2x keizersnede, bij 3de dan ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door River Song, 10 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het echt zo dat je, na 2x een keizersnede, weer via een keizersnede moet gaan bevallen?
    Mijn verloskundige meldde dit tussen neus en lippen door bij de vorige afspraak, en het blijft een beetje door mijn hoofd spelen.
    Kijk, als het echt moet, dan moet het.
    Maar als ik de keuze kan krijgen, dan wil ik een natuurlijke bevalling, als mijn lichaam deze keer eens wel meewerkt. ;)

2. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Ja, dat heb ik ook altijd gehoord. Vriendin van mij had 2 keer een keizersnede en moest inderdaad bij de derde verplicht via een keizersnede bevallen. Zelf heb ik bij de eerste een keizersnede gehad. Nu zwanger van de tweede en mij is gezegd dat ik het op de natuurlijke manier mag proberen, maar als het weer een keizersnede wordt dat het de derde keer sowieso een keizersnede wordt. Dus je VK zal dat inderdaad niet voor niets gezegd hebben. Succes ermee! Je kunt het sowieso aankaarten, misschien bestaan er uitzonderingen als je het zelf heel graag op de natuurlijke manier wilt doen!

3. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Vandaag is mij gemeld bij de nacontrole van de 2e sectio dat bij een eventueel 3e zwangerschap de baby gehaald zal worden met een geplande sectio.
    Gelukkig geen plannen voor een 3e.

Deel Deze Pagina