IVF in 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door ikkeB, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    wij starten begin volgens jaar met IVF, na bijna 3 jaar proberen, 5 keer mislukte IUI en vele tranen. Wie nog meer? schrijf gezellig mee!

2. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    hi IkkeB!
    Ik ga natuurlijk meeschrijven (mag wel toch, ookal gaan wij ICSI doen, is bijna hetzelfde)!
    Ben nu sinds zondag 27 november aan de pil en heb daardoor meer last van afscheiding volgens mij. Niks aan!
    Vandaag ga ik de hormonen ophalen bij de apotheek en dan krijg ik zondag om 12:00uur een prikinstructie en gaat het beginnen (dat lek prikken van mijn buik). De laatste pilweek gaat zondag in begin dan met het spuiten van Decapeptyl (heeft hetzelfde effect als de pil, maar dan versterkt, voor zover ik het begrepen heb).
    Brrr, hopelijk is het een makkelijke aangezien je dit hormoon tot de dag dat je Pregnyl moet spuiten moet spuiten.

IkkeB, als jij de intake hebt ... dan zal bij mij ongeveer de punctie zijn. Succes met het ernaar toe leven en toch zelf maar weer een poging deze maand, of niet?

3. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    he tori, wat leuk dat je meeschrijft!!! IVF, ICSI, 1 pot nat!! ik ben net terug van vakatie, dus vandaar deze late reactie. Spannend toeleven naar de punctie. Intake stelt niet zoveel voor toch???

hoe gaat het nu met het spuiten? waarom kreeg je een prikintstructie? prikte je nog niet bij IUI? of is het anders? ik prik elke maand, geen bal aan, maar na een paar maandne went het wel gelukkig.

4. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Ja ik schrijf mee. Ik ben nog bezig met IUI-D-8, hierna gaan we door met ICSI-D. Dat zal ergens begin februari zijn :D.

En 2012 wordt ons jaar, dus dit forum wordt roze :D.

5. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hi IkkeB! lekker op vakantie geweest :), dat klinkt goed!
    De intake stelt inderdaad niet zoveel voor, meer uitleg wat er gaat gebeuren in het kort. De lange versie krijg je bij de voorlichtingsavond.
    Met IUI prikte ik alleen maar Pregnyl en vandaar dat ze dat nu liever nog even weer opnieuw doen. En ook vooral uitleg over wanneer en hoe je het 't beste kan doen. De Decapeptyl is een kant en klare injectienaald met vloeistof erin, dat is lekker makkelijk ; leg je er ook van te voren uit zodat het niet meer zo koud is (en minder pijnlijk is). Heb nu 4 dagen gespoten en je ziet al wel een beetje rood op m'n buik. Verder doet de decapeptyl wat pijn als je het net hebt ingespoten maar dat is binnen een minuut of 2 weg en dan voel je niets meer ; met Pregnyl had ik langer last van de plek waar ik gespoten had. Nog 4 dagen de PIL nemen en dan komt 2 dagen later de doorbraakbloeding en dan moet ik weer contact opnemen om een echo in te plannen.

Weet niet of het prikken ooit went ... vind er ook niets aan! Vind het maar raar om elke dag wat vloeistof in mijzelf te spuiten ; en straks ook nog es 2 achter mekaar ook. Nouja, het is voor een goed doel dus ik doe 't nu gewoon!

hey Zonnestraal, leuk dat je ook mee schrijft. IUI was voor jullie ook geen succes dus ... dat ze het dan 8x proberen he?! Nouja, misschien is poging 8 wel positief, zou toch mooi zijn en hoef je niet door met ICSI. Succes met wachten.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel geluk meiden!

7. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Dag Dames,

ik kom ook meekletsen:)
    Op 5 jan.hebben we de intake voor ivf/icsi , gisteren naar de info-avond geweest. Hoop gehoord,maar meeste had ikzelf al wel op internet opgezocht;) voor manlief was het wel nuttig.

Zonnestraal, heel veel succes met IUI8 en hopelijk kom je vlg jaar je hier niet meer melden;)

8. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hallo dames,

IUI-8 heb ik geen vertrouwen meer in. Volgens protocol moest ik zelfs nog een IUI-9 ondergaan, maar wil ik echt niet meer. Ik doe de IUI's met hormonen, nieuw donorzaad, meerdere prachtige follikels en mooi BMS....maar geen zwangerschap. Dus IUI lukt op de 1 of andere manier niet. Ik zit ook op een ander forum, waarbij bij vele dames IUI niet gelukt is....maar uiteindelijk IVF/ICSI wel.

