Wie wil mij geruststellen... Ben zaterdagavond ongesteld geworden, terwijl ik overdag de hele dag naar de sauna geweest ben. Had wel de infraroodsauna en de opgieting vermeden. Het was ook m'n NOD dus zag het wel aankomen (liever niet natuurlijk!) maar.... .... vorige maand was het precies hetzelfde! Toen ben ik ook rond mijn NOD naar de sauna geweest en werd ik dezelfde avond ongesteld.... Wie denkt dat het toeval is? Wie denkt dat de sauna m'n menstruatie heeft bevorderd? Wie denkt dat ik een evt prille zwangerschap geweld aangedaan heb door naar de sauna te gaan rond mijn NOD.... (ik word gek als ik daaraan denk ) Help!
Nee hoor, de sauna heeft niets gedaan met een eventuele prille zwangerschap. Dit is gewoon puur toeval.
Hoi! Ik heb in een boek over zwanger worden/zijn gelezen dat het in de eerste weken van de zwangerschap de sauna niet goed voor je is. Dit omdat je lichaamstemperatuur dan gaat stijgen. uit het boek 'jouw zwangerschapsbijbel': uit onderzoek blijkt dat zwangere vrouwen wier lichaamstemperatuur in de eerste 7 weken van hun zwangerschap op een bepaald moment langer dan 10 minuten bocen de 38,9 graden komt, een groter risico lopen op een miskraam of een baby met een ruggengraataandoening, zoals open ruggetje. Hoop dat je er wat aan hebt! Groetjes Nadja
Is toch niet zo gek dat je rond je ongesteldheidsdag ongesteld wordt? Vind het rot voor je dat je niet zwanger bent maar als je gewoon gewend bent aan de sauna is het geen probleem (volgens mijn verloskundige)
Het klinkt alsof je wel vaker naar de sauna gaat en het gewend bent? Ik zou voor je nod daar sowieso nog niet druk over maken. Mocht je een positieve test hebben kun je altijd nog rekening houden mer dat soort zaken. En wie weet is een dagje sauna wel zo ontspannend dat daardoor je menstruatie doorbreekt? Spanning kan het tegen houden en misschien is ontspanning wel erg goed voor je cyclus?
Ongi worden op/rond je NOD lijkt me niet zo vreemd. Dus denk dat het toeval is dat je juist die dag naar de sauna bent geweest. En wat mijn bovenbuurvrouw zegt geloof ik idd ook wel, dat je lekker ontspannen bent en dat daardoor je ongi op gang komt. Enne, dat je je evt prille zwangerschap geweld aan zou hebben gedaan is echt niet waar hoor, maak jezelf aub niet gek door zoiets te denken! Volgens mijn vk kun je als je aan de sauna gewend bent er best naartoe, ook al ben je zwanger.
Dankjulliewel allemaal voor het reageren. Natuurlijk hebben jullie gelijk dat ongesteld worden rond je NOD heel normaal is, dat vind ik ook, had het alleen liever anders gezien.... En zoals jullie allen zullen herkennen word je vanzelf heel onzeker als je eenmaal met zwanger worden bezig bent en ga je je de gekste dingen in je hoofd halen..... Maar ben nu dankzij jullie helemaal gerust gesteld, ik zal de volgende keer weer lekker genieten van de sauna, en er niet van gaan stressen...