beginnen aan de pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door dontknow, 3 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dontknow

dontknow Lid

22 feb 2008
    8
    0
    0
    scholier
    utrecht
    hallo allemaaal

ik wil beginnen aan de pil, maar wil niet dat me ouders erachter komen me moeder wil neit dat ik hem ga slikken. en aan me vader moet ik het niet vragen..

ik ben alleen bang dat ik er dik van wordt. wat vinden jullie? ik ben 16 jaar oud en heb een vriend.

kusjeee(L)

2. je kan de pil slikken zonder dat je ouders het te weten komen. als je naar de dokter gaat moet je dat wel even tegen de dokter zeggen, dat niet met hen overlegd (hij heeft geheimhoudingsplicht, maar misschien over een nota ofzo)

ik vind het heel verstandig van je dat je over pil gebruik nadenkt!

ik zou zeggen, ga naar de dokter, en overleg even je situatie. Geloof me, dit maakt een dokter echt heel vaak mee!

succes!

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel verstandig meid!

Doe wat Rach'je zegt en alles komt goed :-D

En dik worden...dat hoeft helemaal niet hoor, als je erg veel aankomt kan je aan je huisarts vragen of je een andere kunt proberen.

Elmo

4. hihihi

5. dontknow

dontknow Lid

22 feb 2008
    8
    0
    0
    scholier
    utrecht
    ik durf gewoon niet naar de dokter gaan. moet ik dan heel leuk zeggen ja ik wil de pil en moet ik dan helemaal uitleggen enzo?

6. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Misschien is het voor jou een betere optie om langs een Rutgershuis te gaan, als je echt niet langs je huisarts durft. Daar kunnen ze je ook helpen, daar ben je praktisch anoniem en zij hebben antwoord op al je vragen.
    Ik zie dat je in Utrecht woont, misschien heb je de mogelijk om hier langs te gaan:

Het nieuwe Rutgershuis vindt u op:
    Jansdam 2
    Utrecht
    en is op werkdagen te bereiken op nummer:
    030-2312812

Veel succes!

7. Female

Female Niet meer actief

Lieve schat,

Een huisarts is écht wel indrukwekkendere dingen tegengekomen hoor.
    Je bent 16 jaar oud, komt voor het eerst in aanmerking met seks (heel normaal) en dat je aan de pil wilt is een heel goede en verstandige keuze.
    Echt gewoon even doen; langs de dokter, gewoon uitleggen en zeggen dat je graag met de pil wilt beginnen.
    Ik weet 100 % zeker dat je huisarts heeel normaal met de situatie om zal gaan en je gewoon de pil voor zal schrijven.
    Je hoeft dus echt nergens schrik voor te hebben.
    Goed besluit van je dus!

Veel succes én veel plezier! ;)

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik zou zeker je verhaal in het kort uitleggen en hem/haar naar de pil vragen...

vind het heel verstandig van je dat je eraan wilt beginnen :thumup:

ennuh zeker doen hoor want de gevolgen kunnen groot zijn ;)

9. Niet meer actief

Of je zegt gewoon tegen de dokter dat je aan de pil wilt omdat je het lastig vind ivb met school of gymles ofzo dat je niet zelf kan bepalen wanneer je ongesteld word. Waarschijnlijk vraagt hij/zij niet eens waarom je wilt beginnen aan de pil maar dan heb je een zinnetje klaarliggen ;)

Deze smoes kan je overgins ook bij je ouders gebruiken dan hoef je niet de hele tijd zo stiekem te doen ivb met geld en de pil ophalen bij de apotheek ofzo!

Succes ermee ;)

10. dontknow

dontknow Lid

22 feb 2008
    8
    0
    0
    scholier
    utrecht
    Nou me moeder heeft gezegd: ik wil niet dat je seks heb. Je krijgt als je 18 bent de pil, maar ik mag toch zelf bepalen of ik seks heb of niet. En omdat de condoom nu al een paar keer is gescheurd, is de pil gewoon veel verstandiger lijkt mij. Het is heel jammer voor me moeder. Ik ben vandaag naar de dokter gestapt en heb een afspraak voor morgen. Mijn eigen dokter is weg en nu heb ik een vrouwelijke dokter. Dat vind ik eigenlijk wel beter. Maar hoe moet ik dat regelen met het geld? Is het duur om de pil te nemen? Ik heb geen briefje van de dokter en moet wel eerder weg van school. Aan me moeder kan ik niet vragen. Nog een probleem:S

Bedankt voor al jullie advies(L)!

11. Kleine

Kleine Actief lid

17 dec 2007
    194
    0
    0
    hey meid

de pil is gratis dat zit in je zorg pakket van je zorg vezekering dus daar hoef je niet druk om te maken. ik zou het beste nog even goed met je moeder overleggen de pil hoef niet alleen voor zwangerschap te worden gebruikt maar ook als je b.v heel veel pijn heb bij je menstuatie zo ben ik ook aan de pil begonnen op me 15e omdat ik zo'n ongelooflijke krampen had dat ik gewoon doodziek ervan werd.

als het echt niet gaat met je moeder dan zou ik voor morgen gewoon zeggen dat je niet zo lekker bent en dat je naar huis wilt en als ze je moeder daarvoor gaan bellen tsja dan zit er niks anders op dan gewoon weggaan :p ( maar dat raadt ik je natuurlijk wel af )

veel sucses morgen

12. dontknow, ik zou even naar de leraar stappen waar je je les mist en vertellen dat je een afspraak met de dokter hebt. als je leraar vraagt waar je absentiebriefje is, zeg heel simpel: 'Mijn ouders weten neit dat ik naar de dokter ga, omdat het iets persoonlijks is, maar ik kan wel de dokter vragen een briefje te schrijven dat ik geweest ben'

toen ik naar de dokter ging om de pil te vragen, was het helemaal geen heisa. hij stelt ook geen enge vragen, maar hij wilt wel weten waarvoor je het gebruikt.

Kleine stelt voor om tegen je ouders een andere reden van de pilgebruik te vertellen, maar je kan het gewoon geheimhouden (ik zou niet liegen). wel eerlijk tegen de dokter zijn hoor, dan kan hij je een pil geven die het beste bij je past.

hij kijkt daarna naar je bloeddruk, en schrijft een recepte uit.

laat je weten hoe het gegaan is?

13. dontknow

dontknow Lid

22 feb 2008
    8
    0
    0
    scholier
    utrecht
    vandaag bij de dokter geweest. mijn eigen dokter was afwezig maar de assitente zei. dat ik waarschijnlijk de pil kon krijgen maar ze wisten niet hoe ze het moesten regelen met de kosten. omdat er een brief naar huis moet. en dan me ouders die vinden. dus moet alsnog tegen me ouders zeggen.

Deel Deze Pagina