Uiteindelijk met veel moeite gaat m'n arts akkoord, 'want ik kan je niet dwingen' zei ze.

Dan zal als alles een beetje loopt zoals het moet lopen ergens begin februari de ICSI beginnen.

Er is een lang protocol en een korte toch?!?!

Spannend meiden!!! EN fijn zo'n forum, krijg veel steun van jullie meiden!!

9. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Zonnestraal, snap heel goed dat je IUI8 niet zoveel vertrouwen meer in hebt. Gelukkig hoef je er dan niet nog een te doen

Gisteren hebben we uitleg gekregen over het lange en het korte protocol, in het UMC te utrecht is de korte behandeling in principe voor de IVF en het langere traject met de decapetyl erbij voor de ICSI.
    Dan begin je eerst met 2 wk aan de pil. Dit doen ze omdat ze dan de dag van de punctie en de bevruchting in het lab kunnen plannen, omdat ICSI meer tijd kost in het lab.

Ik hoop dus aan de ene kant op IVF, omdat je dan minder zooi in je lijf krijg,maar als bij een mindere kwaliteit van de zwemmers is ICSI natuurlijk wel beter.
    Wij horen met de intake wat ze voor ons besloten hebben.

10. ikkeB

ikkeB Fanatiek lid

15 jun 2011
    1.428
    0
    0
    leuk meiden dat jullie gezellig mee schrijven.

Bijzonder dat ze in verschillende ziekenhuizen toch andere dingen doen. Wij zouden eerst 6 keer IUI krijgen, maar dit hebben ze teruggebracht naar 4 keer omdat het statistisch toch zo blijkt te zijn dat de kans op een zwangerschap na 4 keer (met hormonen) te klein is. Sorry Zonnestraal, ik wil je zeker niet demotiveren! en ik heb op het vorige Forum zo vaak gehoord dat poging 6 raak was, dus niet alles geloven!

Tori: ik heb de info avond al gehad. Wat vond ik dat oninteressant zeg, weinig nieuws gehoord. Babbel, ook ik zit in UMC Utrecht ( althans eingenlijk in Meander in Amersfoort, maar de punctie en terugplaatsing is dan in Utrecht). Fijn om te horen over de verschillende protocollen. Wij doen IVF dus hoop dat wat je schrijft over kort en lang protocol dat dat voor ons ook geld ( de korte dus)

Elmo wat lief dat je een berichtje plaatst. jouw handtekening geeft hoop!

11. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hey meiden, ik wil ook wel meekletsen.
    Ik ben zondag begonnen met de pil, en start met kerst met spuiten. Half januari ongeveer heb ik de punctie. Heel spannend weer, ondanks dat onze zoon ook dmv ivf is ontstaan.
    Hopelijk lukt het vrij snel net als de vorige keer, toen was het na de 1e punctie, en 2e terugplaatsing (cryo) raak. Vandaag de spuitinstructies gehad, en heb er zin in, we gaan er weer voor!
    Meiden, jullie ook allen succes!!

liefs wies

12. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Noord-Holland
    Hi Wies! Leuk dat je meekletst. Jij hebt dus al ervaring met het spuiten en de punctie. Ik heb nu nog 3 pillen te gaan en over een dag of 5 gaan ze de echo inplannen en als alles goed is kan ik doorgaan met het spuiten van Gonal F.

IkkeB: Ja, eigenlijk weet je ook alles al wat er verteld wordt op de informatie avond want ze vertellen 't ook allemaal al bij de intake. Maar ik vond het op zich wel prettig dat m'n vriend het nu ook helemaal duidelijk is. En vond het wel erg leuk om de filmpjes te zien hoe het daar in het IVF-centrum aan toe gaat met de eitjes en de zaadjes bij elkaar brengen enzo.
    Maar jij gaat voor het korte protocol, dus je hoeft niet eerst een cyclus aan de pil? Op zich ook wel lekker, gaat alles toch een beetje sneller.

Babbel: ook leuk dat je meekletst :eek:) ; voor jou dus nog even afwachten wat het gaat worden IVF of ICSI.

