Zoals sommige van jullie gelezen hebben ben ik zwanger. (maandag positieve test) maar het gekke is, ik ben nog niet overtijd. Aankomende zaterdag zou ik m'n menstruatie moeten hebben. Vandaag naar huisarts geweest omdat ik toch wel wat last heb van m'n buik en zij dacht dat ik mischien een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had dus gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar een echo gehad en niets te zien. Ook bloed geprikt. M'n hcg is 59 en hij zegt dat dit veel te laag is en dat ik moet rekenen op een miskraam?? Graag jullie hulp!!
Ik vind dat nog goed hoor. Met mijn 1ste zwangerschap was mijn HCG op NOD 68... Buikpijn kan bij een beginnende zwangerschap horen. Ik denk trouwens ook als je nog voor je NOD zit dat het logisch is dat er nog niet veel te zien is op een echo. Succes!
Hcg van 59 voor NOD lijkt me prima hoor. Wat aan de hoge kant zelfs. Hebben ze je verder nog iets gezegd, moet je nog terug naar de gyn?
Nou, volgens mij is dit zelfs redelijk aan de hoge kant. Normaal gesproken test je op NOD pas positief. een kv 2 v5 heeft 25 hcg nodig om positief uit te slaan. Dat zou betekenen dat je op NOD op de 25 zou moeten zitten ongeveer.
Ja ik vond het dus ook al raar dat hij dat zij want ik dacht dat je zegmaar op de eerste dag overtijd zo rond de 30 zou horen te zitten en ik zit al op het dubbele. Vrijdag moet ik terug voor nogmaals bloed prikken om te kijken of het verdubbeld is
Het gemiddelde hCG level voor 14dpo (wat de gemiddelde NOD is), is 129. De range voor 4w (wat overeenkomt met 14dpo) is tussen de 5-426. Jij verwacht je NOD op zaterdag, betekent dat dat je vandaag 11dpo bent? Want het gemiddelde hCG level voor 11dpo is namelijk 35 en daar zit jij netjes boven. Afhankelijk van hoeveel dpo je bent vind ik de conclusie van je arts erg voorbarig. Goed dat je een tweede keer gaat prikken. hCG moet namelijk elke 48-72u verdubbelen, dus dan krijg je wel een indicatie of het zich goed aan het ontwikkelen is. Succes!
Ik ben idd 11 dagen na de eisprong. De gun heeft me wel echt heel erg laten schrikken. Hij zij dat ik niet van een zwangerschap uit mocht gaan. Hij had het over een foute zwangerschap of al een miskraam...
Knap dat hij dat 11 dagen na een eisprong,met een heel netjes hcg voor die termijn kan vertellen.Erg slechte gyn,of hij moet dingen van binnen hebben gezien die niet kloppen,Zoals te dun bms ofzo...
Nee hij zij dat die nog niets kon zien van binnen. Behalve dan dat ik pcos heb maar dat was al bekend. Ik ga ook wel gelijk op zoek naar een ander want hij luisterde totaal niet naar wat ik zij..
Het enige wat ik hem heb horen zeggen; "ik zie helemaal niets wat op een zwangerschap lijkt" dus ik neem aan van niet :s
Bij mij was ook niets te zien tot 2 weken na nod, voor nod al helemaal niks. Ik had veel buikpijn (ook pcos en dacht aan cystes), door de positieve testen en buikpijn maar niks op de echo dacht de gyn ook aan bbz. Pas bij 6.5 weken was er wat te zien op de echo en bij 7.3 een kloppend hartje.
Misschien heeft hij niet goed begrepen dat zaterdag a.s. pas je NOD is en dacht hij aan afgelopen zaterdag en dan is het HCG iets aan de lage kant... Ik hoop dat je bloedtest van vrijdag, een mooie hoge waarde laat zien!
Nee, ik vind het alleen wel vreemd dat een gynaecoloog zulke vreemde adviezen geeft. Wanneer moet je weer terug of iets moet je zelf iets in de gaten houden?
Wat een flapdr*l van een gynaecoloog! Mijn HCG was net voor NOD 7,6 en dat betekende al positief. Week later was het 401. Liep dus mooi op. Helaas heb ik een vroege miskraam gehad Gewoon je bloed wekelijks laten checken en gauw een andere gynaecoloog zoeken die wel om kan gaan met vrouwen die een kinderwens hebben...