Wanneer starten met nieuwe ronde na missed abortion?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Angros, 18 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Op 7 augustus helaas op de echo gezien dat het hartje van ons kindje was gestopt met kloppen. Op woensdag 12 augustus heb ik na gebruik van cytotec het vruchtje verloren. Vanochtend controle echo gehad en m'n baarmoeder was zo goed als schoon. Nog een iets verdikt baarmoederslijmvlies op een bepaald plekje, maar de gyn verwachtte dat dit met een volgende menstruatie wel naar buiten zou komen. Wanneer deze menstruatie komt is de vraag. soms heel snel, maar kan ook zomaar nog een week of 10 duren...

In principe dus groen licht om weer te vrijen. De gyn adviseert wel om een cylus af te wachten voor we weer proberen zwanger te worden. Dit eigenlijk alleen vanwege de termijnbepaling, voor mijn lichaam zou het geen kwaad kunnen.

Nu ben ik benieuwd wat jullie gedaan hebben/zouden doen? En wat denken jullie, dat je extra vruchtbaar zou zijn na een miskraam, is dit feit of fabel?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Fabel.. Volg t advies van de gyn op en wacht een ronde. Maar vaak gebeurd dit toch wel. Laat je lijf ff herstellen.

3. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat inderdaad vooral om de te bepalen termijn. Wij zijn deze ronde wel meteen doorgegaan. Eerder hebben we wel gewacht, maar zoals je in mijn onderschrift kunt lezen heeft ook dat weinig uitgehaald. Veel sterkte! Hopelijk heb je snel een goede zwangerschap.

4. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    #4 AnitaP, 18 aug 2015
    Laatst bewerkt: 18 aug 2015
    Wij zijn gelijk doorgegaan. En was ook direct raak, en is een gezonde zoon geworden. Ik wist zelf wanneer m'n eisprong ongeveer was omdat ik m'n eigen lichaam goed ken hierin. En klopte ook precies met de termijnbepaling. Je zou evt een ronde ovulatietesten kunnen gebruiken. Het schijnt wel een fabel te zijn dat je sneller zwanger raakt na een miskraam.

Heel veel sterkte met dit verlies. Hoop voor je dat je gauw een mooi kindje in je armen mag sluiten.

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik heb in augustus vorig jaar een missed abortion gehad en ben toen gecuretteerd. Ik heb ook niet gewacht (ook omdat ik die fabel heb gehoord) en wilde perse z.s.m. zwanger worden. Mijn lichaam was daar totaal niet klaar voor en had 2 hele rare cyclussen voor alles weer op de rit kwam. Ook mentaal heeft het me even gekost alles weer op de rijtje te krijgen en het een beetje los te laten. toen dat gelukt was heb ik in februari (ong half jaar later) weer positief getest. Tot nu toe gaat het goed :)

sterkte! en hopelijk snel weer een positieve test!

6. Staypositive

Staypositive Actief lid

12 aug 2015
    117
    5
    18
    Utecht
    Ik heb wel gewacht. De gyn zei tegen mij dat het ook beter is voor je slijmvlies om de kans te krijgen zich te herstellen. Ik lees dat je nog wat verdikkingen hebt. Mijn advies: laat dat er eerst uitkomen. Als je nu al gaat beginnen, en het gaat (dat hoop ik natuurlijk niet) toch mis, dan heb je misschien altijd een 'wat als ik toch een menstruatie gewacht had' gedachte. Dat zou ik zelf tenminste wel hebben.

7. Emmetje80

Emmetje80 Lid

23 mrt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Bij mij is 17-4 een missed abortion geconstateerd en ik heb 1 mei Cytotec gebruikt. Heb tot 25 mei elke dag nog wat licht bloedverlies gehad, dacht dat het nooit ging stoppen. Toen heeft het tot 19 juli geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Dus ook zo'n 11 of 12 weken (ze zeggen dat je de eerste dag van de missed abortion, dus 1 mei, als dag 1 van je nieuwe cyclus moet tellen). Kan dus best als ze bij jou zeggen dat het wel 10 weken kan duren.

Wij hebben niets gebruikt tussen 25 mei en 19 juli, gewoon gedacht: als het zo mag zijn dat ik weer zwanger word, dan is het heel fijn, anders ook prima dat mijn lichaam weer op orde komt. Nu meteen na de eerste normale menstruatie weer zwanger! :) Ben voorzichtig blij en wel onzeker. Denk dat ik eigenlijk pas echt blij ben als ik een kloppend hartje zie deze keer. Voor die tijd ontken ik het in mijn gedachten nog maar even lijkt het.

Ik wens je veel sterkte en hopelijk is het bij jou ook weer snel raak.

8. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties allemaal. Wij hebben nu afgesproken dat we pas na onze vakantie weer actief met het zwanger worden bezig gaan zijn. Hopelijk heb ik dan ook alweer een menstruatie gehad. Het is dan 6 weken na de missed abortion. Mocht ik dan nog geen menstruatie gehad hebben mocht ik sowieso even contact opnemen met het ziekenhuis.
    In de tussentijd gebruiken we geen voorbehoedsmiddel en laten de natuur zijn werk doen. Ik ga er ook eigenlijk niet vanuit dat ik meteen weer zwanger zal worden.

@Emmetje80; ook ik heb nog licht bloedverlies. Toch zei de arts gisteren dat wij wel weer gemeenschap mogen hebben.
    Ik snap je onzekerheid heel goed, dat zou ik ook hebben. Toch gefeliciteerd met het goede nieuws! Ik duim voor een goede echo voor je.

9. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Hier precies hetzelfde verhaal.. 28 Juli te horen gekregen dat het hartje niet klopt. Week erna cytotec gehad en het vruchtje kwam eruit.

vanmorgen een echo gehad en ook nog wat verdikt baarmoederslijmvlies. de gyn zei dat ze niet goed kon zien of het nou bloed of verdikt baarmoederslijmvlies was :( Ze verwachtte ook dat het bij de volgende menstruatie opgelost was. Dus die afwachten tenzij ik koorts krijg.

vorige week was het gestopt met bloeden en gister is het weer begonnen :(

Nu hopen dat mijn cyclus weer snel op gang komt!

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113

Niet doen!! Echt niet zolang je bloedverlies hebt geen gemeenschap ivm risico op infecties. Geloof me het is het wachten waard. Een infectie is pijnlijk, gevaarlijke n gaat gepaard met veel bloedverlies...
    Vreemd advies trouwens van je arts, hier word echt geadviseerd om te wachten tot je geen bloedverlies meer hebt, dus ook geen bruinverlies.

11. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Nou ja, jullie raden wel wat wij gisteren gelijk gedaan hebben :)
    Ik heb nog een keer gebeld naar het ziekenhuis en zij zeggen nog steeds dat het geen kwaad kan. Ik word zo ontzettend onzeker van al die tegenstrijdige adviezen die door verschillende artsen worden gegeven. Ik ga nu voor de zekerheid eerst maar afwachten tot het bloeden helemaal is gestopt.

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Moet er wel bijzetten dat de infecties die ik gehad heb kwamen door restweefsel en niet door te vroeg sex hebben..
    Maar vind je t niet onhygiënisch? Brrr wij vinden het een vies idee.;)

13. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Ik heb een cyclus gewacht voor de zekerheid. Wilde mijn lichaam laten herstellen en was ook benieuwd of mijn eigen menstruatie weer (op tijd) zou komen.

Ben ongesteld geworden na 5 weken, dus dat was gelukkig goed.

14. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Trouwens, bij ons was ook het advies om geen gemeenschap te hebben totdat ik helemaal schoon was! En volgens mij stond er ook minimaal 2 weken wachten. Zelf heb ik 2,5 week gewacht tot ik weer groen licht gaf aan mijn man ;).

Ik wilde de risico's op een infectie oid beperken tot een minimum!

15. Angros

Angros Lid

16 aug 2015
    96
    0
    0
    Wij gaan binnen niet al te lange tijd op vakantie, dus ik wil inderdaad ook de risico's op infectie tot een minimum beperken. Na een paar druppeltjes bruin verlies gisteren sinds vandaag toch weer wat meer bloedverlies (ook helder rood). Even nog een dag of wat aankijken hoe het verder gaat.

16. LianneE

LianneE Niet meer actief

Achteraf gezien had ik trouwens liever een ronde gewacht.. ik had geen idee wanneer mijn NOD was en die stress toen :S toen na de eerste ronde van 35 dagen kwam er opeens een cyclus van 19 dagen en een enorm heftige menstruatie en daarna had ik mijn cyclus van 26 dagen weer terug.

En wat hierboven al wordt gezegd, echt niet doen zolang je bloedverlies hebt! Sterkte!

17. Traum

Traum Actief lid

13 jan 2014
    388
    0
    16
    Ik vind het ook apart advies, hier mochten ik bijvoorbeeld zelfs pas zwemmen wanneer het helemaal over was, en geen tampons in. Hier zijn wij er meteen weer voor gegaan overigens. Maar zitten nu in tweede ronde na ma.

Deel Deze Pagina