Zonnestraal77: kan me voorstellen dat je na 8 IUI's het wel gezien hebt, dan zijn er ook echt veel! Bij ons doen ze er maar max 6 en daarna moet je sowieso over naar IVF of ICSI. Goed van je dat je het hebt aangegeven nu over te willen gaan naar een andere stap. Dat vergroot de kans op een zwangerschap toch!

Elmo: fijn om te lezen dat het 2x raak is geweest dmv ICSI. Dat geeft veel hoop!

Even een update: Het spuiten van de Decapeptyl valt me reuze mee, voel er nog steeds niets van (alleen en minuut of 2 na het inspuiten een beetje jeuk op de plek waar ik heb gespoten).

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Doet me goed dat het hoop geeft!
    Zet hem op meiden! (alsof je er ook maar iets aan kunt doen...)

14. Ongeduldje31

Ongeduldje31 Fanatiek lid

16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Heej meiden ik duim voor jullie!

15. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik ga volgende maand met IVF beginnen. Ik hoor volgende week precies wanneer. Spannend he? Ik heb ook 6 IUI's achter de rug en hopelijk gaat IVF/ICSI ons helpen om zwanger te worden! 2012 gaat ons jaar worden :).

16. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Oh spannend meiden!!! En ik heb positieve vibes voor ons allen hier :D.

IUI-8 is bij mij afgebroken gisteren :(. Ineens zagen ze dat m'n 3 follikels gekrompen waren en er een 'sluier-follikel' in de plaats was gekomen. Ik denk dat ze een cyste bedoelen.
    Dus gisteren is tegenslag nummer.....ik ben de tel kwijt....;).
    Moest volgens de arts weg zijn na m'n menstruatie.

Positief: (altijd het positieve uit het negatieve halen ;))
    1. Geen IUI's meer, want gister werd duidelijk bij de artsen dat ik dat dus ECHT niet meer wil.
    2. Geen vreselijke wachtweken rond kerst en oud&nieuw...
    3. Geen puregon en pregnyl meer deze maand....
    4. Duidelijkheid over ICSI-traject: 16 januari intake-gesprek.

17. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Oh Elmo, kan je niet nog meer mensen van ZP mobiliseren om POSITIEVE verhalen hier neer te zetten :D.....

18. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik lees alvast even mee. Onze arts heeft aangeraden om na deze IUI door te gaan met IVF, omdat het zaad toch iedere keer net te slecht is. Ik moet nog een intake gesprek inplannen.

19. Kim1987

Kim1987 Lid

15 jul 2010
    63
    0
    0
    Maastricht
    Hee meiden, ik wil ook graag mee kletsen. wij hebben sinds 2009 een kinderwens, tijdens het verwijderen van mijn linkereileider door een bbz zagen ze dat mijn rechtereileider niet toegankelijk is. 25 januari hebben we een intake gesprek voor ivf.

Heel veel succes allemaal!

20. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi meiden ik kom ook graag even meekletsen. We hebben al 2 prachtige dochters op eigen kracht maar willen graag een derde wat maar niet wil lukken. Na 2,5 jr proberen gaan we meedoen aan de inesstudie. Dat is een onderzoek voor paren met onverklaarbaar uitblijvende zwangerschap. Middels een loting wordt bepaald welke behandeling je krijgt. Iui, ivf of ivf in eigen cyclus. Omdat ik met iui hormonen erbij zou krijgen is de kans op een meerling veel groter. Dus zijn we met de ines studie mee gaan doen omdat we dan ook kans hadden op meteen ivf. Hiervoor zijn we inmiddels geloot en ik krijg nu ivf in eigen cylus. Dat houd in, minimale homonen ter ondersteuning van je eigen cyclus. Er groeit dus in tegenstelling tot bij gewone ivf maar 1 of 2 eitjes. En maar terugplaating van max 1 eitje. Ik mag zo 6 pogingen doen en omdat het een studie is zou ik eigenlijk daarna nog met de gebruikelijke behandelingen mogen gaan doen, dus weer iui,en evt standaard ivf. Maar dat gaan we niet doen. Deze 6 pogingen zijn echt de laatste wat ik wil doen en anders blijven we gewoon lekker met z,n 4-tjes. We gaan mijn komende cyclus al starten en dat zal volgende week ergens zijn en dan de eerste punctie begin januari denk ik.
    Hopelijk wordt 2012 voor iedereen een mooi jaar!

Deel Deze Pagina