Het moet hier al op het forum staan, echter ik kan het niet zo vinden. Heb al een poosje zitten scrollen dus bij deze toch maar de vraag. Als je via natuurlijke weg ( of evt pillen of curretage) een miskraam hebt gehad.. hoe gaat het dan met je eisprong en kans op weer zwanger worden ?? Heeft een ovulatietest zin, en hoe zit het met zwangerschapstesten ( gezien hcg nog in je lijf kan zitten..)
Je kunt testen tot zw testen wit zijn. Hierna herstart je cyclus. Ik heb na iedere mk een cyclus afgewacht. Dit varieerde van 6-12 weken. Na de eerste menstruatie stabiliseerde m'n cyclus dus vanaf dag 12 ovutesten gebruikt. Het is altijd sfwachten wat je cyclus doet na een mk.
Ik had 5/6 dagen na mn miskraam een negatieve zwangerschapstest (kan eerder geweest zijn maar niet eerder getest) En afgelopen zaterdag 2 weken na het begin van de miskraam al een positieve ovulatietest gehad.. Maar bij mij was het een miskraam met 5 weken zwangerschap.. Dus je kan kijken met een zw.test of je al negatief test en dan vanaf dat moment gewoon starten met ovulatietesten
OK. dus als ik het goed bedenk kan ik het beste na de miskraam gewoon even een zwangerschapstest doen om te zien of er nog hcg is.. en als die dan wit blijft.. weet ik dat ik daarna weer ovulatietesten kan gaan doen ?
Ik ben er geen expert in (gelukkig maar) maar volgens mij heb je geen eisprong als je nog hcg in je lijf heeft omdat je lichaam dan denkt dat je nog zwanger bent. Toen ik negatief teste wist ik dat het echt einde verhaal was en m'n lijf weer terug op 0 stond. Ben toen uitgegaan dat de eerste dag van de miskraam (de dag dat de bloedingen begonnen) m'n eerste cyclusdag zou zijn en vanaf dan dag 11 (vorige week maandag) begonnen met ovulatietesten. Maar jij had een ma met 8 weken toch? Dus ik weet niet hoe het dan zit.. is je baarmoeder wel al helemaal schoon?
ik heb na mijn missed abortion op 6 juli pas op 23 juli weer een negatieve test in handen gehad ben toen met mijn normale cyclus weer begonnen en zoals vanouds na 20 dagen een positieve ovulatie test. men zegt dat je de dag van de miskraam als eerste dag van de nieuwe cyclus is maar ik heb de dag van de eerste negatieve test aangehouden omdat als je nog hcg in je lijf hebt je geen ovulatie kan hebben. wel eerder gaan testen met de ovulatie testen om mijn ei niet te missen maar dat was in mijn geval niet nodig . nu 1 cyclus verder precies alles weer op tijd en weer zwanger. kan echt snel gaan ik zou dus gewoon een zwangerschapstest doen elke 5 dagen ongeveer tot die weer echt negatief is, via internet is de sensitest zowel de zwangerschap als de ovulatietest erg fijn om te gebruiken en echt niet duur. voor nu wens ik je veel sterkte en hopelijk heb je ook snel weer een positief bericht.