Onregelmatige cyclus vraagje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door burningkarma, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Ik ben eigenlijk altijd heel regelmatig geweest. Bij ons eerste meisje altijd 28 dagen en nu deze keer was het meer 27-27-42-42-30. Hoe weet je dan precies wanneer je het meest vruchtbaar bent zonder echt die ovulatietesten te doen?

Ik voel trouwens wel vaak wat ik denk dat mijn eisprong is. Toen ik 28 dagen cyclus had was ik altijd op dag 14 met een eisprong bezig en voelde dat ook als zeurderige menstruatiepijn.

Het is best frustrerend eigenlijk wanneer je onregelmatig bent! Je weet nooit of je nou overtijd bent of dat je lichaam gewoon besluit er deze maand 42 van te maken ipv 30. ;)

Dus, om een lang verhaal kort te maken... hoe doen jullie dat?

2. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik lees mee!:D

3. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    :D Er moet toch een goed antwoord zijn... toch? haha

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Om de dag klussen :) zit met hetzelfde probleem hier, maar klussen is dus wat wij doen vanaf de dag dat mn ongi voorbij is. Als NOD houd ik het gemiddelde van mijn cyclussen aan. Verder ben ik deze maand begonnen met tempen. Suc6 ermee!

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Om de dag blijven klussen...

Ovulatie testen, afscheiding in de gaten houden, tempen

6. paparo

paparo Lid

8 jan 2012
    61
    0
    0
    14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie om de dag je man lief aan kijken en dit zo´n week of twee volhouden..... als je een leuke vent hebt is dit toch niet zo´n straf toch.... hihihi... Oh ja en vaak merk ik het aan mijn afscheiding als ik een eisprong heb. Deze is dan volledig doorzichtig en heel erg glad en ...... je kan de proef op de som nemen door er een beetje van tussen duim en wijsvinger te doen... dan je vingers van elkaar aftrekken en dan blijft het zeg maar aan elkaar verbonden (een lange draad zeg maar).
    Op die manier ben ik zwanger geworden van mijn dochter. Ik had in die tijd vrijwel nooit een eisprong (3 of 4 keer in dat jaar zeg maar, was helemaal van slag). De eerste eisprong die ik toen had was meteen raak doordat ik deze afscheiding zag!... Maar goed nu heb ik al 1 maand gemist en ben ik een beetje in de war van deze maand, negatieve test en langere cyclus dan de vorige keren...
    Toch denk ik dat het heel teleurstellend is als je er meteen heel erg mee bezig bent. Vaak werkt deze focus juist averechts en pakt je lichaam het wel als je ontspannen bent.
    En vergeet niet dat de kans groot is dat het al weleens raak is geweest, maar dat de celdelin, innesteling of iets anders niet goed gaat en dat het in eerste instantie wel bevruchte eicelletje gewoon weer verdwijnt met je menstruatie.... dus ben niet meteen van slag als het een paar keer voor je gevoel niet lukt.... Ik denk dat ik zelf pas na een aantal pogingen met ovulatietesten zou gaan werken!!!

7. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    Bedankt voor jullie reacties :)

Paparo; Ik ben gelukkig nog niet gefrustreerd over het niet zwanger zijn maar eerder dat mijn cyclus zo van de leg is. :) ovulatie testen ben ik idd ook voorlopig niet van plan. Het zal wel alles te maken hebben met hoe ontspannen of gespannen ik zelf ben. Wel fijn om al deze tips te lezen :)

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    tja, zo onregelmatig is je cyclus niet eens.. Hier wisselde mijn cyclus zonder pil tussen 27 en 85 dagen, da's pas onregelmatig ;)

Je kunt je temperatuur bij gaan houden, kun je zien wanneer je eisprong is geweest en wanneer je dus ongeveer ongi moet worden. Heb ik ook gedaan, dus maakte me niet zo druk als ik al bijna 3 maand niet ongi was geweest, omdat ik nog geen eisprong had gespot.

9. burningkarma

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    haha Saz, er is altijd baas boven baas ;) Ik zou het extreem raar vinden; 85 dagen. Maar dat is dan ook omdat ik altijd 28 dagen cyclus heb gehad. Daarom is dit voor mij al erg onregelmatig. Ik ben het met je eens; jij bent wel heel onregelmatig. Wel zwanger zie ik? Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina