Hoi Ik heb echt een vervelende eerste bevalling gehad. Mijn vraag: ik zie nu op tegen nr2 (ben nog niet zwanger) Wie heeft dit ook gehad en hoe ging nr 2? Zo kort mogelijk is t volgende gebeurd: Scheur in de vliezen, volgende dag 2 weeën, 3e dag ingeleid met gel. Wel weeën geen ontsluiting. 4e dag geen resultaat moest thuis afwachten.(had nooit gemogen maar dat is een andere discussie) Dag 5 uitslagen kweken bij de vk. Alles zou ok zijn. Slijprop verloren, 6e dag niks gebeurd. 7e dag weer water verloren. 8e dag weer opgenomen met gel en ballon bezig geweest om ontsluiting te krijgen. Uitslag kweek fout gemaakt gbs bacterie. Dus bevallen aan t infuus. Aan t bed gekluisterd. Dag 9, 3cm ontsluiting infuus kon erop. Va 9.30-15.30 uur 1 cm erbij en alleen maar gespuugd puffen en spugen ging niet goed. Pijnpomp gehad ivm uitputting. Hielp niet voldoende. 16 uur niet te houden pijn had ik 9cm(storm noemen ze dat) Om 17.20 mocht ik persen en 17.35 was ze er. Dat persen vond ik helemaal niet erg. Toen ze er was net n knipje wilde de placenta er niet uit. Dus 1200ml bloed verloren. Medicatie in m'n achterste gehad hoop geduw en getrek. 2 dagen zh opname gehad ivm gbs en de controles op de kleine. Alles is goed gekomen. Ik zou het er zo nog n keer voor over hebben maar kan iemand me vertellen of een 2e ook zo moeizaam ging? Dan heb ik t vooral over de vruchtwater verlies,ontsluiting en de placenta.
Bij mij ging het een stuk makkelijker, ook al heb ik een redelijk goede eerste bevalling gehad. Maar het bied geen garanties helaas. Mijn eerste bevalling duurde 8,5 uur (ingeleid met gel, 13 uur vanaf de eerste kramp), vacuumverlossing omdat zoontje hartslag wegviel dus wel even paniek en geduw en getrek op het eind. 55 min persen. Mijn tweede bevalling duurde 1,5 uur (wederom ingeleid met gel), dochter is in bad geboren, 3 min geperst.
Zo ik schrik best van je eerste bevalling. Vind het nog al wat fouten zeker om je zo lang door te laten lopen ... en denk dat ik allang had geroepen dat ze hadden moeten door uitputting of gevoel van gevaar. Ik weet niet of een 2de soepler gaat kom ik binnen nu en 5 weken achter Bij mijn eerste ben ik ook ingeleid ging redelijk goed met 12 uur was me zoontje er. Vind wel knap dat je zegt dat je het zo nog een keer zou doen... na je eerste bevalling
Hey Lin, we 'kennen' elkaar van de juni mama's, ik zou zeker aangeven bij een volgende zwangerschap dat je bepaalde dingen echt anders wilt. En dat ze je niet weer zo lang door laten lopen en uitgeput laten raken. Misschien kun je samen met je vk een geboorteplan opstellen?
