zou dit het zijn?????

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suprise, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Even in het kort mijn verhaal. Op 2 mei kom ik tot de ontdekking dat ik zwanger ben was even een schrik maar heel welkom. Na wat reken werken kom ik tot de conclusie dat ik ongeveer 6 weken zwanger moet zijn. 4 Mei mag ik me bij de gyn melden voor een echo ivm voorgeschiedenis. Daar krijg ik te horen dat het vruchtje te klein is maar goed kan vriezen kan dooien. Op 14 mei terug naar de gyn maar nog steeds te klein en een hart actie te zien. Beetje bot behandeld en naar huis gestuurd. Na een aantal dagen de vk die mijn vorige zwangerschap gedaan heeft gebeld. Mag komen voor een echo. Ik hoor inmiddels 8 weken zwanger te zijn maar het vruchtje staat op 5+1. Lijkt dus toch echt op een mk. Na toch een hoop onzekerheid en twijfel vk nog es gebeld en mag nog een keer voor een echo komen. Een week later staat het vruchtje nog steeds op 5+1 en er is zich een hematoom gaan ontwikkelen. Ik word weer door gestuurd naar de gyn. Deze keer een andere gyn. Daar spreken we de mogelijkheden door. Ik kies voor cytotec en spreek met haar af dat ik daar vrijdag over een week (afgelopen vrijdag dus) mee begin omdat ik nog een drukke week qua opleiding en week voor de boeg heb en daarna een week vakantie heb.

Nu komt het dus. afgelopen vrijdag met de cytotec begonnen. Na wat navraag mocht ik 5x2 tabletten vaginaal in brengen. Sinds vrijdag avond vloei ik weer maar het is minder dan een gewone menstuatie ben wel wat stolsels verloren maar ook dat is niet noemens waardig. Blijf wat lichte krampen in rug en buik hebben maar zou dit het nou zijn?

Groetjes suprise

2. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Hm, allereerst sterkte. Heel pittig om dit door te maken. Mijn ervaring is dat je heel wat stolsels moet verliezen. Ik heb twee sets pillen gebruikt en pas bij de tweede set zette het door. Ze hadden het aan mij omschreven als een flinke menstruatie, ik vond dat behoorlijk ver van de waarheid. Het was echt veel meer en heftiger (maar te doen hoor). En helaas was zelfs dat niet voldoende want werd alsnog gecurreteerd.

Misschien hebben sommige meiden een andere ervaring dat het ook 'minder' kan zijn. Ik hoop het voor je!

3. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik heb heel wat info gelezen maar dit is echt wel heel zuinig om het zo maar te zeggen. Heb nu de 5 setjes van 2 ingebracht. Maar het blijft een lichte bloeding met wel meer krampen als ik normaal heb maar niet bijzonder

Zou het kunnen zijn dat mijn lichaam het zelf inmiddels heeft opgeruimd? zou gisteren 10 weken zwanger moet zijn en vruchtje is gestopt met 5+1

4. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Wanneer is je laatste echo geweest? Als dat afgelopen vrijdag was en er zat nog een vruchtje en een hematoom zou het denk ik wel wat meer moeten zijn. Je mag toch wel terug voor een controle echo hoop ik?

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    laatste echo was niet afgelopen vrijdag maar die vrijdag er voor. Ben afgelopen vrijdag pas begonnen met cytotec omdat ik nog het een en ander moest afronden voor dit studiejaar en nog moest werken. Nu dus een week vrij om tot rust te komen en dit over me heen te laten komen.

Zaterdag tijdens het douchen wel wat stolsels verloren maar dat was eigenlijk niet veel.
    Wil morgen even de gyn bellen want als de cytotec niet zijn werk heeft gedaan en er toch een curretage moet volgen dan zou ik dat toch graag dinsdag willen zodat ik een paar dagen heb voor ik zaterdag weer moet werken.

6. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    heb aankomende dinsdag zo wie zo een afspraak bij de gyn voor controlle en anti d spuit

7. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    5x2 pillen?? Is dat niet heel erg veel? Ik heb er 1 x 4 gekregen en die deden gelukkig braaf hun werk. Bij mij is het redelijk rustig verlopen, niet al te veel bloedverlies, maar toch wel wat meer dan een gemiddelde menstruatie. Wel nog 2 weken daarna blijven vloeien.

