Vraagje bijvoeding/fles

Discussie in 'Voeding' gestart door mootjen, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    Hallo

Ik ben al een poosje fruit aan het geven smorgens tussen 2 flessen in. En sinds een paar weekjes ook groente rond 17/18uur. Nu komt het probleem dat ik die groente mocht gaan opbouwen naar een heel potje, nu kan ze ook al wel een heel potje op maar dan drinkt mevrouw haar laatste fles van 20 uur niet of nauwelijks......
    Nu weet ik dat het nu nog bijvoeding is en ze pas een fles mag vervangen als ze 200gram groente eet (toch?) maar hoe kan ik dit nu verder opbouwen want geef dus nu maar weer halve potjes omdat ik die fles nu nog ff belangrijker vind.
    Oja, ze slaapt wel gewoon de hele nacht door tot de volgende ochtend.

ik geef verder de volgende flessen;
    7 uur 180cc + 6 en 2 rijstebloem
    9 uur groente
    11 uur 180cc + 6
    15.00 uur 180cc + 6
    17/18uur groente
    en tussen 19/20 uur laatste fles 180cc +6 en 2 rijstebloem

hoe moet ik nu verder???
    :(

oja Jill is 5,5 maand oud...

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, heb je al geprobeerd om geen rijstebloem te doen in de laatste fles?
    Rijstebloem maakt voeding zwaarder en dan is de kans groter dat ze haar flesje opdrinkt als er geen rijstebloem in zit.

Je zegt dat ze een heel potje op kan, dat is toch 200 gr? Of geef je 4+ maanden potjes?
    5,5 maand is idd eigenlijk te jong om op 3 flessen te zitten. Er zijn echter wel kindjes die op die leeftijd op 3 flessen zitten, maar volgens de richtlijnen is dat dus te jong. Of dat echt niet kan, dat zou ik je niet kunnen zeggen.
    Ik zou zelf tot een maandje of 6,5 a 7 zeker op 4 flessen proberen te zitten en desnoods minderen met de groentehap.
    Maar misschien als je rijstebloem weglaat ze iets meer drinkt.

succes!

3. amanda23

amanda23 Actief lid

22 feb 2008
    395
    0
    0
    activiteitenbegeleidster
    arnhem
    Hoi,

En als je nou de groente om 17.00 uur geeft en de laatste fles om 20.00 uur? Dan zit er 3 uur tussen, mss dat dat helpt?

Deel Deze Pagina