Hallo, mijn verloskundige heeft laatst gevraagd of ik na wilde gaan denken over welke anticonceptiemiddel(en) wil gaan gebruiken. Ze noemde toen wat op m.b.t. het geven van borstvoeding en dat daardoor een aantal dingen afvielen ofzo. Nu heb ik vreselijk last van korte-termijn-geheugenverlies door m'n zwangerschap en bevalling en weet dus echt niet meer wat ze nou bedoelde. Weten jullie of je alle soorten anticonceptie toe kunt passen bij het geven van borstvoeding? Zo nee, welke niet? Alvast bedankt!
je mag geloof ik niet de 3 fase pil- wel een mini pil maar die moet je zeer strikt slikken, Je mag wel een mirena spiraal, condoom, en verder weet ik het ook niet, de huisarts zal wel folder matriaal hebben en er is hier ook wel is meer op de site over geschreven. Succes met je beslissing.
Het is het beste om tijdens de borstvoedingsperiode met condooms te vrijen ( of geheelonthouding natuurlijk ) Dit omdat óók in de minipil hormonen zitten. Je kindje krijgt die hoe dan ook binnen. Mijn huisarts heeft in ieder geval gezegd dat het het beste is om niets van hormonen te gebruiken en daar heb ik me ook maar aangehouden. Wel een gedoetje, maar heb er nu een fijn gevoel over. Succes met je keuze. xxx