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    heb er na mijn vorige topic nog maar es achter aan gebeld omdat het al zo onduidelijk was. Dit was dus wat ik moest doen. Vloei nu wel gestaag maar het is nog altijd minder als een normale ongi. Morgen ochtend bel ik de gyn nog maar weer eens. Ben hier nu al een maand mee bezig wil het nu zolangzamerhand wel achter me laten en verder gaan met de toekomst

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    net de gyn gebeld. Kon vandaag niet meer op afspraak, dus morgen de algemaakte afspraak. Maar moest er rekening mee houden dat het toch een curetage gaat worden. Heb daar mijn verhaal ook gedaan en het lijkt dus niet zijn werk te doen

10. Denk ook dat het niet alles is. Ik had geen stolsels maar heb wel echt het vruchtje gevoeld toen ik die verloor. Hoewel een vruchtje van 5+1 heel klein is denkt je baarmoeder dat je al weken zwanger bent en heb je toch redelijk wat baarmoederslijmvlies opgebouwd die tijd. Je kan nog een set pillen proberen, maar curretage is ook fijn als je klaar ermee wilt zijn. Ik vond curretage erg meevallen.
    Succes en sterkte

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik kan idd nog even de gyn bellen of ik nog een set pillen kan krijgen omdat de boel toch wel een beetje opgang is gekomen, vloei nog steeds heel licht. Misschien dat dat het laatste zetje is. Curetage zie ik heel erg tegen op heb ik een beetje trauma bij opgelopen de eerste keer. Maar goed ik zal zo na een uur nog even bellen of ik nog een setje kan krijgen

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    grr alles is morgen overleggen met de gyn. Zit er door dit loopt nu al sinds begin mei. Ben er zo klaar mee. Mijn lichaam is zo tegenstrijdig bezig. Bah. Wil schoon zijn en weer verder kunnen maar mijn lichaam wil niet mee werken....

13. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Het lijkt er op dat mijn lijf het toch begint te snappen sinds een klein uurtje meer vloeien behoorlijke krampen en verlies kleine stolseltjes

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Fijn dat je lijf nu eindelijk begint mee te werken. Succes ermee.

15. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    komt eindelijk op goed op gang heb nu goede hoop dat ik morgen schoon kan zijn.

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ben dus niet schoon vruchtje zit er nog. nu nieuwe kuur cytotec en donderdag weer komen:(

17. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Jeetje balen zeg dat je nog niet schoon bent. Ik kwam er bij 11 wkn achter een ma te hebben. Was een leeg vruchtzakje. Heb toen mifegyne in combi met cytotec gehad. Die 1e moest 24 uur geloof ik vantevoren en daarna 2 tabl cyt ingebracht. Bij mij kwam alles toen na een uur of 4 op gang. Vond het veel pijn doen. Had gewoon weeen en verloor veel stolsels. Toen eenmaal na een paar uur het vruchtzakje eruit kwam waren mijn ergste krampen ook weg. Daarna flinke menstruatie gehad.
    Hopelijk gaat het bij jou nu ook snel werken zodat je verder kunt.
    Veel sterkte!

18. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    tis sinds gisteravond alwel opgang gekomen en verlies sinds dien stolsels die ook steeds groter worden. Cytotec is om nog ff een extra steuntje te geven. Cytotec is inmiddels weer in gebracht maar na drie kwartier moest ik toch zo nodig plassen en zag ik dat ik toch weer een deel van de pilletjes was verloren. Vanavond nog maar es opnieuw inbrengen voor het slapen gaan. Ben benieuwd. Doe vandaag in elk geval weer rustig aan

19. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    deze cytotec kuur doet zijn werk. Is nu echt op gang gekomen. Grote stolsels. Pijn valt gelukkig mee. Vanavond de laatste x en dan hopelijk donderdag een schone echo

20. SabineMerel

SabineMerel Actief lid

6 mei 2012
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte en neem de tijd!

Wij hadden met de cytotec+curretage minder geluk.
    Toen we cytotec hadden ingebracht op dag van curretage(moest op verzoek van gyn. zodat de baarmoedermond mooi open zou zijn tijdens curretage),kwam een paar uur voor de curretage ineens het vruchtje los tijdens een wc bezoek. Voelde iets langs been glippen,in eerste instantie dachten we aan slijm of bloed. Maar toen viel het vruchtje uit de broekspijp... vreselijk naar om te zien,echt een klein mensje..

Deel Deze Pagina