Leeftijd van de man belangrijk?

Discussion in 'Zwanger worden' started by couple, Feb 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. couple

couple Lid

Jan 26, 2007
    38
    0
    0
    Ik vroeg me af..

Is de leeftijd van de man belangrijk als je zwanger wilt worden.
    is het zo dat hoe ouder de man is, hoe minder de kwaliteit van het zaad?

2. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

Aug 18, 2006
    1,181
    0
    0
    Tilburg
    Volgens mij is het 'algemeen bekend' dat ouwe mannetjes nog best kindjes in elkaar kunnen lijmen ;)

Nee, ik heb geen idee, maar volgens mij hebben mannen geen probleem met raakschieten als ze ouder zijn... geloof ik.. denk ik... misschien..? :)

3. Dbm21

Dbm21 Actief lid

Jan 25, 2007
    375
    0
    0
    volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat de man na 45 ietsje pietsje minder vruchtbaar was, of dat het geleidelijk minder werd.

4. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Neuh.. de leeftijd van de vrouw is veeeeel belangrijker!

5. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

Oct 31, 2006
    1,882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    hihi, bij die van mij niet: is 34, niet echt al te sportief om het maar zo te zeggen......de eerste keer in 2e ronde zwanger en de tweede keer 3e.... :confused:

6. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

Jan 24, 2007
    1,272
    0
    0
    Ergens op het net heb ik inderdaad ook gelezen dat na een bepaalde leeftijd het minder wordt. Dit hangt denk ik ook zamen met de leef gewoontes...

7. wannabe

wannabe Fanatiek lid

Dec 17, 2006
    1,493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    bij mannen neemt de vruchtbaarheid ook af. Ik heb artikelene gezien waar gesproken wordt over afnemende vruchtbaarheid van af 24 tot artikelen waarover de afnemende vruchtbaarheid pas op 35 jarige leeftijd begint.
    De invloed van de man wordt ( graag door mannen zelf denk ik ) nogal eens onderschat.

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Ja schijnt zeer zeker mee te spelen! Maar zoals we inmiddels ook wel weten zijn er ook veel jonge mannen met slechter zaad. Dus ook dat is geen garantie!

Groetjes Marjo

9. luusje

luusje Lid

Jan 5, 2007
    88
    0
    0
    zoetermeer
    volgens mij makt het niet uit kijk mar nar al die bekende mannen die hebben ook alemaal kinderen op hun 60ste dus ik denk dat het aan je levensstijl ligt

10. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    zowel bij de vrouw als bij de man neemt de vruchtbaarheid met de jaren af, en tis een feit dat mannen ook op 60 jarig leeftijd nog vruchtbaar genoeg zijn om kinderen te verwekken, evenals er vrouwen van (over) de 60 zijn die nog een kind ter wereld kunnen brengen....

net als bij alles en iedereen, de een is de ander niet....de een is net zo vruchtbaar als de p terwijl de ander (jonger) er veel langer over doen....

je moet maar net die 1e hebben die raak is.... ;)

11. Lidy

Lidy Actief lid

Feb 5, 2007
    200
    0
    0
    Ook ik heb gelezen dat de vruchtbaarheid van de man wel degelijk afneemt naar mate de jaren verstrijken, maar dat betekend niet dat ze zo'n sterke biologische klok hebben als de dames. Wat misschien nog wel belangrijker is is de leefstijl van de man op het moment dat hij een vrouw zwanger wilt maken, een gezonde leefstijl kan wel van invloed zijn op de kwaliteit van het zaad. Denk daarbij aan roken, alcohol gebruik, omgaan met gevaarlijke stoffen, het te warm houden van de ballen (chauffeurs) etc. Voor dit soort vragen vind ik het boek Zwanger Worden van Smulders & Croon een echte aanrader.

Groetjes

Share This Page