Hallo allemaal, Ik heb een vraagje. Deze maand heb ik 2 dagen (achter elkaar) de pil niet ingenomen. Ik werd meteen ongesteld. Als iemand na 2 dagen niet ongesteld wordt, is diegene dan zwanger? Ik vraag dit omdat veel mensen door de pil heen zwanger raken, maar hoe kan dat dan? Als je 2x de pil niet inneemt kom je in je stopweek toch? Groetjes
Dat ligt eraan of je op het moment dat je je pil bent vergeten sex hebt gehad en of je een eisprong hebt gekregen. Sommige meiden krijgen als ze hun pil zijn vergeten direct een eisprong, anderen weer niet en die worden dan 'ongesteld' of krijgen spotting.
hey meid de bloeding die je krijgt in je stopweek of als je de pil vergeet is meestal geen normale ongi omdat je als je aan de pil bent geen eisprong hebt, het is eigenlijk een ontrekkingbloeding. sommige(uitzonderingen) hebben zodra ze een pil vergeten gelijk een eisprong en kunnen daardoor dus door de pil heen zwanger worden. of je een bloeding krijgt als je de pil vergeet is vaak ook afhankelijk van in welke week je zit van je strip...ik had ook vaak een bloeding als ik een paar keer de pil vergat maar meestal alleen in week 2 of 3 als ik in de 1e week de pil vergat meestasl niet. dus als je geen bloeding krijgt bij het vergeten van de pil hoeft dat niet te betekenen dat je zwanger bent hoor... xxx
Dat klopt niet. Van de eerste ben ik zwanger geraakt in de stopweek. Ik werd maar niet ongesteld en bleek dus gewoon zwanger te zijn 2,5 zwanger was ik op dat moment, en ze is dus echt verwekt in de stopweek. Dus je krijgt wel degelijk een eisprong en een echte ongi...
wil niet eigenwijs doen hoor maar dat is ook niet waar...en zoals ik al schreef sommigen krijgen wel een eisprong...maar de meesten niet, meestal is het een ontrekkingbloeding...bij jou blijkbaar ook want als je echt ongi zou zijn geweest in je stopweek had je niet zwanger kunnen raken want je kunt niet en ongi zijn en een eisprong hebben...maar je kunt inderdaad een eisprong hebben tijdens je pil dat klopt, dit was dus bij jou het geval begrijp ik, maar mijn ha vertelde mij dat de meesten dit niet hebben, daarom worden de meesten ook niet zwanger tijdens de pil, en heel af en toe iemand die een pil vergeet. blijkbaar ben jij een van de uitzonderingen, xxx xxx
3 maal bewust zwanger worden door aan de pil te zijn?? klinkt niet echt logisch.waarom stopte ze neit met de pil als ze zwanger wilde worden? maar het kan ook inderdaad, bij sommigen werkt de pil niet. maar als het bij iedereen zo zou zijn zou de pil toch niet echt veilig zijn? xxx
Ze is toen gestopt met de pil om zwanger te raken, was meteen raak in de eerste week van het stoppen, sorry als het er niet duidelijk stond..
volgens mij is het onmogelijk om in je stopweek zwanger te worden, maar dat terzijde... on topic: ik ben ook wel eens 2 dagen achter elkaar de pil vergeten, niet gebloed, maar toen ook niet zwanger geworden/geweest. Volgens mij ligt het er ook aan hoe lang het normaal duurt voor je een onttrekkingsbloeding krijgt na je laatste pil van de maand: bij mij was dat ruim 4 dagen, dus na twee dagen pil vergeten was er niks aan de hand, en als je dan weer pillen slikt, is dat weer genoeg om die bloeding dus tegen te houden. Maar als je normaal al na 2 dagen na je laatste pil begint te vloeien, zul je dat bij het vergeten ook sneller doen. En om antwoord te geven op de vraag hoe mensen door de pil heen zwanger worden: je kunt ook zwanger worden tijdens een perfect geslikte pil. Ik ben zo ook een keer zwanger geraakt terwijl ik zeker weet dat ik er geeneen had overgeslagen en geen last had gehad van diarree of overgeven etc.