@mamainlove. Gefeliciteerd! Wat leuk ja dat ga ik ook zeker doen hoor. Ti's meer dat ik even nieuwschierig ben naar andere ervaringen. Klinkt wel hoopvol tot nog toe Hoest met je mannetje? @amvtristan ja achteraf zeg ik dat natuurlijk ook. Maar omdat ik nu beter weet. Als de gynaecoloog en 3 verloskundigen t zo gedaan hebben. Nou goed zoals ik al schreef dat is een andere discussie. er is ook werk van gemaakt. Mijn vk heeft dat trouwens op zich genomen ik had daar geen energie meer voor. Ja nog een keer omdat ik gewoon weet wat je ervoor terug krijgt. Dan is z'n week ellende ook relatief. 5 weken, nou laat t maar even weten ik ben heel benieuwd Toen de verlosafdeling me kwam feliciteren kende ik ook alle 8 de verloskundigen en zeiden ze stuk voor stuk:" jij hebt t zeker niet cadeau gekregen".. Ah ze is er en we zijn heel gelukkig. Denken dus na over de 2e maar zie er wel tegen op. Heb ook 24 wk gespuugd id Zwangerschap. Zijn wel even dingen waar ik weer aan terug denk hoor. En dan denk ik: ah ik kan kinderen krijgen en wat stelt dat nou allemaal voor vergeleken met wat anderen soms moeten doorstaan. Zet me dan wel weer ff op de grond
Hier vond ik de eerste bevalling behoorlijk pittig. Paar uur weeenstorm en geen persweeen, knip en fundusexpressie. Daarna uur hechten wat ze niet verdoofd kregen, niet kunnen plassen dus s avonds gecatheteriseerd, knip ontstoken-> na 10 weken eindelijk genezen, na 2 weken borstontsteking. Naja toen had ik 't allemaal ook een beetje gehad... 2e bevalling ging super! Heel mooi rustig, laatste uurtje wat pittig maar dat is ook niet anders te verwachten. Half uurtje persen en ze was er. 1 klein scheurtje die niet gehecht hoefde te worden. Ik ben toen in bad bevallen, super ervaring! Qua tijd, 7 uur na gebroken vliezen en een uurtje of 4 vanaf dat het echt serieus bezig was (4 uur sneller alles dan bij de 1e).
Bij mij wel en het herstel ook. De bevalling duurde maar eenderde van de tijd in vergelijking met de eerste.
Wauw heftige eerste bevalling zeg. Hoop dat de tweede soepeler gaat. Hier iig wel. mocht met Levi al niet klagen. Gestript.2 uur later begon het te rommelen. 6 uur later was Levi er. Pittigste vond ik de weeenstorm van 2.5 uur na het breken van de vliezen. Bij Elin ben ik ook gestript maar zorgde alleen voor (ik dacht toen )voorweeen. Snachts om 01.30 werd ik wakker van een mega wee, 2.15 vk al gebeld omdat ze zo heftig waren. die was hier 20 min.later. had al 8 cm ontsluiting. Snel spullen klaar gezet ten 03.30 was Elin er.
Mijn eerste bevalling 38 minuten geperst. Bij de tweede bijna een uur. Uiteindelijk wel sneller in zijn geheel, maar niet soepeler....
Hoi, Je hoort meestal dat de tweede makkelijker gaat, maar er zijn natuurlijk (zoals bij alles...) uitzonderingen. Bij mij ging de tweede echt makkelijker. Eerste schoot voor geen meter op en is uiteindelijk alsnog in het ziekenhuis geboren terwijl thuis de bedoeling was. Tweede wilde ik weer thuis en dat ging als een speer. Veel korter over gedaan. Ook persen, in 10 minuten gebeurd en bij de eerste langer dan een uur. Bij tweede ook helemaal niks gescheurd en bij de eerste zijn ze een aardig poosje bezig geweest met hechten. Ik hoop voor je dat het bij jou ook een stuk beter gaat met een tweede!
Hier bij de eerste netjes 12 uur, maar 13 min geperst, en 1 hechting. Wou nooit weer bevallen maar... bij de 2de 4 uurtjes, 2 min persen. Wel ingeleid met ballon en weeenopwekkers. En nu wil ik weer nooit weer bevallen.haha Vind het knap dat je nog een bevalling aandurft, na zo'n bevalling.
Thanks voor de reacties. Gelukkig weet je niet van te voren hoe het zal gaan. Je kan er ook niks aan veranderen. Enige verschil is dat ik nu de ervaring al heb. Dus we gaan het zien hoe nr 2 gaat. Heel veel erger zal t toch niet zijn (?)
Makkelijker niet, wel sneller. 1e 9 uur, 2e maar 2 uur. Bij beide had ik problemen met het geboren van de placenta, beide kantje boord wel of niet naar de ok. Geduw/getrek etc... wel sneller herstelt bij de 2e