6 weken na curretage positieve test ?

Discussion in 'Miskraam' started by ijsbeertjes, Sep 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ijsbeertjes

Feb 10, 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi (toekomstige) mama's,

Ik heb helaas 7-8 weken geleden een missed abortion gehad bij een zwangerschap van 6 weken.
    Ik ben toen 6 weken geleden op 8 augustus gecuretteerd. Nu heb ik nog steeds een hartstikke positieve zwangerschapstest. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Hoe lang kan het hcg nog in je lichaam blijven na een curettage? Kan ik opnieuw zwanger zijn? Of kan het zijn dat toch nog niet alles goed is leeggehaald?

Help! :(

2. Erzi

Erzi Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    1,463
    676
    113
    Female
    Zuid-Holland
    Geen ervaring.. Ik heb ook op 8 augustus een curratage gehad bij een een MA van 6 weken.
    Hier ben ik afgelopen dinsdag.. Precies 5 weken na dato ongesteld geworden. De testen waren ook Negatief..
    als ik jouw verhaal lees, lijkt het mij niet te kloppen of je bent weer zwanger ????

3. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

Mar 4, 2015
    2,054
    955
    113
    Heb je tussendoor nog getest? Mij lijkt een test die zo positief is na zo'n lange tijd niet zo waarschijnlijk. Dan zou het zeker een nieuwe zwangerschap kunnen zijn.

4. Miepjezenuwacht

Jul 4, 2016
    85
    6
    8
    Hcg kan heel lang blijven, ook na curretage! Heb je tussentijds getest of ie weer wit werd?

5. ijsbeertjes

Feb 10, 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie.

Ik heb in de tussentijd niet meer getest. Had vandaag getest omdat de gynaecoloog aan mij had verteld dat HCG binnen 6 weken helemaal weg moet zijn en morgen is het precies 6 weken. En ik verwacht niet dat hij morgen opeens omo wit zal zijn, omdat het niet om een vaag lijntje gaat :(

6. ijsbeertjes

Feb 10, 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik morgen maar gewoon het ziekenhuis ga opbellen om te vragen wat er nou exact aan de hand is. Gek word ik er van, die onzekerheid, niet wetende wat er binnen je eigen lichaam aan de hand is :(

7. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

Jun 21, 2016
    848
    10
    18
    Ik had zelf 6 weken na curretage ook nog een positieve test. In ziekenhuis geweest wekelijks om bloed te prikken en de laatste waarde die ik terug kreeg was 10. Erg laag maar toch nog een streepje op de test. Het kan zeker nog oud hcg zijn maar het kan ook een nieuwe zwangerschap betekenen. Ik zou inderdaad even bellen en hcg laten prikken en over 2 dagen nog een keer. Snap dat dit echt ellendig is, je wilt gewoon weten waar je aan toe bent! Succes.

Share This Page