vruchtbare dagen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door beauty2012, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoihoi,

Misschien een hele domme vraag:) maar kan er niet echt duidelijk antwoord op vinden op internet.

Als het goed is heb je maar 3 vruchtbare dagen per maand.
    Alleen ben je dan al die andere dagen niet vruchtbaar? of heb je dan toch nog steeds een beetje kans?

Ik ken een vrouw van wie de man alleen in het weekend thuis is, soms is hij zelfs langer van huis voor zijn werk.
    Toch hebben ze al 3 kinderen met weinig leeftijdsverschil ertussen.
    Dan vraag ik me af of haar man dan vaak tijdens haar vruchtbare dagen toevallig thuis is en het dan ook snel raak is??

2. Leaf

Leaf Niet meer actief

Je bent vruchtbaar rond je eisprong. Wanneer er een eitje is gesprongen blijft deze 24 uur "wachten" op een eventuele bevruchting.
    Sperma kan 3 tot 5 dagen overleven vandaar dat ze zeggen dat je een paar vruchtbare dagen hebt.

Ik denk dat je kennissen inderdaad gewoon een goede planning hebben gehad! haha. Of zijn sperma was super sterk en overleefden 5 dagen :p.

3. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Oooké;)
    Duidelijk haha! bedankt voor je reactie.

4. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Of van de buurman haha
    Maar serieus dat je dat afvraagt hoe dat zit bij die mensen ;)

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Nou om eerlijk te zijn vraag ik me dat ook vaak af hoor. Stiekem dat dan weer wel!

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Haha nou als je zelf graag een 2e wil dan vraag je je op een gegeven moment zulke dingen af;)

8. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.301
    395
    83
    je bent 5 dagen vor je eisprong vruchtbaar, dag 6 heb je dan je eisprong dag 7 ben je ook nog vruchtbaar. dus totaal ben je 7 dagen vruchtbaar ;)
    dus normale cyclus van 28 dagen is dag 1 van vruchtbaarheid dan cyclusdag 9.. dag 6 van vruchtbaarheid is dan cyclusdag 14 dag 7 van vruchtbaarheid is dan cyclusdag 15
    dus bij cyclus van 28 dagen ben je vanaf dag 9 tm 15 vruchtbaar ;)

Je hebt dus per periode 7 vruchtbare dagen, dat loopt dan op van licht vrucbthaar tot heel vruchtbaar (eisprong )

Deel Deze Pagina