Iemand leuke ideeën voor kerstdiner met ukkies?

Discussion in 'Voeding' started by MamavanMischa, Dec 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Misschien is het leuk om ideeën te verzamelen voor het kerstdiner (de kerstdiners, wij hebben er drie...)? Zodat onze kleine ukkies gezellig mee kunnen doen met de rest van de familie. :) Hoe doen jullie dat?

2. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

Nov 22, 2010
    114
    0
    0
    Nou, wat ik maak wist je waarschijnlijk al... al weet ik nog niet zeker of ik het integraal ga maken, want misschien hebben mijn tafelgasten nog andere ideeen.

Zo niet, dan maak ik natuurlijk mijn eigen menu :): Vegatopia - Volwassen kerstmenu ook voor mini's

3. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Leuk menu! Had hem al gezien inderdaad. Die granaatappelpitjes vind ik zo'n leuk idee! Die had je ook op het dreumeseetfestijn en ik heb ze meteen de volgende dag hier door de sla gedaan met blauwe kaas.

Hier juist grote vlees-liefhebbers en mijn vriend wil een groot stuk vlees in de oven maken, waarschijnlijk ossenhaas gevuld met paddenstoelen. Daar moeten we verder nog iets bij verzinnen. Ik hou wel van aardappels uit de oven, maar we hebben er maar eentje dus dat zal niet lukken... Voor- en nagerecht worden door iemand anders gemaakt, we hebben de taken verdeeld.

Mischa is niet zo moeilijk, maar ik wil voor Levi (9 mnd) ook graag iets leuks op tafel hebben. Geen potjes met kerst. ;)

4. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

Nov 22, 2010
    114
    0
    0
    Je hebt maar 1 aardappel? hihi

Misschien kun je voor L. champignonragout maken op een stukje brood? Recept weet je te vinden.

5. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    @MamavanMisch, kan je de aardappelen niet gewoon met de ossenhaas is de oven schuiven? Als je er gelijk groenten bij doet ben je helemaal klaar :)

6. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

Nov 22, 2010
    114
    0
    0
    Ik denk dat dat vlees en de aardappels andere temperaturen nodig hebben?

Je kunt natuurlijk wel eerst de aardappels doen en die even in een wok herwarmen.

7. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Hmmm Nee één oven inderdaad. Maar die is 30 x 30! :D Hebben wel een rooster op hoge pootjes, misschien zetten we daar inderdaad aardappeltjes op, met het vlees er dus onder. Ben al een beetje op zoek naar nieuwe ovenschalen, die zo dicht mogelijk bij 29x29 cm komen zodat we alle ruimte benutten. Heb hier een heleboel ovenschalen staan van toen ik nog een grote oven had (voor ik bij vriendje met kleine oven kwam wonen), zo zonde dat we die nu niet kunnen gebruiken!

Zelfgemaakte champignonragout op een broodje is een leuk idee! Meestal krijgt Levi gewoon een hapje van wat wij hebben (zonder zout natuurlijk) maar het is wel erg leuk om eens iets echt lekkers voor hem te maken.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ossenhaas in de oven stoppen?:$ Dooooodzonde! Dat is het mooiste deel van het rund, dat je rauw kunt eten (volwassenen dan he!). 1 minuut per kant bakken, echnie in de oven doen! Misschien bedoel je chateaubriand?

Wij gaan lekker tapas maken en zoonlief mag smullen van wat ie maar wil.

Wij eten best vaak lekker vlees met seizoensgroente en aardappeltjes met rozemarijn uit de oven, vind dat een beetje afgezaagd voor de kerst.

9. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    Ow hahaha, nou mijn vriend is hier van het vlees, zoals je al leest krijg je anders schoenleer op je bord. En hij heeft het dus over ossehaas gehad, en ook over een groot stuk vlees in de oven, dus ik dacht dat de ossehaas dus in de oven ging. :D Waarschijnlijk niet dus als ik dit zo lees. :D :D

Grappig, chateaubriand hadden we vorig jaar. :)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, als het een lekker dik stuk is, kan je het wel in de oven doen hoor, maar dan wel bedruipen steeds met braadvet enzo anders wordt het gauw te droog.;)

11. MamavanMischa

Mar 4, 2009
    1,164
    0
    0
    O, ja het moet volgens mij zo'n hele dikke rol worden, gevuld met paddenstoelen... Misschien dan toch goed begrepen. :)

Share This Page