansen op innestelling) en niet zwanger en een zwakere bleeft wel plakken..... Helaas de natuur bepaald zelf het pad.

En ik zie dat je op WD 7 al een positest hebt. Ik had bij Suzannah op WD 7 ook al een hele duidelijke postiest dus ik zeg voorzichtig gefeliciteerd :D

Deel Deze Pagina